Návrhářské cíle bojovníka

Článek ze série Legendy a znalost s informacemi o playtestu D&D Next!
Napsal ShadoWWW

Minulý týden jsme oznámili, že testovací hraní D&D Next pro veřejnost vypukne 24. května. Tento týden bych rád pohovořil trochu více o tom, jak bude testovací hraní celkově probíhat a co od něj čekáme.

Testovací materiály se budou zprvu skládat z jednoduchých základních pravidel ("core rules") a omezeného výběru povolání a ras. Přichystáme bojovníka, kněze, kouzelníka a tuláka společně s člověkem, elfem, půlčíkem a trpaslíkem. V prvotních fázích testování vám poskytneme předpřipravené postavy.

Záměrně začínáme v malém, abychom shromáždili zpětnou vazbu na určité části hry. Pro začátek volíme základní pravidla, abychom získali důkladnou kontrolu. Je jasné, že pokud základní pravidla pro hraní a DMování nefungují, potřebujeme to vědět dříve než později.

když shromáždíme zpětnou vazbu na základní pravidla, vydáme také více materiálů pro hráče. Začneme sadou předpřipravených postav a potom plánujeme těmto postavám zvyšovat úrovně, aby si každý mohl projít prvních deset úrovní hry. Poté začneme znovu a vydáme materiály pro tvorbu vašich vlastních postav.

Obecně začne testování zeširoka a postupně se zaměří na konkrétní věci. Chceme zajistit, aby hra fungovala správě v rámci povolání a ras, byla správně nastavená úroveň nebezpečí, existovala flexibilita při řešení základních činností (task resolution) a aby se hra hrála snadno. Jakmile zařídíme tyto základní věci, můžeme se podrobněji začít dívat na hráčské možnosti, od povolání po zvláštní schopnosti.

V závislosti na povaze zpětné vazby doufáme, že udržíme relativně svižné tempo vydávání nového obsahu do světa.

Proč hodláme jít touto cestou spíš než vydání celé hry najednou? Za prvé, hra ještě není zdaleka hotová. Za druhé, chceme zajistit, že každá část hry bude důkladně otestovaná. Vydávání materiálů v malých, kontrolovaných dávkách zajišťuje, že zpětná vazba, kterou obdržíme, bude zaměřená na několik konkrétních oblastí. To činí naši práci i vaše úsilí při testování efektivnější.

Nyní se pojďme pobavit o tom, co uvidíte v následujícím testovacím balíčku. Minulý týden jsem psal o knězi (překlad se zpozdil, pozn. překl.). Tento týden je na řadě bojovník.
 

Návrhářské cíle bojovníka

Bojovník je jedním z mých oblíbených povolání, takže jsem trochu zaujatý. Myslím si také, že je to povolání, které ve hře vždy trochu trpělo v porovnání se sesilateli. Bojovníci předstvují nejtypičtější fantasy hrdiny a jsou možná nejpopulárnějším povoláním ve hře. Proto je důležité, abychom bojovníka dobře zvládli.

Můžete se podívat na článek z minulého týdne, abyste získali přehled o obecném přístupu k povoláním. Zde jsou hlavní body, ke kterým přihlížíme u bojovníka.

1. Bojovník je nejlepší... v boji!
Může to znít samozřejmě, ale bojovník by měl být nejlepší postavou v boji. Ostatní povolání mohou mít vymazlené triky, silná kouzla a jiné schopnosti, ale když přijde čas na zabití nestvůry, aniž by přitom postava umřela, měl by být bojovník tím nejlepším povoláním. Kouzelný meč vás může udělat lepším v boji, ale bojovník na stejné úrovni je přesto výrazně lepší. Možná kouzlo jako rychlost vám umožní útočit častěji, ale bojovník má přesto buď více útoků, jeho útoky jsou přesnější, nebo silnější.

2. Bojovník se spoléhá na trénink a zkušenosti, ne na magii
Bojovníci vévodí obyčejné taktice a zbraňovým dovednostem. Nepotřebují kouzla či nějaký druh externího zdroje magických schopností, aby uspěli. Bojovníci dělají věci, které jsou v mezích obyčejných smrtelníků. Neobrací gravitaci ani nestřílí energetické paprsky.

3. Bojovníci žijí ve světě mýtů, fantasy a legend
S přihlédnutím na bod výše však musíme myslet také na to, že i když se bojovníci spoléhají na obyčejný talent, mluvíme o obyčejnosti v rámci mystického, fantastického prostředí. Beowulf zabil Grendela tím, že mu utrhl ruku. Později zabil draka téměř jednou rukou. Roland v jediné bitvě zabil či smrtelně zranil čtyři sta Saracénů. Ve světě D&D je zkušený bojovník jednočlennou armádou. Od bojovníků můžeš očekávat celkem obyčejné věci se zbraněmi, ale s tak ohromnou dovedností, že se nikdo neodváží jim postavit.

4. Bojovník je všestranný
Bojovník umí zacházet se všemi zbraněmi. Nejlepší lučištník, rytíř i šermíř v království jsou všechno bojovníci. Mnich se může vyrovnat bojovníkovým dovednostem v boji beze zbraně a hraničáři a paladinové se mohou blížit bojovníkovým dovednostem, ale bojovník je vždycky třída nezávisle na zbrani.

5. Bojovník je nejhouževnatější postava
Bojovník má nejvíc životů a nejvíc toho vydrží. Bojovníkovy dovednosti zvládají i obranu. Může nosit nejtěžší zbroje a používat nejlepší štíty. Na množství bojovníkových životů a jeho vysokou TZ nestačí ani mnohé schopnosti nestvůr.

6. Bojovník na vysoké úrovni a kouzelník na vysoké úrovni jsou si rovni
Až příliš často v D&D je bojovník na vysoké úrovni poskokem kouzelníka na vysoké úrovni. Je příliš jednoduché nakombit kouzla tak, aby byl kouzelník mnohem mocnější nepřítel či postava, zvlášť pokud kouzelník může sesílat kouzla v rychlém sledu. Salvou ohnivých kouzlí a kuželů mrazu může kouzelník vyhladit malou armádu orků. Bojovník pořád stejně máchá mečem a každé kolo sráží vlny orků. Vyvážení povolání na vysokých úrovních je nejspíš tou nejvyšší prioritou pro bojovníka a je to něco, co musíme udělat, aby D&D pasovalo na fantasy, mytologii a legendy. I když kouzelník sešle na bojovníka každé své dostupné kouzlo, bojovník to unese, setřese ze sebe účinky, a bojuje dál.

Původní článek ZDE.

Autor: Mike Mearls
Napsal ShadoWWW 01.05.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 10 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1408360004425 secREMOTE_IP: 54.224.100.102