[Star Wars] Star Wars podle STs (WoD)

Obsah článku:

Tvorba postavy

Karta postavy

Karta postavy


Další SE sheety (levý výběr NWoD-Misc->Star Wars: Jedi Knights) - nejsou optimalizované pro tato pravidla, ale třeba se vám budou líbit


Tato karta postavy je vytvořená přímo pro tato pravidla - ideálně si jí teď jen zběžně prohlédněte. Pár věcí je v ní odlišných od běžného Storytelling systému, všechno bude vysvětleno dále.


Hrdina nebo uživatel Síly?

První rozhodnutí, které musíte učinit při tvorbě své postavy, je, zda budete nebo nebudete Force user (Fu), od toho se pak bude dále odvíjet počet bodů, který na začátku rozdělíte.


Kdo jsou skuteční hrdinové Star Wars?

Přiznejme si to, všichni ti Jediové a Sithové jsou pěkně otravná sebranka a Galaxie by bez nich a jejich mentální nestability byla mnohem příjemnějším a hlavně klidnějším místem k životu. Jejich megalomanská propaganda nám stále tvrdí, jak to jsou oni, kdo nás zachraňují a jak bychom bez nich byli nahraní, jenže... kde by byli Rebelové a slavný Luke Skywalker, kdyby mu Han Solo pořád nezachraňoval zadek? K čemu by Obi-wanovi bylo jeho schovávání se v pustině, kdyby rebelští generálové a odvážně je zaštiťující diplomaté nedokázali udržet sílu odporu? Nenechte se zmást, Jediové nejsou žádní hrdinové, s lightsaberem a Silou umí stát v první linii každý. Pravými hrdiny jsou ti, kteří dokáží stát v první linii války nebo se vydat v přestrojení do jádra nepřátelské flotily, aniž by se schovávali za nějaké pochybné čáry, diplomaté co získávají spojence, aniž by jim fackovali vzduch před očima, velitelé flotil, kteří vedou své lodě proti přesile a přesto zvítězí, jen silou své odvahy a důvtipu.

Buďte odvážnější než vaši zbabělí spoluhráči!

Nebojte se vytvořit si charakter, který nevládne Silou! Svět přeje odvážným jako jste vy a systém vám za tuto ochotu nabídne štědrou kompenzaci. 9 meritů Force userů obratem zařve na pár neuměle naučených disciplínách Síly a jednom tak tak naučeném způsobu, jak bojovat lightsaberem a jejich hráči budou mít oči plné slz a budou brečet že chtějí víc. Jak budou závidět vám, kteří si za svých osmnáct meritů koupíte rychlou loď, kontakty po celé galaxii, spojence pochybné pověsti a wookieského retainera, vám, kteří si za své merity vytvoříte postavu všezabíjejícího chladného stormtroopera elitních sborů, který vybíjí nepřátele po desítkách a ani nějaký Sith není oponent, který by jej zaskočil nepřipraveného, takže ony slavné Jedie stále tahá z problémů, vám, kteří si nakoupíte šlechtické tituly, diplomatické kontakty, spojence, vliv v samotném Republikovém senátu, krásný vzhled a diplomatickou imunitu... a po tom všem budete stále sedět a přemýšlet, co ještě si pořídíte za těch pár dalších meritů, které vám zbyly.

Vaše rozhodnutí ovlivní počet bodíků, které si rozdělíte:


Hrdinové:

  • Atributy: 5/4/4
  • Dovednosti: 12/8/5 (viz níže poznámka k Mirrors)
  • Specializace: 4 specializace kamkoliv
  • Merity: 15 bodů meritů (ano, osmnáct)
  • Síla: 1 bod Nadání v Síle (Síla proudí ve všem živém), žádné body do Oblastí

Uživatelé Síly

  • Atributy: 5/4/3
  • Dovednosti: 11/7/4 (viz níže poznámka k Mirrors)
  • Specializace: 3 specializace kamkoliv
  • Merity: 9 bodů meritů
  • Síla: 2 body Nadání v Síle (Síla proudí ve všem živém), 6 bodů do Oblastí, maximální hodnocení do začátku je 3.

