Narativní hraní s tarotem (+Engel)

Obsah článku:

Kompletní karty postav

Michaelita

(Juliel)
Vůdcovství
Mistr meče
Znalost zákona

Jednota Společenstva
Jsi srdcem andělského Společenstva. Můžeš promlouvat ke svým bratřím jen svými myšlenkami, ba dokonce nechat je, aby spolu myšlenkami promlouvali skrze tebe

____
Čas od času cítíš touhy a výjimečně i vnímáš myšlenky dreamseedu. Jsou cizí a těžko srozumitelné, avšak nejsou nenávistnější, než tvé vlastní

Nositel Boží slávy
Když chceš, můžeš nechat svůj hlas promlouvat hromovým tónem, nechat své oči zářit čistotou své Duše, rozepnout svá křídla a povolat aureolu svatosti. Nic neodolá tvým rozkazům

____
Kolikrát jsi viděl lidi, jak ve své svobodné, ale zkažené vůli krčí před majestátem tvé andělské čistoty? Opravdu musíš trpět jejich hloupost, když skrze tebe promlouvá čistá vůle Nebes?

Gabrielita

(Samiel)
Mistr zbraní
Taktika
Znalost dreamseedu

Plamen boží
Čeho se dotkneš, vzplane Božím hněvem. Kolem sebe můžeš vyvolat výbuch.
Jen tvůj svatý meč odolá těmto plamenům

____
Kdykoliv povoláš Boží plameny, tvým tělem prorazí bolest a žár, jakoby se Bůh hněval nad tvou zuřivostí a vztekem

Tělo Božího posla
Jsi poslem Boží vůle, Jeho pravou rukou a vykonavatelem. Fyzické zranění tě nemůže zpomalit - mizí hned, jak k němu upneš svou vůli

____
Pokaždé, když svému tělu přikážeš svou vůlí, tvé přesvědčení zakolísá.
Máš divné vize a špatné sny plné bezmoci a utrpení, vídáš trápené děti bez naděje, cítíš jejich bolest a zoufalství.
Někdy vize přechází až zpětně v noci, jindy ale upadáš do deliria takřka okamžitě

Urielita

(Luciel)
Mistr střelby a kopí
Plavání a mistr letu
Znalost přírody

Odolnost Praověrného
Běžný žár ani chlad tě nezastaví. Stačí ti jediný nádech na dlouhé desítky minut. Můžeš se ponořit do ohromné hloubky nebo vylétávat až k mrakům

____
Kdysi jsi se potápěl do trosek bývalé Prahy. Zapomněl jsi se v čase i místě a nakonec jsi doplaval až k základům Pražského Himmelu. Byl poset zuhelnatělými kostrami andělů

Neviditelná Ruka Páně
Poslové Boží nemají důvod se skrývat. A je dobře, že tomu věří ti, kteří chtějí něco skrýt před nimi - protože stejně jako Vůle Boží, i ty můžeš být přítomen nikým nezpozorován

____
Tvé pozemské šaty nemohou zmizet tak, jako ty sám, navíc je těžké zůstat skrytý příliš dlouhou dobu.
Někdy máš navíc problém ukrýt své pozemské tělo stejně snadno, jako svou andělskou Duši. Mizíš z očí postupně - od kůže přes svalstvo a tkáně až po kosti, případně se opačně navracíš zpět

Rafaelita

(Naralaen)
Léčitelství

Znalost lidí
Politika

Léčivé ruce
Vnímáš nemoci a zranění, cítíš cizí utrpení a víš, co je špatně.
Pouhým dotekem si poradíš se vším, co nemá původ v dreemseadu a mnohdy i s tím, co má

____
Cítíš život v dreemseadu, jeho tep, chuť, zájem, energii...

Čistota Ráje
V tvé milosti a soucitu je obsažen střep skutečného Ráje - jsi jeho pojítkem k Zemi.
Můžeš jej povolat k očištění světa, avšak Boží Dobro je nekompromisní - spaluje i ty, co jsou špatností jen lehce dotčeni, včetně lidí v tvém okolí

____
Ostatní andělé jsou čistí a Dobro Ráje jim neubližuje. Tobě ano

Ramielita

(Ekanus)
Gramotnost
Znalost Písma
Znalost Technologie

Tichý zpovědník
Dokážeš naslouchat zpovědím, jenž jsou vyřčeny mimo tvůj doslech a umíš nazírat aktům vykoupení, i když se tyto dějí na míle daleko

____
Kdysi jsi v meditaci u střechy Himmelu zaslechl rozhovor dvou mnichů. Celá společenstva andělů byla podle nich poslána na smrt. Mluvili, jakoby to pro tvé bratry znamenalo konečnou zkázu

Katedrála mysli
Můžeš se stáhnout sám do sebe a probrat své myšlenky a vzpomínky v paláci, jenž sis ve své mysli přinesl na Zem z Ráje.
Dokážeš přemýšlet a analyzovat jako nikdo jiný - z toho, co víš, můžeš vydedukovat, co se děje, nebo dít bude

____
Na severu jsi po vašem rozdělení narazil na místo, kde jsi nebyl ve své Katedrále sám. Dreemsead pronikl do Ráje, v němž nemá mít místo, a ty jsi jej nedokázal vyhnat pryč.
Tvá mysl dreamseed probudila a ten tě od té doby pronásleduje v tvých snech

Scénář

Bylo nebylo v předaleké Skandinávii...
V základu předpokládám, že toto čtete jako ST který se již seznámil minimálně se základy hry Engel. Ideální je, pokud zná i její tajné části (přičemž narozdíl od DrD v Engle skutečně hraje roli, když je hráči neznají), nicméně tento scénář jsem přepsal tak, aby jej bylo možné odehrát i bez těchto znalostí, takže si jej můžete zahrát jako relativně spoiler-free i pro sebe, pokud chcete (nebo pokud se vám nechce kvůli jedné hře Engel studovat celý). Skutečně závažné spoilery (které by vám případně ovlivnily hru i jako hráči) se nachází až na konci scénáře, kde vysvětluji konkrétní pozadí hry, které jsem zvolil na Dálavě já a jsou jasně odděleny.
Tento scénář není psán jako podrobný - ostatně sám jsem jej neměl promyšlený úplně do důsledku, když jsem jej šel hrát. Určitě již chápete, že to není účelem - spoustu herních prvků (scén, lokací atp.) si tentokrát budete muset dodělat sami.


