Sedláci & Měšťané 3. edice

- nejhorší RPG hra vůbec -

Nazdar lidi! Takže vy si chcete zahrát středověkýho chcípáka?

1. Hoďte si 1d20 na volbu profese:
1-17: Sedlák (venkovský nevolník)
18-19: Měšťan (obyvatel města)
20: možný šlechtic, pokud hodíte další 20 budete přitom stát na hlavě a žonglovat se třemi syrovými vejci.

2. Hoďte si 1d20 na počáteční bohatství:
1-8: 2 peny
9-10: 1 šilink
10-11: Vylepšení farmy dle vašeho uvážení (měšťané hází znovu)
12: Kravinec (1k20 kusů, dobré pro hnojení)
13-17: Plesnivý tuřín
18-19: Půlka plesnivého tuřínu
20: Mor

3. Počáteční vybavení:
Pytlovité hadry, pokud máte štěstí, velký kravinec (ti co si hodili 12 jich mají spousty). Hráči si také mohou zvolit pohlaví své postavy - v zásadě na tom vůbec nezáleží, protože to pod tím vším hnojem stejně není vidět.

4. Statistiky (v rozsahu 1 až 18):
Zdraví: 1k6
IQ: 1k6
Obratnost: 1k6
Charisma: 1/2k6
Kravince: 2k6

5. Počáteční dovednosti (zvolte si tři):
Sedlák - pochybný folklór (IQ), sexuální obtěžování velkých zvířat (ZDR), sexuální obtěžování malých zvířat (OBR), profese - vesnický blázen (KRV), házení kameny (OBR), setba (IQ)
Měšťan - násilné chování (ZDR), smlouvání (CHA), házení ovocem (OBR), rozpoznej zánět uzlin (IQ), žebrání (CHA), chytání krys (OBR), skrývání (KRV), konzumace drog (ZDR), prodej drog (OBR), uskočení rychle jednoucímu vozu (OBR)
Oba - podlézání (IQ), přehazování hnoje (KRV), vybírání vší (OBR), politologie (IQ), otravnost (KRV), smyslné chování (CHA), náboženská vidění (IQ), prchání (ZDR), blechy (OBR)

6. Nešťastné mrzutosti:
Hoďte si 1k20. Statistiky snížené na 0 nebo méně znamenají smrt.

1-2: Házejte ještě dvakrát (toto může padnout i víc než jednou)
3-4: Chromý (-1k6 OBR)
5-6: Záchvaty kašle (-1k6 ZDR)
7-8: Prosťák (-1k6 IQ)
9-10: Bradavice (-1k6 CHA)
11-12: Ošklivá kožní choroba (-1k6 CHA)
13-14: Množství nežitů (-2k6 CHA)
15-16: Ožebračení (-1k6 KRV)
17-18: Šílenství (-1k6 IQ)
19-20: Mor (-10k6 ZDR)

7. Věk
Postavy začínají ve věku deseti let. Každý rok si hráč musí hodit 1k20 (+4 jde-li o sedláka, -4 jde li o měšťana) a následně se podívat do níže uvedené tabulky. Když postavy dosáhnou věku 25 let zemřou automaticky stářím.

do +1: stalo se něco NEOBVYKLÉHO, viz níže uvedená tabulka
2-3: oběť násilného činu, podhoď na d20 svou OBR nebo zemřeš
4-5: nákaza nemocí, podhoď na d20 svou ZDR nebo zemřeš
6-18: nestalo se vůbec nic zvláštního
19-20: epidemie, podhoď na d20 svou ZDR nebo zemřeš
21-22: nehoda na farmě, podhoď na d20 svou OBR nebo zemřeš
23-24: stalo se něco NEOBVYKLÉHO, viz níže uvedená tabulka

8. Něco neobvyklého (hoďte 1k20)
Sedlák
1-6: někdo ve vsi má dvojčata nebo se narodila kráva se dvěma hlavami nebo se stalo něco jiného o čem se bude mluvit ještě za sto let.
7-8: jsi nuceně odveden do armády. Zemřels na strašlivá zranění v nějaké cizí zemi.
9-10: místní pán v tobě našel zalíbení. Jsi odveden do jeho hradu, aby jsi záhy zemřel buď na syfilis nebo v nějaké plesnivé mučírně.
11-12: Studna vyschla. Všichni umřeli.
13-14: Vstoupil jsi do kláštera. Vikingský nájezdník ti prohnal hlavou sekyru.
15-16: kravský mor, -1k3 kravinců
17-18: byl jsi upálen na hranici jako čarodějnice
19: byl jsi kopnut do hlavy domácím zvířectvem (zvolte si nějaký druh), -1k6 IQ, -1k6 CHA
20: naučil jsi se číst a psát

Měšťan
1-6: Dostal jsi práci ve skutečném obchodě. Shořel i se zbytkem města.
7-8: Byl jsi opit a unesen do posádky lodi. Smrt na moři.
9-10: Hladomor. Byl jsi sežrán sousedy.
11-12: Byl jsi obětován kultem arciodborářů.
13-14: Místní cechmistr zjistil, že nejsi členem cechu. Zastavili se u tebe dva bouchači a zlomili ti obě nohy -1k6 ZDR, -1k6 OBR.
15-16: Nadbytek kravinců na trhu. +2k6 KRV ale -1k6 ZDR jelikož hladovíš v důsledku toho, že nedokážeš vydělat na jídlo.
17-18: Byl jsi okraden. -5k6 KRV.
19: Byl jsi sežrán krysami za živa - smrt.
20: Nešťastná kára s tuříny narazila do tvých předních dveří a tak máte dost tuřínů k jídlu až do konce vašeho života.