Toto je nastavené pro mladé, ale už trénované Jedie/Sithy(/další). Pokud chcete hrát někoho, kdo je od počátku nadaný a možná trochu trénovaný, ale ne moc, můžete. Za každý bod z Oblastí Síly, kterého se vzdáte, získáte zpět jeden bod Meritů. Dále za první, třetí a pátý bod z Oblastí, jehož se vzdáte, dostanete zpátky jeden bod dovedností (každý musí jít do jiné skupiny, popř. viz níže Mirrors).


Dokupování Síly za merity: Kdybyste chtěli, můžete merity obětovat na jiné věci. Force potential: 4 body za +1. Oblasti síly: 3 body za +1 (stále platí maximum 3).


Designerská poznámka: V případě, že by někdo takto vytvořil postavu vládnoucí Silou bez jakýchkoliv bodů v Oblastech Síly, bude rozdíl v jeho postavě a hrdinské postavě dělat 1 bod atributu v terciální skupině a jednu specializaci, což je hrubým odhadem cca 18 bodů zkušenosti. Oproti tomu když se hrdinská postava bude chtít iniciovat a koupit si 2. bod Nadání v Síle, bude jí to stát 20 bodů zkušenosti - vzhledem k tomu, že začátečnické postavy stejně nejsou při přepočtu na zkušenost vyrovnané to vychází v podstatě vyrovnaně.


Společné pro všechny:

  • Příklon: Rozdělte si 3 body permanentního příklonu (kolečka) mezi Světlou a Temnou stranu. Vaše nálada (čtverečky) je do začátku prázdná.
  • Odvozené vlastnosti:
    • Zdraví: 5+STA
    • Vůle: RES+COM
    • (Morality: 7 nebo méně, za snížení nic nedostanete. Pozn.: aktuálně stále nevím, zda tuto mechaniku zachovám nebo jí zcela zruším ve prospěch Příklonu.
    • Velikost: 5,
    • Rychlost: 5+STR+DEX,
    • Iniciativa: DEX+COM,
    • Obrana: nižší z WIT a DEX,
    • Útoky z blízka a z dálky: si dopočítáte později, jsou tam jen pro zjednodušení abyste to tam měli rovnou předpočítané.

Mirrors: V Mirrors (poslední sourcebook původního nWoD) autoři učinili jeden častý house rule oficiálním - podle Mirrors je možné rozdělovat body dovedností bez ohledu na kategorie (mentální, fyzické, sociální). Pokud to tak chcete, pak mají hrdinské postavy prostě 25 bodů dovedností a postavy se Silou jich mají 22.


Tvorba konceptu a příběhotvorný charakter

K čemu je koncept postavy a jak se postava uplatní

Platí to ve všech hrách, přesto není naškodu to připomenout - tvořte svou postavu konceptově! Ostatní hráči (případně Storyteller, podle toho jak máte ve skupině rozdělené pravomoce) by neměli dovolit, abyste si nakombili postavu, která má kdeco, ale celkově nepůsobí kompaktním dojmem. Důležité ale je, že hraní Star wars je silně žánrová záležitost jejíž hraní se odvíjí podle mnohých metaherních pravidel řídících vznik a vývoj příběhu. Při nekonceptovém puntíkování byste byli sami proti sobě, protože vaše postava se uplatní především archetypem, který zastává (a vůbec to nemusí být "běžný" archetyp) a který kolem ní nabaluje příběh a zapojuje vás do dění, puntíčky vaší postavě sice usnadní "uspět", ale pokud vaše postava nebude mít žánrově platnou osnovu, pak bude jen těžko nalézat věci, v nichž by uspět mohla.