Pozadí příběhu

Společenstvo poměrně mladých andělů bylo před dvěma a půl lety vysláno na Sever do dalekého Švédska, aby tam u místního, k Andělské církvi přátelského, junklorda vyřídilo nějaké drobné záležitosti (související s jeho výrazným příklonem k Církvi oproti jeho předchůdci - doprovázeli tam současného biskupa, jehož junklord pozval a přivítal, nějaké to žehnání a podobné záležitosti, ukázka náklonosti Církve a její víry v budoucí dobré vztahy atd.)
Během jejich návštěvy se však poblíž ukázal dreamseed. Ten andělé spolu s jednotkou biskupa provázejících templářů a s podporou místních sil poměrně hravě zničili, avšak ukázalo se, že jde jen o jedno z "ramen" útoku rozeslaného na mnoho různých míst. Každá skupina byla poměrně malá, ale o to kradmější, a pokud by se jí opravdu podařilo udeřit nečekaně, vzniklé škody mohly být děsivé. Biskup proto okamžitě odeslal anděly na všechna tato místa, aby varovali místní a včas vzburcovali obranu, což se vzásadě zdařilo, ale společenstvo tím bylo roztrženo.


Opaté Himmelů neradi vidí anděly poflakovat se světem bez svých druhů ze společenstva (nedělá to dobrotu jejich psychice, osamocení andělé bez dozoru často přichází na různé divné a ne zcela vhodné otázky a na mnohé problematické myš... chci samozřejmě říci, že bez opory dalších svých druhů z Ráje jen těžko snášejí tíhu světa, což má zhoubný vliv na jejich Duše), takže takový osamělý anděl je poměrně vzácná a žádaná komodita - někam se prostě nevyplatí poslat celé společenstvo, ale jeden anděl je přesně tak akorát. Andělé tak byli přes další celé dlouhé dva roky posíláni od Belzebuba k poslední mouše, než se o situaci dozvěděl jeden z Opatů, který okamžitě nakázal, aby se společenstvo opět sešlo v Himmelu.
Neuplynuly ani dva týdny od příletu posledního z nich, když se zjistilo, že je potřeba poslat nějaké anděly na sever na pomoc tam zrovna působícímu inkvizitoru. Protože Opat měl zrovna jinou práci, tak otázku rozpadlého společenstva odložil na později. Někoho snaživého však v mezičase napadlo, že tihle andělé na severu přece již byli a znají to tam - tak proč tam neposlat právě je (už jsem neřešil, co Opat tomuhle snaživci provedl, ale nechtěl bych být v jeho kůži, když pak šel na kobereček...)


Andělé se tedy poměrně dobře znají, ale dlouho se již neviděli. Za tu dobu každý z nich prožil mnohé a jejich postoje ke světu se odlišily, podle nátury a prožitků toho kterého z nich (detaily jsou na hráčích - v podstatě jde o to, aby bylo ospravedlněné fungování v rámci kompaktního, sehraného společenstva a aby hráči měly základ pro společnou historii a zážitky, ale zároveň byla dobře otevřen prostor hráčů hrát postavy, které se názorově, myšlenkově a svými postoji silně rozcházejí a mají mnoho třecích ploch, které ještě nebyly rozřešeny. Mimo jiné to také dává dobrou záminku k tomu hrát postavy, které jsou zároveň sehrané a zároveň toho o sobě mnoho nevědí)
Zároveň andělé již znají prostředí, do něhož míří - i když jen velmi zběžně. Na místě působící biskup, vládnoucí junklord, velitel místní (menší, ale přece existující) templářské posádky atp. jim nejsou neznámé tváře, hlavní město a jeho okolí pro ně nebude naprosto nová scenerie - až na ten detail, že když tam byli posledně, tak se na dohled od města na horizontu netyčilo jedno z Infern.


Zápletka

Přede dvěma lety Ramielita (viz drawback jeho kartičky Katedrála mysli) při průzkumu po poražení dreamseedu, těsně před svým odletem, narazil na jeskyni poblíž trosek jakéhosi malého předpotopního osídlení. Tam se odebral do své vnitřní Katedrály, aby vyhodnotil informace, jež se mu podařilo o blížící se invazi nasbírat. Něco se ale zvrhlo - místo bylo posedlé dreamseedem, jenž se dokázal probourat do Katedrály, která by měla být nedosažitelná (byl vlákán do pasti? nebo jen náhodou usedl do posedlého místa? Možná se dostal do blízkosti jakéhosi mocného snového služebníka Belzebubova? Interpretace mohou být různé, scénář to moc neovlivní - důležité ale je, že bez ohledu na zvolenou možnost, právě tato interakce mezi Ramielitou a dreamseedem dreamseed probudila a podnítila k současné aktivitě. To hráči samozřejmě netuší a hráč Ramielity by měl během hry dostávat postupně náznaky vzbuzující větší a větší podezření, až se teprve ke konci obrázek zcela poskládá do dramatického uvědomnění).
Nově probuzený dreamseed byl zranitelný a věděl to. Neodhalil se tedy hned - naopak se ještě více ukryl, zahrabal, začal se množit, připravovat, prozkoumávat terén... teprve po čase vyslal své špehy přímo mezi lidi a teprve když se začal blížit své "požadované" síle začal podnikat i kroky, které byly riskantnější. Tato závěrečná přípravná aktivita neušla pozornosti biskupa (nebo někoho jiného - viz dále) a když začala být situace až moc podezřelá, zažádal Andělskou Církev o pomoc vyslání andělů. Žádní však nebyli zrovna k dispozici a Opat navíc pochyboval o skutečné závažnosti situace, takže Církev vyslala pouze inkvizitora, který dorazil cca měsíc nebo dva před anděly. Andělé tedy na scénu dorazí v podstatě byrokratickým nedopatřením, kdy nižší člen Řádu vyhověl dřívějšímu požadavku, aniž by tušil, že tento byl již vyřízen dříve jiným způsobem. Tím zároveň nastává problematická situace, protože podle hiearchie by se andělé měli v dané situaci zpovídat inkvizitorovi, avšak jejich přímé příkazy říkají, že se mají zpovídat biskupovi. Je jen na hráčích, jak si s danou ambivalencí poradí, herně jim ale umožňuje "kličkovat" v rozkazech jednoho či druhého hned v počátku hry, kdy jsou ještě morálně čistí, aniž by jednali vysloveně hereticky. Jak biskup, tak inkvizitor se přirozeně budou vztekat, pokud andělé takto vykličkují z nějakého jejich rozkazu, nicméně ani jeden nebude věc přímo hrotit a v nejhorší instanci (dokud andělé nezačnou se skutečnou herezí) se spokojí s tím, že budou vyhrožovat zasláním oficiální kárné stížnosti do Himmelu (popř. ji opravdu zašlou, pokud uvidí, že s nimi andělé tímto stylem skutečně vytřeli podlahu). Budou-li hráči obratní, mohou biskupa a inkvizitora vmanévrovat do situace, kdy se budou vzájemně přetahovat o vliv nad anděly a tím si uvolnit ruce k volnému jednání i beze strachu o své pozdější potrestání (biskup a inkvizitor si budou chtít vyřídit účty se "subordinací" toho druhého a že by byli manipulováni anděly jim ani nepřijde namysl... hráči zde mají výhodu na začátek v tom, že Církev ani její představitelé nejsou zvyklí, že by andělé prosazovali vlastní agendu vůči nim)


