Jak se zachovat, když se ocitnete ve fantasy

jednoduchý návod ve stylu gamebooku...

napsala Elizabeth Counihan
Napsal Alnag
Probudíš se. Ležíš na podlaze. Je tvrdá a studená a poházená slámou. Je tma, ale trocha světla se line z goticky vyhlížejícího okna s barevným sklem vysoko nad tvou hlavou. Heraldické barvy září jako reflektor přímo na tebe. Pokusíš se pohnout. Ozve se zachřestění. Ruce máš připoutané ke stěně. Vypadá to, že jsi v pěkné bryndě. Takže kde to jsi a co jsi zač? Zdá se ti to? Nebo jsi výplod něčí fantazie?

Jak to zjistíš? Přemýšlíš, budeš žít šťastně až do smrti? Budeš vůbec žít? Tady je několik tipů.

Napřed si ověř, co jsi za rasu. Jestli jsi malé chundelaté zvířátko nebo roztomiloučký mimozemšťan, můžeš si oddechnout, někdo tě zachrání. Žádný autor by se tě neodvážil nechat zhynout kvůli obavám z bojovníků za práva zvířat.

Pak si ověř, jakého jsi pohlaví. To by mělo být i za daných podmínek docela snadné. Posuň se v těch hezkých barvách a podívej se, jakou máš velikost bot. Pochopitelně že když máš velké, chlupaté nohy a velikost číslo dvanáct, nebudeš v tomto fantasy příběhu hrdinkou. Pokud ucítíš, jak se ti nadouvají bicepsy, pak jsi za vodou. Osvobodíš se jediným skokem (viz níže).

Takže... zdá se, že jsi žena. Jsi stará, nebo mladá? Rychle si spočítej vrásky.
  • a) Žádné vrásky: Jsi nejspíš malá holčička, což je skoro tak bezpečné, jako kdybys byla chundelatá/roztomiloučká. Jestliže jsi rozkošná a Američanka, rozhodně nezemřeš (pokud ses neocitla v Literatuře, v kterémžto nepravděpodobném případě to budeš mít - perné!)
  • b) Spousta vrásek: Smůla. Buď jsi stará zlá čarodějnice a umřeš tak či onak, nebo jsi něčí stará matka, a jsi tudíž postradatelná.
  • c) Hezké nohy: No, to je lepší. Možná budeš v tomto dobrodružství hlavní hrdinkou, ale napřed potřebuješ více informací.
Co máš na sobě? Natoč se zase v tom světle. Ve všech těch modrých, zelených, teplých červeních apod. můžeš mít potíže rozeznat barvu svého šatu, ale vytrvej. Je to důležité pro identifikaci.

  • a) Máš na sobě bílé šaty s malým výstřihem a několika vkusnými dírami na lemu: žádný problém, pakliže nestojíš o trochu zábavy. Jsi hrdinka, dáma v nesnázích, ale neužiješ si žádné akce. Toto je staromódní příběh, kde budeš maximálně křičet a necháš se zachránit.
  • b) Máš na sobě několik rudých hadrů s odvážným výstřihem, nevkusně natržených v oblasti beder a hrudi: nejspíš umřeš v předposlední kapitole (nebo na posledním kotouči), ale užívej si života, dokud trvá. Už se oddáváš špatnostem s padouchem, a jestli budeš šikovná, máš velkou šanci, že než tě nakonec padouch pověsí, svedeš i hrdinu.
  • c) Máš na sobě krátkou plisovanou tuniku s hlubokánským výstřihem, kožené náramky a vysoké boty po kolena; všimneš si, že máš k opasku připevněné krátké pouzdro (zbraň ti museli vzít): bingo! Jsi akční hrdinka, která si nejenže užije úžasných mečířských soubojů, ale nakonec bude mít chlapa, peníze i království.
A co dál? Někdo tě zajal a připoutal ke stěně pobořeného opatství (pravděpodobně). Jak unikneš a dostaneš se do přístavu, kde, jak tušíš, na tebe bude do přílivu, ale ani o minutu déle, čekat plachetnice?

Máš u sebe něco kouzelného? Amulet? Drahocenný klenot? Nebo - a to by bylo úplně nejlepší - prsten? Ne? Nevadí. Podívej se, jestli nemáš pilníček.