Než se tedy pustíte do samotného mechanického ztvárnění postavy, tak si ji dobře promyslete, ujasněte si, co je ona postava zač, úlohu, kterou bude ve vašich příbězích zastávat a představte si i důležité scény, které chcete, aby kolem sebe vytvářela. Má to být odvážná princezna? Rebelská bojovnice? Diplomat střežící mír v dobách nepokojů? Nezapomeňte, že galaxie Star Wars nabízí uplatňění mnoha typům postav a to, jakou postavu si vytvoříte, bude zároveň definovat i to, jaké příběhy budete vy a ostatní hráči odehrávat.
Důvod, proč máte k dispozici mnoho meritů není ten, abyste si nakombili co nejsilnější postavy (nakonec, kam by se pak takové postavy dál rozvíjely?), ale ten, abyste dokázali vytvořit postavy zajímavé, takové, které se uplatní ve více než jen jednom směru, které se mohou zapojit do dění ve většině míst, kam vás vaše příběhy zavedou.

Kdo rozhoduje o záchraně Galaxie a osudu Republiky?

Teď si možná kladete otázku, jakou postavu vytvořit, abyste byla opravdu "star warsová". Není to tak těžké, jak by se mohlo možná zdát a zde předkládám několik tipů, které vám snad pomohou, pokud jste na pochybách:

Odvaha: Postavy ve SW jsou hrdinové. Ne vždy úplně kladní, ne vždy úplně nesobečtí, ale přesto odvážní. Han Solo, ačkoliv sobec a oportunista, byl také hrdinou - pohyboval se v nebezpečném prostředí pašeráků, zahrával si s mocnými podsvětí, účastnil se riskantních podniků a pro přislíbený zisk neváhal proniknout ani do srdce Imperiálních sil. Stvořte si tedy postavu, která se nebojí postavit nebezpečí (i když při tom bude třeba kňourat a zdráhat se)

Cíl: Každá postava ve SW má vždy svůj jasný cíl - nikdo jen tak nespadne do víru událostí, aby koukal okolo (a Jar Jara se mi neodvažujte připomínat, je to jen postava malé sestřičky jednoho hráče, nic víc...). Dohodněte se tedy s ostatními na tématu vaší kroniky a dejte své postavě nějaký jasný cíl. Váš cíl by měl korespondovat s hlavní linií, aby vás od hry neodděloval, to ale neznamená, že musí být v souladu s cíli ostatních.

Archetyp: Postavy ve Star Wars mohou být hluboké, ale z podstaty žánru to většinou nejsou zrovna charaktery spisovatelů psychologicky psychadelických románů. Dejte své postavě charakter založený na nějakém jednoduchém schématu. Může to být idealista, může to být rebel, může to být vůdce, může to být profesionál nebo třeba sympaťák. Každý takovýto jednoduchý koncept lze samozřejmě libovolně rozvést, ale jeho přítomnost dá vaší postavě jasnou roli v dynamice vaší herní skupiny

Význam: Příběhy Star Wars jsou o lidech, kteří mění osudy celé Galaxie. Nejsou to příběhy jednotlivých vojáků nebo obyčejných zločinců, jsou to příběhy těch, kteří jsou v srdci dění, ať už díky svému postavení, původu nebo protože se dostali ve správnou chvíli na správné místo. Dejte své postavě něco, co jí přidá "na váze". Může to být šlechtic nebo významný diplomat, republikový senátor nebo někdo v jiné důležité pozici, může to být vysoce postavený jednatel některé z gild nebo někdo, kdo je významným svědkem nějaké události, vysoký důstojník flotily nebo legendární velitel zásahové jednotky. Jistě, ne každá postava ve SW je na nejvyšších pozicích významnosti, ale prostě nemyslete v malém. Když budete chtít hrát lovce nebezpečných predátorů z planet Vnějšího pásu, tak netvořte jen tak nějakého lovce, vytvořte si jednoho z nejlepších, o jehož úlovcích a o tom jak jich dosáhl kolují mezi ostatními lovci legendy, mnohdy nesmyslně až směšně nadnesené. Mohou být pravdivé a také nemusí, o to až tak moc nejde, těch pár bodů meritu Fame se prostě vyplatí.