Detaily časové posloupnosti i případné hiearchie můžete změnit, v příběhu nehrají žádnou faktickou roli - o anděly klidně mohl požádat až inkvizitor, nebo tam inkvizitor mohl být poslán jen protože andělé zrovna nebyli poruce, ne protože by se o závažnosti situace pochybovalo, nebo tam byl vyslán pouze protože Církev nedůvěřovala biskupovu hlášení a chtěla si ho nejprve ověřit, než vyšle Boží Posly do politicky nezávislého teritoria... andělé mohou mít jasný příkaz řídit se slovy inkvizitora nebo naopak biskupa - tady jde jen o otázku nějaké sociální hiearchie pro interakce s NPC ve smyslu kdo tam je kvůli komu a proč, případně to nabízí vstupní sociální dynamiku pro konflikty a otevírá možnost začít hru přes politické téma a rovnou zkraje hrát kartu intrik a kultistické konspirace - do scénáře samotného to nezasahuje)


Objevení Inferna bylo v mém pojetí úzce spjato s původním střetem Ramielity a dreamseedu - to ale vycházelo z mé interpretace pozadí příběhu a z mého chápání podstaty dreamseedu a inferna pro tuto konkrétní hru, sami si to dejte jak budete potřebovat - nicméně Inferno do příběhu určitě dejte. Premisou tohoto scénáře (lze to odehrát i jinak, samozřejmě) bylo, že Inferna jsou "dutá" a v jejich středu (nebo možná jen ve středu tohoto jednoho?) se nachází ohromné, temné tajemství. Průlet do nitra Inferna má být vyvrcholením celé hry. Kromě toho - Inferno k Engel patří a navíc sloup ohně o polomeru stovek metrů až mil tyčící se až do nebes umožňuje dělat stylové popisy krajin a scenerií :) (viz dále připravené herní elementy)


Role postav

Nejprve k drawbackům postav. Ty se původně z části opět váží k mé vlastní interpretaci pozadí Engel, ale abych to tu udržel skutečně spoiler-free, zkusím to opsat trochu obloukem. (Kromě toho, že má interpretace není ta úplně nejvíc cool co bych zvládl vytvořit - ale snažil jsem se hru udělat tak, aby hráčům Engel představila co nejšířeji pokud možno právě tak, jak je popsán v kanonu)
Andělé (jak vám už jistě došlo z drawbacků jejich schopností) nejsou takoví, jací by být měli. Důvody mohou být různé, podle vaší vlastní stylizace. Možná, že na ně již příliš doléhá tíha hmotného, nedokonalého světa s přítomným zlem. Možná, že byli všichni tak nebo onak dotčeni dreamseedem. Možná, že si i andělé musí plnou Boží přízeň po svém příchodu na svět teprve zasloužit a tyto jejich zkouška tepve teď čeká. Možná, že roztržení společenstva má z theologických důvodů na anděly i další dopady, o kterých opaté Himmelů z nějakého důvodu mlčí. Možná, že Bůh nikdy nechtěl, aby andělé byli dokonalí, protože by tak lidská zkouška nebyla dost obtížná (nebo možná Bůh nemohl učinit anděly dokonalými, dokud Belzebub vládne částem hmotného světa?)


Na konkrétním pojetí opět nesejde. Důležitá je jediná věc - vždy jedna z jejich schopností nepůsobí přesně tak, jak by měla. Michaelitova "telepatie" proti jeho vůli zasahuje i dreamseed. Gabrielitova "pyrokineze" mu způsobuje bolest, Urielitovo tělo mizí z očí dost naturalisticky a hororově po vrstvách jednotlivých tkání a ne vždy tak rychle, jak by si přál. Rafaelita sám trpí, když povolává Ráj aby ničil. A Ramielitovy duševní pochody nevedou úplně tam, kam by měly, ukazují mu souvislosti, jenž rozporují to, co ho učili, ukazují věci, které by ani neměl znát.
Ale - a to je důležité - nekoukejte na tyto nedostatky jako na omezení zmíněných schopností. Všechny schopnosti by měly by fungovat "správně" a dodávat požadované - jde spíše o to, že se ne vždy projevují způsobem, který by měly, nebo s sebou nesou i nějaké dodatečné efekty, jejichž cílem je vyvolat pochybnost andělů o sobě sama:
Michaelita si nemůže být jistý, zda jeho "vazba" k dreamseedu je "čistá" nebo skutečně jen jednostranná - nemůže tak plně fungovat jako srdce společenstva, kterým by měl být. Gabrielita trpí tím, co jej činí silným, takže se do bitev nevrhá s ochotou, která by k němu měla patřit. Urielita, který by měl tajně procházet mezi lidmi, tak sice činit může, ale zároveň je tím i děsí. Rafaelita vládne mocí, která ale svými důsledky zpochybňuje jeho vlastní nárok s ní vládnout. A Ramielitova mysl se ubírá cestami, jimiž by neměla, přičemž právě tam, kde by měla být nejčistší, se pro něj stává nejzrádnější


Druhá "sada" drawbacků je obvykle orientována na nějakou psychickou nebo sociální otázku nebo na korupci samotných andělů. Jejich cílem je naopak zpochybnit okolí postav - jejich důvěru v lidi, v církev, v ostatní anděly. Jejich primární účel je, aby sloužily jako zdroje herních konfliktů a tření mezi samotnými postavami. Michaelitu chytá tak trochu pýcha, Gabrielitova regenerace ho vede k depresím a pochybám o Dobru ve světě, Urielita byl svědkem podivného hřbitova andělů, jenž by vůbec neměl existovat, Rafaelita nedopatřením zjistil, že cítí živou podstatu dreamseedu, kterou církev popírá (záměrně? z vlastní nevědomosti? Na tom opět nesejde...) a Ramielita zaslechl úryvek rozhovoru, který mu nepatřil a který možná je, ale možná také není zcela vytržený z kontextu celé konverzace.