  • a) Zapomeň na něj. Pilníček používáš jen na nehty. Tvoje role je vypadat žalostně. Během čekání na hrdinu, který tě přijde zachránit, se můžeš pokusit ochočit myš.
  • b) Budeš ho mít zasunutý ve výstřihu.
  • c) Budeš ho mít zasunutý v botě.
Zatímco zběsile piluješ pouta pilníčkem mezi zuby, uslyšíš zlověstné zavrzání brány. Brána se pomalu otevírá. (V tomto příběhu se dveře nevedou.) Dovnitř vstoupí muž. Ve světle jeho dýmající pochodně (nevede se ani elektřina) spatříš, že je vysoký, urostlý, snědý a vypadá jako Antonio Banderas. Ukloní se a řekne s ironickým úsměvem a anglickým přízvukem: "Nuže, má krásná hrdá dámo, jak si užíváte pohostinnosti mého skromného příbytku?" Všimneš si, že přišel se svými kumpány - evidentně proto, aby se na tobě mohli popást očima.

Odpovíš:

  • a) "Nikdy vám nedám, co požadujete - nikdy!"
  • b) Nic neřekneš. Jen vyšpulíš rty a vypneš hruď.
  • c) "Ach, takže to vy tady bydlíte. Hned jsem měla ten dojem, že jsem zde cítila krysu."
Muž vykročí kupředu, sehne se a podrží ti pochodeň před tváří. Pohladí tě...
  • a) po zlatých vlasech
  • b) po tmavých kadeřích
  • c) po divoce spletených copech
...a potom tě, s nadzvednutým obočím, chytí nádherně šlechtěnými prsty pod bradou a řekne:

"Víte, že jste velmi krásná žena,
  • a) princezno Měsíční kvítku/Jitřenko/Něco-nevyslovitelného-a-keltsky-znějícího
  • b) Dalilo/Lolito/Magneto
  • c) Rudá Soňo/Černá Nino/Nikito."
Zasměje se, přitiskne ti rty na ústa a divoce tě políbí. Ty:
  • a) ho odtlačíš a se slzami v očích se ho zeptáš, co se stalo s tvým milovaným Conanem/princem Kevinem/Gwyddion ap Llew Llaw Gyffupem.
  • b) mu skoro ukousneš mandle prudkostí opětovaného polibku.
  • c) ho kopneš do rozkroku. To je to nejmenší, co můžeš udělat poté, co provedl tvé rodině/psovi/motorce.
Pod gotickými klenbami se opět rozlehne jeho výsměšný chechot. Dá ti facku. Ty:
  • a) se budeš navzdory slzám statečně usmívat.
  • b) se chlípně usměješ a rozhodneš se mu při nejbližší příležitosti gilotinovat jeho mužskou pýchu.
  • c) ho kopneš do rozkroku, ale tentokrát pořádně. Potom ho omráčíš dobře mířeným úderem do čela, vytrhneš mu meč a... ouha! Zabít ho budeš moct až v poslední kapitole... jenom on totiž zná tajné zaklínadlo/místo pobytu tvé mladší sestry/kouzlo, které tě vysvobodí ze strašlivého prokletí. Vzpomínáš si? Ale teď není času nazbyt, teď ti zbývá dvacet čtyři hodin, abys zachránila planetu a musíš stihnout příliv. Popadni klíče a utíkej k východu. Sleduj krysí zápach.
Teď se vraťme zase na začátek. Tentokrát jsi zjistila, že máš chlupatá kolena a boty číslo dvanáct. Jsi hrdina, nebo jen pěšák určený k likvidaci Anotoniem Banderasem a silami temnot? Jako v reálném životě i teď máš větší možnosti při volbě kariéry než žena a také je větší pravděpodobnost, že zemřeš předčasnou smrtí. Takže jak poznáš, co jsi zač?

Nejprve si ověř svůj styl.