Přínos: Ne každá postava ve SW je nutně vysoce významná, každá je však pro ostatní důležitá a přináší do skupiny něco, co se hodí. Jeden vládne Silou, druhý má zase rychlou loď, třetí se vyzná v dvorních intrikách a další je třeba schopný fungovat v mnoha prostředích a splynout s několika rozličnými kulturami. Až se tedy dohodnete na tématu vaší kroniky, rozdělte si mezi sebe jednotlivé benefity, které vaše postavy skupině jako celku přinesou.

Dovednosti a merity

  • Academics vyjadřuje kromě jiného i obecnou znalost Galaxie, její historie, souvislostí, teorii Síly a znalost kultur
  • Politics nezapomínejte, že jde i o obchod a podobné záležitosti, ve SW poměrně užitečný skill
  • Tactics je skill používaný k velení jednotkám, ať už pozemním nebo vesmírným, viz dále souboje jednotek
  • Technology je kombinovaná dovenost ukazující vaši znalost vědy a vaši schopnost pracovat a vytvářet složité technologické záležitosti, spravovat hyperpohon a podobné
  • Blasters je prakticky jen obdoba Firearms. Každý postava ve Star Wars by měla umět aspoň trochu střílet z blasteru, pokud nemá opravdu specifický koncept říkající jinak
  • Brawl ve SW zahrnuje jakýkoliv boj z blízka bez technologických zbraní (tj. vč. tyčí, obyčejných mečů, sekyr, trubek, francouzáků...)
  • Piloting je obdoba drive. Zahrnuje pilotování speederů, malých lodí a středních lodí, pokud kvůli svému backgroundu neřeknete jinak. Na pilotování křižníků a jiných srand je vyžadována specializace
  • Weaponry je o technologických zbraních na blízko, ať už jde o lightsabery, vibroblades nebo o různé tyče s energetickým výbojem atp. Prostě všechny ty zbraně u nichž buď víte, co děláte, nebo se s nimi vlastnoručně zmrzačíte.
  • Animal Ken Zahrnuje i ježdění na různých obludkách
  • Socialize vyžaduje druhovou/kulturní/lokální specializaci, pokud chcete působit zcela domáckým dojmem, bez specializace sice jednáte "správně" nebo "příjemně", ale je poznat že jste odjinud (galaxie je holt velká...) Pokud to budete chtít maskovat, musíte si hodit Subterfuge, ale pro tento hod se vám počítá max. do výše vašeho Socialize
  • Streetwise na druhou stranu funguje po celé galaxii stejně, zločinec zločinci prostě bratrem

Merity je samozřejmě možné dohledávat i z různých sourcebooků World of Darkness, nicméně některé, zejména hodně WoD stylizované merity nemusí ve SW prostředí dávat vždy úplně smysl, použijte selský rozum k rozlišení toho, co je a co není vhodné. Pozor na to, že nejde jen o kompatibilitu settingovou, ale i o kompatibilitu žánrovou! Některé merity viz níže


Zlepšování postavy

Atributy 5x nový
Skilly 3x nový
Merity 2x nový
Force potential10x nový*
Force powers 8x nový**
Morality 3x nový
Attunement RP only***

* Zvýšení Force potential by nemělo být jen tak, mělo by zahrnovat nějaký přelom v příběhu postavy - Obi-wanova porážka Darth Maula, složení konečných zkoušek Jedi, obrácení se k Temné straně (nebo naopak...), nějakou charakterizaci pokroku postavy (meditace, prozření...)
** Zvýšení Force powers nad 3 může být volitelně limitováno slabší obdobou podmínky zvýšení Force potential. Volitelně žádná Force power nesmí být více než o 1 vyšší než Force potential
*** Posun dlouhodobého Attunement by měl být završen příběhovým posunem postavy v daném směru (viz dále o Attunement)


< Karta postavy >
Úvod Síla
Napsal sirien 10.12.2010
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 50 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13608908653259 secREMOTE_IP: 3.233.219.31