Skryté role postav v příběhu jsou rozděleny relativně nerovnoměrně, ale věřte, že to vůbec nevadí. Podívejme se ještě krátce na pár rad k tomu, jak s některými drawbacky zacházet (resp. jak byly mnou původně zamýšleny):
Ramielitova Katedrála je narušena/infiltrována dreamseedem. Pokaždé, když vstoupí do své katedrály, tak by měl obdržet nějaký "dáreček" navíc (nemusí se to ani vázat k jeho původnímu záměru v Katedrále) - něco, co by normálně nemohl vydedukovat, nějaký detail útoku, vědomost o dreamseedu, možná i nějkou "neutrální" vědomost - třeba o předpotopní technologii, můžete mu "dedukcí" odhalit i nějakou neřest v místě, kde po ní vůbec nepátral (ani nemusí být přímo spojena s příběhem - třeba nějakou stinnou stránku církve) atp. Rozhodně nelžete ani nezkreslujte - opět, Ramielitova schopnost by měla dávat to, k čemu slouží. O zkreslení se pak hráč už postará nejspíš neúmyslně sám a pak vás z toho může paranoidně podezřívat, takže no stress v tomhle směru.
Michaelita disponuje schopností omezené "telepatické" komunikace, což je v mém pojetí scénáře efektivně jediná možná "přímá" forma dorozumění přímo s dreamseedem. Dreamseed (alespoň ten místní, probuzený Ramaelitou) by měl mít k andělům "vstřícný" vztah, snažit se je zkorumpovat, přetáhnout atp. (viz dále), takže jeho služebníci mají nakázáno před anděly moc neskrývat svou přítomnost a myšlenky a pokud to Michaelita zkusí, tak bude nakloněný komunikaci. Michaelitovi by měly postupem hry dorážet více a více různé útržky myšlenek dreamseedu (chaotických tam, kde je dreamseed "čistý", ucelenějších tam, kde je "vtělený" do lidí), přičemž zpočátku ani nemusí vědět, o co jde, a myslet si, že to jsou jen hlasy v jeho hlavě, abstraktní démoni atp. (Postupem času by byly být útržky konkrétnější nebo v jasnějším kontextu, aby to hráči případně došlo.)To by pak mělo pokračovat až k jeho zbláznění nebo příklonu k herezi (v naší hře Michaelita v závěru začal dreamseedu rozkazovat jen protože mu už totálně hrabalo - a byl velmi překvapen, když dreamseed začal poslouchat). Pamatujte, že dreamseed si není rovnocenný - úroveň a podoba "konverzace" nebo "odposlechnutého" by měla odpovídat "levelu" dreamseedu, s nímž je Michaelita konfrontován. Infiltrátoři parazitující v lidech mu moc konzistentního neprozradí - jsou to jen tupí minioni. Tady jsou nějaké věci, které jsem svému Michaelitovi předkládal v průběhu naší hry:
Zemřeme, všichni zemřeme
všichni tu jsou nečistí
konečně přijde spravedlnost
Oddaní...
Oni přijdou. Přijdou a přinesou mír (tohle byla v další části hry moje VELMI oblíbená)
Oni, jenž jsou přislíbeni. Přijdou, přijdou a přinesou spravedlnost.
Oni přijdou a nespravedliví budou ztrestáni
A vše zkažené musí vzplanout...
(většina zmíněného "zazněla" od dreamseedem infikovaných vesničanů. Hlášky jsem použil mimo jiné i jako "hlasy" které Michaelita ve vesnici slyšel, když se ostatní bavili naprosto normálně s vesničany)
Když hráčům došlo, že ti "oni" jsou myšleni jako andělé, tzn. oni sami, mělo to velmi stylový dopad. (opět - proč místní dreamseed po andělech prahne není důležité. Možná je chce zkonvertovat, možná je chce pohltit, možná nalákat do léčky, zabít a přetvořit jejich těla, možná do nich implantovat své kontrolující služebníky, možná Belzebub pátrá po nějakých předpovězených Temných andělech a dreamseed doufá, že to jsou tito...)


Dreamseed v této hře nikdy nezaútočí na anděly jako první! (kultisté dreamseedu ano) Bude-li však anděly napaden, bude se bránit zpět plnou silou. V další scéně se bude situace opakovat a to i v případě, že se andělé znovu potkají s dreamseedem dříve napadeným.
Správné podání dreamseedu spolu se stylizací samotného Engel by nicméně mělo být dostatečnou zárukou, že andělé dreamseed napadnou ve většině hry sami podle místní variace DnD paladinské poučky "detect dreamseed first, smile second, ask questions later" a je otázkou, zda hráče vůbec napadne, že to byli vždy oni, kdo souboj inicioval, i když dreamseed měl tuto možnost před nimi.
Budou-li postavy někoho doprovázet, dreamseed může napadnout jejich doprovod (zejména bude-li tento rozsáhlejší), nenapadne však aktivně bráněná/zaštítěná NPC.


btw., naprosté OT: pokud jste viděli film "Battleship" a nevšimli jste si toho, tak přesně tenhle vztah jako má dreamseed k andělům mají mimozemšťané k "hrdiné proti invazi bojující" Americké armádě - zajímavé, věština lidí si toho vůbec nevšimla a odcházela z kina s pocitem, jak to ti amíci těm emzákům zase poprávu spočítali...

