Plazmoid - rasa pro DnD 5e

Plazmoidi jsou rasou inteligentních slizů ze světa Spelljammer
Článek vložil Loddfafni | CC BY-SA 4.0

Popis

Plazmoidi jsou beztvaré bytosti, v přítomnosti humanoidů však často přijmou podobný tvar. I tak je těžké si splést plazmoida s něčím jiným. Potravu přijímají pomocí panožek podobně jako měňavka, a odpad vylučují malými póry. Dýchají absorbováním kyslíku dalšmi póry a jejich panožkovité končetiny jsou dostatečně silné a obratné, aby mohli používat zbraně a nástroje. Ačkoli je většina plazmoidů průsvitně šedá, mohou měnit svou barvu a průsvitnost jezením barviv.

Plazmoidi nemají normální orgány, jejich těla se skládají z buněk, vláken, slizu podobného plazmě a nervových zauzlin. Tyto zauzliny umožňují plazmoidům vnímat světlo, teplo, texturu, zvuk, bolest a vibrace.

Plazmoid může zpevnit svou vnější vrstvu aby si zachoval lidský tvar, takže může nosit oblečení a podobně. Mluví vytlačováním vzduchu z trubicovitých dutin.

Když plazmoidi spí, ztrácí tvar a roztékají se, a tak jsou někdy považováni například za kámen nebo louži.

Typická jména

Jména plazmoidů často vzbuzují představu bublání a čvachtání. Protože se plazmoidi množí pučením, nerozlišují mezi mužskými a ženskými jmény.

Příklady jmen: Aknorlak, Alknor, Blexdelnor, Delglegor, Durglorak, Eedasplep, Farbobul, Fibla, Flrbygůp, Gliskebn, Hogrol, Hyshi, Jlsthůth, Lrkišgor, Ogel, Ontalgol, Oosbemel, Psigrablud, Růsbep, Sídgloble, Tablexic, Talgleb, Terlet, Tilaljex, Ušorlob,Yoogles, Ystibrol

Rasové rysy

Zvýšení hodnot vlastností: Zvyš hodnotu jedné vlastnosti dle své volby o 2 a jinou o 1, nebo zvyš tři různé hodnoty o 1.

Typ bytosti: Jsi sliz.

Věk: Plazmoidi rostou podobně rychle jako lidé a dospívají ve věku 20 let. Dožívají se zhruba 100 let.

Velikost: Tvá třída velikosti je Střední nebo Malá, vyber si při tvorbě postavy.

Rychlost: Tvá základní rychlost chůze je 6 sáhů (9 metrů).

Beztvarý: Můžeš se protáhnout prostorem širokým až 10 centimetrů, pokud nic nemáš na sobě ani nic neneseš. Máš také výhodu při ověření vlastnosti pro sevření do chvatu nebo na únik z něj.

Vidění ve tmě: V šeru vidíš 12 sáhů jako by bylo jasno, a ve tmě, jako by bylo šero. Ve tmě nerozeznáš barvy, pouze odstíny šedi.

Zadržení dechu: Dokážeš zadržet dech až na 1 hodinu.

Přirozená odolnost: Máš výhodu k záchranným hodům proti jedu a jsi odolný vůči jedovým a kyselinovým zraněním.

Tvárný: Jako akci si můžeš vytvořit hlavu, jednu nebo dvě paže, jednu nebo dvě nohy a provizorní ruce a chodidla, nebo se můžeš změnit v beztvarou hroudu. Když máš humanoidní tvar, můžeš nosit oblečení a brnění určené pro humanoida tvé velikosti. Jako bonusovou akci můžeš vytvořit panožku až 15 centimetrů širokou a 3 metry dlouhou, nebo ji zase vstřebat. Jako součást téže bonusové akce můžeš tuto panožku použít k manipulaci s předmětem, otevření nebo zavření dveří nebo nádoby, nebo k zvednutí či položení malého předmětu. Panožka neobsahuje žádné smyslové orgány a nemůže útočit, aktivovat magické předměty ani zvednout více než 5 kilogramů.

Jazyky: Umíš mluvit, číst a psát obecnou řečí a jedním jazykem dle své volby.

Zdroj: Spelljammer: Adventures in Space - Astral Adventurer's Guide, přeloženo
Článek vložil Loddfafni | CC BY-SA 4.0 24.09.2024
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 6 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1202540397644 secREMOTE_IP: 18.97.14.85