9. No a to je vše.
Co jste čekali? Nějaké proklaté draky a čaroděje nebo co?

-------------------------------------------------------------

Magický systém S&M 3.5e


Přemýšlíte o mudrci Merlinovi, Morganě le Fay, Gandalfovi Šedém? To jsou kouzelničtí týpci, jejichž mrtvoly nezahlédnete nikde v dohledu hry Sedláci & Měšťané.
Pomyslete na Šílenou Vědmu Meg, Střeleného Billa Smraďodecha, Magicky malomocného Oga. Ano, teď už jste na správné stopě. Příliš dlouho postrádalo S&M magický systém. Nyní máme realistický magický systém pro realistickou středověkou hru na životní příběhy.

1. Magický potenciál
Jakmile je podle normálních pravidel nahozena profese, musíte si hodit na magický potenciál. Hoďte si 1k20 a při hodu 19 nebo lepším se váš sedlák nebo měšťan stane vědmou, šarlatánem nebo šílencem (tj. magickým poddruhem).

2. Počáteční bohatství.
Jako v normálních pravidlech s +1 na hod. Při hodu 11 dostává postava tajemný prsten z nejlepšího zlata, který odolává i tomu nejžhavějšímu ohni. Uvnitř je popsán tajuplnými runami. Postava je zabita majitelem prstenu, který ho chce zpět. Začněte znovu.

3. Počáteční vybavení.
Tento poddruh nenosí boty.
Hoďte si 1k20 na Speciální magický předmět.

1-2: Muchomůrka
3-4: Kotlík potřebující opravu.
5-6: Přemísťující se boule.
7-8: Kámen omotaný provázkem.
9-10: Vajíčko.
11-12: Kost, kterou obývají larvy.
13-14: Zub.
15-16: Červi.
17-18: Bláto
19-20: Kravince (1k6 navíc!!!).

Hoďte si 1k20 na familiára:
1-3: Mrtvá kočka.
4-6: Kočka cítící se dost bídně.
7-10: Kráva.
11-13: Hejno much.
14-16: Ropucha.
17-20: Provázek.

4. Statistiky (rozsah 1 až 18)
Zdraví: 1k6/2
Bláznivost: 1k6/2
Obratnost: 1k6/2
Charisma: 1
Kravince: 3k6

Poznámka pro pána nevolníků (PNa):
Tato postava má extra kostku kravinců. Prosím promyslete důsledky pro takovou kampaň, když tento poddruh zavedete do hry. Kampaň se může stát prokravincovaná a může se vyskytnout fenomén "Kravincohraní". Můžete tuto profesi zakázat, pokud si myslíte, že by to narušilo rovnováhu hry.

5. Počáteční dovednosti:
Brebenťění (CHA), Slintání (ZDR), Falešné předpovědi (BLA), Míchání odporných a neúčinných lektvarů (KRA), Dovádění (v lesích) (OBR), Růst vlasů (ZDR), Odplivnutí (OBR), Přitahování much (KRA), Chichotání (CHA), Nekrofilie (CHA), Trénování familiára (BLA), Astrologie (KRA), Chyťte odpornou nemoc (ZDR), Chyťte veřejnou dopravu (BLA). (Poznámka pro PNa: stejně je to užitečné jen v S&M kampani cestování v čase).
Profese magického uživatele si může také zvolit dovednosti sedláka nebo měšťana.

6. Nešťastné mrzutosti:
K vyvážení mocné povahy těchto postav si musí v tabulce hodit třikrát.

7. Pravidla pro věk se používají stejně.

1-2: Stalo se něco NEOBVYKLÉHO, viz tabulka níže.
3-6: Stal jste se obětí násilného činu, podhoďte OBR na 1k20 nebo zemřete.
7-8: Byl jste zavražděn projíždějícím šlechticem.
9-16: Nestalo se nic zajímavého.
17-18: Epidemie. Podhoďte ZDR na 1k20 nebo zemřete.
19: Nehoda zahrnující rozzuřené domácí zvíře. Podhoďte OBR na 1k20 nebo zemřete.
20: Stalo se něco NEOBVYKLÉHO, viz tabulka níže.