Témata příběhu

Prvním tématem je postupná invaze dreamseedu. Dreamseed již dlouho "infikuje" mnohé okolní vesnice a dělá z tamnějších vesničanů své zvědy. Ti sami mnohdy ani nic netuší. Infikující dreamseed je poměrně netečný, jen se "stará" o své hostitele - ti jsou tedy nebývale zdraví atp.
V případě nepřirozené smrti hostitele se dreamseed domnívá, že byl prozrazen (i když to tak nebylo a dotyčný byl zabit z jiného důvodu nebo při nehodě) a hostitelem proroste a udělá z něj v podstatě hybridní útočné monstrum (ne zase nějak moc husté, pro bojově laděné anděly to není moc soupeř, ale pro člověka by rozhodně byl). Tak došlo omylem k prozrazení dreamseedu - v okolí operují Grimmraiders vybírající církevní desátky plus jedna banda banditů, kteří si na ně hrají. V jedné vesnici Grimraideři narazili na odpor, když vesničané tvrdili, že desátky již zaplatili - výsledkem byla nešťastná a nechtěná potyčka, při níž Grimraideři pozabíjeli pár infikovaných vesničanů... kteří se ve chvíli proměnili v zabijácká monstra a Grimraidery z dané skupiny takřka do posledního vybili, jen dva nebo tři zvládli utéct a věc nahlásit.
Ve městě operuje poměrně "sofistikovanější" dreamseed (který ale nemá takový potenciál ke svému samomnožení). Ten nad infikovanými jedinci přebírá kontrolu a staví si postupně kult svých stoupenců, kteří unášejí různé významné jedince, aby tito byli při rituálu násilně infikováni. Ne všichni kultisté jsou prorostlí dreamseedem - na to nejsou zdroje - to jsou pouze ti vybraní plus samotné jádro kultu.


Tím jsme se dostali k tématu korupce. Ta by neměla být zcela všudypřítomná - andělé by měli mít dostatek čistých spojenců. Na druhou stranu někdo vlivný a postavám dostupný/blízký by na tohle téma zařvat měl - biskup? Velitel templářů? Možná dokonce inkvizitor nebo i sám junklord? Nechte si to jak se bude v průběhu hry hodit. Pokud se toto téma ve hře rozroste, různých měšťanů, cechovních příslušníků a podobně lze na téma korupce a kultismu obětovat dle libosti.
Kultisté se snaží připravit si půdu pro útok - získat strategické informace, šířit dezinformace, potírat informace o dreamseedu popřípadě po jejich rozšíření naopak šířit co nejvíce paniky a chaosu a, samozřejmě, nějaká ta sabotáž v podobě hořícího hradu, změněných rozkazů a podobně není nikdy od věci.


Důležitým a klíčovým tématem jsou vztahy andělů samotných. Ale to už vám nejspíše vykristalizuje samo... jen kdyby ne, tak nějaké to morální dilema, flash-back Gabrielity či Ramielity ve správnou chvíli nebo nějaké nepříjemné zjištění umí udělat svoje. Věřím, že v tomhle směru si poradíte i beze mě :)


No a posledním tématem této hry má být samozřejmě vztah andělů, lidí a dreamseedu. Na konci hry, pokud se postavám podaří sesbírat informace a dorazit až do nitra Inferna (pokud budete hrát podle mnou na konci uvedené "kanonové" interpretace a hráči nebudou chtít znát pointu, tak hru zastavte právě při průletu do Inferna - nezapomeňte upozornit takové hráče, že to je místo, kde pro ně případně hra končí) si budou moci vybrat. Zničí to, co tam najdou? Vrátí se do Himmelu o všem informovat? Nebo budou mít všeho plné zuby, naplní (možné) Belzebubovo proroctví, obrátí strany a v čele sjednocených dreamseedových armád vytáhnou na Řím, podívat se na Pontifica Maxima Petra II. osobně?
Ať už cokoliv, hra by měla otevírat téma původu dreamseedu a zároveň vnitřní "lidskosti" nebo možná spíš lidské spřízněnosti andělů. Nejspíš nezbude dost času na to, abyste toto téma dali přímo do spotlight, ale sem tam jej nakousnout rozhodně neuškodí.


Gradace a struktura příběhu

Příběh se skládá z událostí, vyznění událostí podléhá gradaci a posloupnost událostí v rámci gradace tvoří strukturu příběhu. Tento scénář byl původně napsán standardně v domnění, že je jako každý jiný - andělé přiletí, začnou něco řešit, gradace poroste, nastane nějaký ten klimax, v závěru epický konflikt a pak epilog průletu do Inferna. Bohužel jsem se tehdy nezamyslel nad zpětnou dekompozicí a hru jsem odehrál intuitivně bez stínu podezření, neb mi vše dávalo smysl. Teprve fiasko při druhém hraní tohoto scénáře mě přimělo po sobě scénář dekonstruovat a objevit háček, který jsem už jednou řekl a několikrát naznačil na předchozí straně článku, ale zde jej projistotu zopakuji znovu:
V běžné hře se tvorba a odehrávání příběhu řídí výše uvedenou posloupností v pořadí, v němž je napsána. Do příběhu vkládáte scény, v nich se odehrávají události a podle rytmu událostí volíte gradaci a dáváte hře strukturu. Sociální a psychologická dynamika postav se pak odvíjí od toho, jak události nabírají na závažnosti. V tomto scénáři vazba mezi událostmi a gradací mizí a jedno a druhé se odehrává nezávisle na sobě - události se dějí bez ohledu na gradaci, zatímco gradace se řídí sociální dynamikou andělského Společenstva - jak roste pnutí mezi anděly, jak andělé začínají pochybovat nebo padat do náruče hereze, gradace roste a tím mění i vyznění událostí. Události tedy nabírají spád a závažnost s tím, jak se mění nálada ve skupině postav (závislost se obrací, šlo by říci).
Pokud chcete, můžete na to koukat i konzervativněji - nic se nemění, ale klíčovými událostmi hry není materie příběhu ve smyslu nalezených stop a objevivších se nepřátel, ale jsou to události ve skupině.