  • a) Máš dlouhé bílé vousy a máš na sobě šedé roucho, dlouhý plášť ala martensky. Možná máš i klobouk se širokou střechou, s pérem nebo bez péra. Máš-li kapku štěstí, stráže ti ponechaly hůl. Ne? Musely být chytřejší než obvykle. Abys nepropadl sklíčenosti, lokni si z čutory, kterou máš v zadní kapse (a která je opatřena nálepkou "pouze pro lékařské účely) a naber trochu sil. Načrtni ve vzduchu několik run. Řekni něco nesrozumitelného ve Starobylém jazyce. Setřes ze sebe řetězy a projdi zdí. Přístav je hned vpravo za hospodou - či spíše za krčmou.
  • b) Máš na sobě kožené boty a několik kožených řemínků. Přes hrudní svalstvo si ani nevidíš. To je slibné, ale nemusí to nutně znamenat, že jsi hrdina - můžeš být silný, ale slaboduchý najatý pomocník, a tudíž jsi vystaven riziku, že zemřeš důstojnou smrtí. Zkus říct: "Já být Conan - ty kreténe." Zní to, jako by mluvil psychiatr se zánětem hrtanu? Dobře - ji hrdina a jsi rozhodně neporazitelný, takže můžeš udělat jediné: zpřetrhat řetězy, vykopnout ve zdí díru a vydat se najít svůj kouzelný meč (který jsi nechal na stojánku na deštník v hospodě U nalezeného tuláka). Najít přístav by měla být hračka. Ani ty ho nepřehlédneš.
  • c) Máš na sobě starou koženou kazajku, zaprášené nohavice a ošuntělý kabát. Aha, a taky vysoké boty, ale ty v těchto končinách nosí všichni. Svaly nemáš nijak zvlášť vyvinuté. Nezoufej si. Pokud jsi malý a velmi mladý, zkus si říct: "Hrome, šéfíku. Jsem v pěkné kaši." Zní to přesvědčivě? Takže jsi zloděj a mělo by se ti dařit. Prostě si sundej řetězy, rozeber zámek a uteč kanálem. Ten by tě měl doslova dovést do přístavu. Pokud jsi starší a vyšší, mohl bys být pořád hrdina. Ale budeš nejspíš Ztracený král. To znamená, že jsi unavený, moudrý a možná trochu cynický. Měl bys mít u sebe nějaký talisman. Budeš ho mít nejspíš v mošně nebo zasunutý za opaskem. Je to zlomený meč? Polovina amuletu? Máš ho? Výborně. Takže teď stačí, abys...
Ale počkat! Brána zase zavrzala. Přichází ten padoušský klon Antonia Banderase. Tentokrát ho doprovázejí dva strážci. Přišel se podívat, ale před hrdiny neriskuje. Zvolá:

  • a)"Vy pitomci, nechali jste ho utéct! Za ním!" Strážci se pokusí vyběhnout, ale zůstanou stát jako přimražení vlivem ničivého záření. "_0_»»_ _" vykřikne klon A.B. a začne máchat rukama. Když uvidí, že je pozdě, místo, aby poslal strážce na kurz "jak se bránit před drobnými kouzly", jednoho z nich bodne dýkou. (K tomu strážci ostatně jsou.)
  • b)"Vy pitomci, utíká nám! Za ním!" Strážci se za tebou nemotorně vydají a jeden z nich namíří kuší - a netrefí se z bezprostřední blízkosti. Klon, místo aby poslal strážce na kurz "dopilujte si svou střelbu", ho bodne rapírem. (Padouši se nikdy nepoučí.)
  • c)"Vida... konečně se setkáváme, pobudo, nebo bych měl spíš říct králi Krasomile Násosko?"
Odpovíš:
  • a) & b) Nic, samozřejmě, neboť se ti podařilo uniknout a teď pelášíš do přístavu.
  • c)"Věz, Slouho temnot, že nad skutečným králem nikdy nezvítězíš... Cesta byla únavná a úmorná... Hlad kráčel po mé pravici, Žal po mé levici... Trpký byl to boj... Avšak všechny cesty musí nakonec do cíle apod. atd..." A spustíš Píseň o zapomenuté vzpomínce, kterou přímo pro tebe napsala Královna víl. Ale nemusel ses namáhat. Antonio a jeho dva nešťastní strážci jako neviňátka chrápou na slámě.
Prostě odejdi. Sleduj rybí zápach.
Napsal Alnag 05.06.2006
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 48 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1414258480072 secREMOTE_IP: 3.227.251.194