8: Tabulka něčeho neobvyklého (hoďte si 1k20)
1-6: Byl jste upálen na hranici jako čarodějnice.
7-8: Byl jste utopen jako čarodějnice.
9-10: Byl jste naražen na kůl jako čarodějnice.
11-12: Byl jste stať, utopen a rozčtvrcen, spálen a popel rozptýlen do čtyř světových stran na křižovatce jako čarodějnice.
13-14: Část vašeho těla (náhodně zvolená) se zanítí a odpadne, -1k6 ZDR
15-16: Lektvar se pokazil. Místo aby se oběť touhy místního pána do něj zbláznila láskou, prostě se jen zbláznila a poté zemřela v několik měsíců trvající agónii. Pán není potěšen a nechá vám srazit hlavu.
17-18: Váš familiár zdivočel, -2k6 ZDR a ztráta familiára
19-20: Tajemný zakuklený cizinec dorazil do vaší chajdy a nabídl vám, že vám odhalí ty největší tajemství vesmíru. Vy se zahihňáte a začenete breptat. Znovu se zeptá jakou máte adresu, omluví se a řekne, že je ve špatném herním systému.

9. Kouzla
Děláte si srandu.
-------------------------------------------------------------

3.5 edice (opravy)


Bláznivost
Tato statistika nahrazuje IQ. V tomto případě znamená vyšší hodnota paradoxně nižší bláznivost. Narozdíl od ostatních statistik nevyústí ve smrt, dosáhne-li 0. Zcela postava s hodnocením bláznivosti 0 (absolutní šílenství) však má velmi omezené možnosti (nemluvě o málo přátelích). Pokud chcete pokračovat v hraní šíleně bláznivé postavy, musíte si počkat na vydání S&M Sada pro mistry - Vesnický idiot.

Poznámky ke 3.5 edici
Vzhledem k výrazným změnám v 3. edici S&M vám my, Ještěrky z Pobřeží hrdě ohlašujeme vydání 3.5 edice Sedláků & Měšťanů. To znamená zavedený výše zmíněných inovativních pravidel a také spousty pěkných obrázků (a solidní zvýšení ceny). Je to systém pro nové tisíciletí. Očekávejte Knížku kravinců, Knížku tuřínů a Průvodce odhalovače zánětu uzlin, vše za neuvěřitelné ceny ve vašem oblíbeném knihkupectví.

Hraní 3. edice máte zakázáno pod pokutou, že se vám budou všichni smát coby totálně sociálně nepřijatelnému a navrch dost bláznivému týpku. Plus, když to zjistíme, přijdeme si pro vás a vymlátíme z vás duší.

Mohou se jiné rasy stát nevolníky?
Může mít měšťan více povolání?
Kdo by vyhrál - sedlák nebo měšťan?
Může můj sedlák na 25. úrovni používat zbroj?
Když říkáte, že můj omezený čaroděj nemá žádná kouzla, znamená to, že nemůže sesílat ohnivou kouli?
Může mít můj měšťan jako familiára rizivou nestvůru?

To je jen několik málo otázek, které jsme my Ještěrky z pobřeží dostali. A my na ně odpovíme v řadě drahých, lesklých doplňků k pravidlům. Je tam všechno, co jste chtěli vědět a mnohem víc...
-------------------------------------------------------------
Sedláci & Měšťané je realistická středověká hra na životní příběhy a nyní je ještě lepší.
Nepropásněte:

Kyberprosťáka.
S&M rozšíření z temné budoucnosti.
Přiveďte vašeho prosťáka do temného věku průmyslové revoluce. Zahrnuje vzrušující kyberrozšíření vašeho prosťáka. Když při sekání pšenky kosou přijde o ruku, může si ji nechat nahradit posledním výkřikem technologie - rezavým starým hákem. Kompletní pravidla pro dlahy, berle, klapky přes oči, dřevěné nohy, dřevěné močové měchýře a dřevěné zuby, plus náhodná tabulka pravděpodobných zranění v důsledku prvního setkání se spřádacím strojem.

Volání měšťana
S&M hororové rozšíření.
Pověrčivost je mocná síla, která ovládá mysl všech ve středověkém světě. Nechte svou postavu zjistit, co to v noci bouchá a výsledkem bude, že z toho zcela zešílíte. Zahrnuje náhodnou tabulku děsivých zvuků, které můžete zaslechnout ve mlýně a v lochu.

Ubohé Tajemství
S&M špionážní rozšíření
Pošlete vašeho prosťáka, aby odhalil tajemství toho, co se děje v sousední vesnici. Použijte svoji dovednost "skrývání se za hranicí dříví a naslouchání", aby jste odhalili jejich plány pro příští oslavu máje a překazit ji.

Rýže-A-Rizo-to
S&M orientální rozšíření
Naučte se tajná bojová umění "Pěst smrdící krchovem" a Třesoucí se močák". Nechejte svoje prosťáky přežívat na dietě z rýže, rýže a další rýže zatímco budou po třináct let trénovat pod silným vlivem Ubohého mistra v černém, jen aby strašlivě zemřeli na snětí postižené zranění způsobené při procvičování boje s klackem.

Napsal Alnag 21.07.2006
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14270114898682 secREMOTE_IP: 44.213.80.174