Ujistěte se, že jsou hráči s tímto konceptem srozumněni ještě než hra začne!!! V tomto stylu hry to jsou oni, kdo vkládá do hry valnou většinu obsahu, ne vy, a proto potřebujete jejich plnou a uvědomnělou spolupráci. Vyzkoušel jsem si, že když hráči vědí, o co jde, není to žádný problém, zatímco když to nevědí, je to problém fatální. (tento příběh jde samozřejmě odehrát i bez důrazu na sociální a psychologickou dynamiku postav, ale upřímně - bez tohoto rozměru hry se scénář změní v poměrně ohrané a fádní fantasy klíšé obléhaného místa čelícího invazi temných nepřátel, navíc je postaven tak, že pokud andělé budou skutečně jednotní, projdou základním rozvržením příběhu jak skalpel masem - budete z toho muset udělat buď nehorázně paranoidní detektivku proti kultistům nebo hroznou kydličku, aby opozice byla zajímavá a dávala adekvátní výzvu. I pokud taková klišé máte rádi - proč si ho neokořenit?)


Pár připravených herních elementů

Vesnice - tato lokace se nachází někde odlehle, nejspíš na úpatí hor. Původní záměr je použít ji jako cílovou destinaci, když budou andělé pátrat venku po stopách dreamseedu. Vesnice je klidná a spořádaná, vcelku obyčejná, relativně chudá, ale všichni tam jsou naprosto vpohodě. Všechny běžné špatné věci se ve vesnici odehrály v minulosti, od té doby se všechno v celku daří. Lidé jsou zdraví, úroda je dobrá atd. Na první pohled není nic zjevného, takže se andělé budou muset trochu vyptávat, pokud na to mají narazit.
Při hře jsem ve vesnici vytvořil dvě použitelná NPC - první je starý umírající pán, o dost nad běžným průměrem dožití, právě teď umírající "na stáří". Už na tom není nejlépe, je unavený, hodně vzpomíná na staré časy, místy usíná, žije se svou o 15 let mladší manželkou (děti dávno odešly, umřely, založily si vlastní rodiny atp.) Dále tam je mladá dívka starající se o asi šest mladších sourozenců, rodiče zemřeli při sesuvu půdy nad polem před čtyřmi lety. Obě NPC jsou záměrně navržena tak, aby měla velký potenciál vzbuzovat soucit a vyvolávat náklonost (témata vztahu andělů a lidí a vlastní lidskosti andělů).
Celá vesnice je již přes dva roky celá prolezlá dreamseedem, který obecně pracuje v její prospěch (viz výše). Pokud andělé zkusí starého pána (nebo kohokoliv jiného) léčit, přirozeně ucítí dreamseed. V naší hře jsem vesnici použil jako první místo, v němž jsem na Michaelitu ve velkém navalil hlášky vypsané výše.
Hlavními tématy zde mají být postupující invaze dreamseedu plus jde o jednu ze stěžejních lokací připravených k tématu vztahu lidí, andělů a dreamseedu. (v naší hře vesnice nakonec neskončila nejlépe - Pro vygradování jsem nechal dreamseed na konci andělské návštěvy procitnout a jednat masově jakoby všechna těla ovládala jedna mysl - obklopili anděly a opakovali nahlas své mantry. Po nějakém chaosu došlo k velkému boji s dreamseedem, který se vrhl vesnici na pomoc před zmatečně jednajícími anděly, poté, co hysterčící Michaelita zabil pár vesničanů, načež byla na závěr do základu vypálena.)


Rituál - Kultistický rituál implantace dreamseedu do jednoho z důležitých měšťanů. Přítomných by mělo být pár normálních kultistů, tři nebo čtyři infikovaní. Původně jsem ho měl připravený na úvod pro nakopnutí příběhu, nakonec přišel na přetřes až na konec jako součást epické koncovky a ve scéně se objevili i "čisté" dreamseed potvory, aby tam to bojování stálo trochu za to. Původní téma jsem zde zkombinoval s tématem korupce, které mi hráči ke konci vnesli do hry, čímž jsem efektivně zapojil i téma vztahu církve a andělů (viz hlášky... andělé tam pak už byli dost urvaní ze řetězu, poté, co tam Michaelita začal otevřeně s Dreamseedem komunikovat Ramielita prostě zaříznul inkvizitora...)


Kultista ve vedení - viz výše. Připravte si scénu tak, aby se ukázalo, že někdo důležitý koho andělé znají patří ke kultistům. Nepřehánějte to - jedna osoba stačí, pokud to hráči sami nezačnou tunit do extrému - v takovém případě jim samozřejmě nabídněte konspiraci gigantických rozměrů, budou-li po ní toužit.


Přepadení na cestě - tohle je už popsané v příkladu uvedeném dříve v hlavní části článku.


Měští kultisté - tohle už bylo také zmíněno několikrát. Původně jsem to měl připravené jako téma někam doprostřed hry, ale hráči začali po nějakém tom drcení a sírou pálení hodných kultistech pátrat hned na začátku, tak jsem je nechal, ať nějaké objeví v takové malé hospodské kůlničce na kraji města. Netřeba říkat, že kůlnička skončila nasekaná jak ta příslovečná co je na dříví, anděl chytil svého kultistu předstírajícího nevinnost (zatímco utíkal pryč) a vynesl jej do vzduchu aby jej zastrašil... což skončilo jedním přizabitým andělem a následně na plátky nasekaným dreamseeďáckým kultistou, což byla poměrně hezká nakopávačka celé hry.


Úder první invazní vlny - Tento element jsem měl připravený jako jedno z důležitých témat, s nímž jsem původně počítal jako s elementem epicky uzavírajícím hru před cestou k Infernu - nakonec jsem jej do hry vůbec nevložil. Dreamseed rozešle napříč krajem několik menších invazních sil (v podstatě obětovaných na téma "průzkum bojem", ale mělo by jít o dostatečnou sílu na to, aby se jí andělé s templáři museli věnovat, budou-li chtít hlavní město zachránit). Hodně "menších" dreamseeďáků doprovázených několika většími monstry atp.


Dreamseed chránící vesnici - tuhle lokaci mí hráči kupodivu odignorovali, přitom je úmyslně navržena jako výchozí bod pro pátrání v případě, že si hráči hned z kraje nenakopnou nějaké vlastní téma - jde o již zmíněnou vesnici, kterou napadli Grimrideři poté, co se pohádali s vesničany, kteří již svůj desátek odvedli banditům za Grimridery se vydávajícími. Vesnice žije v koexistenci s dreamseedem, velmi spokojeně, konkrétní podoba záleží na potřebě - hlavním tématem zde má být morální nahlodání andělů, zaměření je hlavně na Rafaelitu a Michaelitu.


Srdce Inferna Narvěte některému z andělů stopy vedoucí k Infernnu. Mohou to být Ramielitovy vize v katedrále - náš Ramielita svou katedrálu moc nehrotil, tak jsem to vpálil Gabrielitovi jako úryvky rozhovorů jakýchsi mnichů z jeho temných vzpomínek (viz výše).
Větu "Pravda je skryta v srdci Inferna" si Merlin během hry vyslechl opravdu mnohokrát...
V srdci Inferna by mělo ležet temné tajemství, které se týká celého světa. Může to být zodpovězení otázky o původu dreamseedu (nebo odhalení pravdy o něm), může to být nějaké tajemství spjaté s anděly samotnými (myšleno se všemi, ne jen s naší skupinkou), může tam být něco o konkrétních důvodech Druhé Potopy nebo nějaké temné a zapomenuté církevní tajemství... tajemství tam může být prostě "pohozené" (něco očividného, něco v ruinách...) nebo tam může být nějaký Dreamseedový Ultra Mastermind který ho andělům sdělí ve snaze je přetáhnout na svou stranu; nebo případně cokoliv jiného, co vás napadne.
V mém rozvržení hry jsem si jasně řekl, že v Srdci Inferna by již nemělo dojít k odehrávanému souboji. Epické akční zakončení (nějaká velká bitva, vnitřní rozpor mezi anděly atp.) by mělo vstupu do Srdce Inferna předcházet. To co se stane zde by mělo být zakončení čistě narativní - postavy jsou konfrontovány s Pravdou a rozhodují se, zda ji přijmou nebo odmítnou a co udělají dále. Přijetí nebo odmítnutí je rozhodnutí, které hru zakončuje, to, jak s Pravdou postavy naloží, už je otázkou epilogu - hra tak je zakončena s dost možná trochu patetickým, přesto epickým a nejspíše trochu i tragickým způsobem. Samozřejmě, je to na vás - pokud naopak chcete hru zakončit megabitvou, při níž andělé provedou do srdce Inferna všechny síly, které v okolí posbírají, aby tam svedli zoufalou a navěky památnou bitvu, pak by to mělo fungovat úplně stejně.


Extremely powerful ninja-trick

Ke konci se s vámi ještě podělím o jeden kousek, jenž jsem letmo zmínil dříve a který jsem vymyslel v průběhu první hry tohoto scénáře - v jednom okamžiku, když hráči sehrávali dramatickou scénu hádky, mi přišlo, že hře něco chybí. Vše bylo ok a běželo to dobře, ale přišlo mi, že to není naplno. V aktuální scéně byli andělé obklopeni posedlým davem který monotónně skandoval hesla, a ač jsem to zkoušel stále připomínat a hráči to "brali na vědomí", neprociťovali to a já už nemohl být v připomínání explicitnější, protože bych mohl scénu narušit a také jsem musel sledovat dění. Naštěstí má přítelkyně hře přihlížela, aniž by se účastnila. Podstrčil jsem jí tedy nenápadně papírek s těmi hesly a žádostí, ať je z pozadí permanentně přeříkává jak kolovrátek.
Efekt byl doslova naprosto hustodémonsky krutopřísný, ještě mnohem epičtější, než jsem se odvážil doufat. Hráči na okamžik zaváhali, ale když jsem se trochu tajemně usmál že je všechno ok a nic se neděje, hráli dál... a scéna se změnila za ani ne půl minuty: atmosféra se okamžitě zahustila a prohloubila, hráči začíali být nervózní z toho jak se snažili mluvit přes Andiin permanentní monotónně pronášený proslov, začali skutečně odehrávat drama andělů obklopených šíleným davem.
Později jsem potřeboval Merlinovi znovu podsunout nějakou tu Gabrielitovu vzpomínku a jak jsem se k němu chtěl naklonit, vzpomněl jsem si na hru Wraith: The Oblivion - proč bych měl šeptat já, když mám v místnosti pomocníka? Podstrčil jsem Andi další papírek... a pak další a ještě jeden. Napoprvé se Merlin zmateně otočil, že na něj Andi najednou herně mluví, ale rychle se vzpamatoval. A bylo vidět, jak mu Andi čtvrthodinu za čtvrthodinou víc a víc drásá nervy. Vznikly z toho i nějaké vtipné momenty, Andi po chvíli opustila striktní vymezení papírků a sem tam prohodila i něco vlastního, v jeden okamžik Merlina tak zmátla, že se s ní začal otevřeně hádat, což ostatní hráči neopomněli in-game reflektovat jako velmi podivnou a podezřelou samomluvu...


Prostě a jednoduše - pokud máte někoho poruce kdo je k podobnému užití svolný, neváhejte. Efekt je neuvěřitelný.


Možné interpretace pozadí scénáře

Zde jen zběžně nadhodím různé použitelné interpretace tohoto scénáře. Většina jich není kompatibilních s kanonem, ale na tom moc nesejde. Mou interpretaci, která je jako jediná kanonová a odhaluje pozadí Engel, pak najdete v rámečku na samém konci stránky. Ne všechny interpretace jsou komplexní, tak si je možná budete muset trochu nakombinovat nebo domyslet po svém:


  • Uvnitř Inferna je ohromné rodiště, v jehož středu jsou těla padlých andělů. Dreamseed se rodí z mrtvých lidí, ale ten nejmocnější dreamseed se rodí právě z těl padlých andělů. Čím více andělů církev vyšle do boje s ním, tím silnější Belzebubovy zástupy budou v budoucnu. Dreamseed touží po živých andělech, protože by z nich mohl vytvořit zrůdy nesrovnatelně mocnější než cokoliv, čím běžně disponuje.
  • Uvnitř Inferna je prastará katedrála (možná i předpotopní?) s freskami. Andělé nepřichází z Ráje - jsou lidmi, do nichž jsou vloženy zárodky dreamseedu, které jsou "obráceny" do služeb Církve a jejich tetování jsou svatou hrází proti jejich temné podstatě. Církev je pro své potřeby mění svěcením a motlitbami... nebo možná temným okultismem? Tak nebo tak, andělé odhalí svůj původ... přilnou ke své původní přirozenosti, nebo i přes svou vědomost zůstanou ve službách Andělské Církve?
  • Inferna ve skutečnosti nejsou ve službách Dreamseedu - jsou Božím vězením toho nejhoršího, čím Belzebub vládne. Dreamseed ve světě je pouze tím, co z Inferen unikne - a ta se světem pohybují, jak se snaží těmto únikům bránit. Andělé se někdy dříve dozví (zaslechnou, domyslí se, je jim řečeno...), že Církev zjistila, že několik Infern míří na Himmely - nebo dokonce na samotný Řím (Belzebub zjistil, jak obrátit Boží dílo proti lidem), ale Církev objevila způsob, jak Inferna zrušit a chystá se tak učinit... zbývají již pouhé dny a Řím nelze varovat včas - andělé však mohou Církevní rituál překazit i zde, ze Severu. Rozhodnou se andělé, že nadešel čas finálního zúčtování a nechají Církev rituál provést i za cenu toho, že se současné síly lidstva a Nebes budou muset střetnout naráz s tím nejhorším nepřítelem v historii, nebo se rozhodnou obětovat mnoho svých bratrů, svaté Himmely, jenž spojují lidstvo a Církev s Nebem a navíc většinu sil, jenž současnému dreamseedu brání v dosažení hrůzného vítězství?
  • Dreamseed není služebníkem Belzebubovým - je služebníkem Církve. Andělé přicházející na Zemi jsou temnými silami donuceni zapomenout na své poslání a jsou zneužiti v zrůdné mocenské intrice, v níž Církev drží moc tím, že je jedinou silou stojící proti nepříteli, jehož sama tvoří a kontroluje. Je ale vše tak snadné? Možná, že Řím není plný mocichtivých šílenců. Možná, že Církev spatřila hrůzy dřívějšího světa a současný hraný střet sil Dobra a Zla je jen nástrojem v gigantickém plánu sociálního inženýrství za vytvořením lepšího, dokonalého světa. Plánu, který FUNGUJE. Jenže - není taková cena za Utopii příliš vysoká?
  • Inferna jsou branami Pekel. V jejich srdci skutečně leží průchody do samotné Belzebubovy říše. A silou, která je živí, jsou samotní lidé a jejich zkaženost. Poslední zúčtování lidstvo nečeká - poslední zúčtování již nastalo. Druhá potopa byla slíbeným Armageddonem. Pravověrní již byli přeneseni do Věčného Ráje. Bůh již svět opustil. Poslední lidé již neměli mít potomků, jenže bez jejich zkaženosti by Ďábel nedostal svůj podíl - proto jim umožnil mít děti, aby dreamseed mohl uzurpovat Zemi, po níž Belzebub vždy toužil. Proto jim navrátil, co Bůh vzal. Přicházející andělé nejsou poslové Boží - jsou to odpadlíci, kteří skrze vlastní zapomění sestoupili na Zem pomoci novým lidem v boji s Belzebubem. Jenže - pokud Belzebub zvítězí a zmocní se Země, získá spolu s ní i brány k Nebi. Zůstanou andělé věrní svému původnímu záměru, službě novému lidstvu a Církvi, a ohrozí tak samo Nebe, nebo se obrátí zpět k Bohu a odsoudí lidstvo k zániku? A je si Církev vůbec vědoma této Pravdy, nebo se opravdu domnívá, že je Bůh stále s ní?
  • Inferna jsou Božím hněvem, vznikajícím vždy tam, kde anděl padl dreamseedu. Možná, že pokání anděla dokáže hněv boží utišit?


Následuje interpretace, kterou jsem pro hru použil já sám. Tato interpretace NENÍ čistým canonem, ale je z něj přímo odvozena (samotný canon je znatelně méně specifický). Chcete-li se ušetřit spoilerů k Engel, zde už opravdu číst přestaňte!
(A popravdě, váhal jsem to napsat, ale neodpustím si to: já sám možná trochu samolibě, ale přesto, považuji mnohé výše uvedené možnosti a jejich kombinace za značně zajímavější varianty než je ta "oficiální".


SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER


Vezmeme to už relativně stručně. Žádný Bůh, žádný Ráj, žádné Nebe ani Peklo, žádný Belzebub ani démoni. Engel je ve skutečnosti brutálně atheistický setting (ačkoliv se mi osobně líbí náboženská interpretace stojící v pozadí zdánlivého atheismu - svět kde odhalit pravdu znamená nejprve zjistit lež o Bohu a pak muset Boha objevit znovu... ale to už se rozepisuju dost mimo). Před Druhou Potopou bylo lidstvo na vrcholu - i technologicky. Všechno zázračné a démonické je reliktem této technologie. Dreamseed je mutující zvěrstvo případně přímo biotechnologická zbraň. Andělé jsou tvořeni původní biotechnikou a nanotechnologií v srdcích Himmelů.
V mé intepretaci pro tento setting jsou andělé výsledkem aplikace původně vojenských nanotechnologií a dreamseed je automatizovanou bio-mechanickou vojenskou jednotkou se schopností sebereplikace. V srdcích Infern jsou původní levitující vojenské základny - obdoby letadlových lodí 23. století. Inferna jsou pak jejich kvantové energetické štíty, které základny vztyčují poté, co jsou aktivovány. Základny (a tedy i dreamseed pod jejich "velením") se chovají chaoticky, neboť jsou již stovky let nespravované a nemají žádné skutečné instrukce - jednají tedy zkratkovitě podle toho, jak zrovna jejich protokoly reagují na vnější situaci.


Když Ramielita vstoupil do své vnitřní katedrály (prostoru vznikajícího rozšířením jeho vědomí pomocí bio-nanotech počítače v jeho mozku), tak jej "spící" základna ležící poblíž pohřebená pod ledem a sněhem zaregistrovala a identifikovala jej jako velící objekt - prvního vojáka po ohromně dlouhé době. Ramielita, do té doby izolovaný, navíc s vtlučenou interpretací své Katedrály jako náboženského objektu, však zoufale nebyl připravený na kontakt své mysli s umělou inteligencí a vše vnímal jako své napadení. Základna si z jeho superzmateného projevu odnesla pouze jeho touhu k vlastní obraně, vztyčila tedy kolem sebe Inferno, zahájila výrobu armády pro obranu a preventivní úder (invazi) a začala tento "plánovat". Protože jde o "relativně" malou základnu, vyslala napřed špehy, kteří mají za úkol nepřítele infiltrovat, získat informace a připravit půdu pro úder.
Základna stále očekává návrat svého "strategického velitele" a proto nařídila dreamseedu aby jej vyhledával a případně kontaktoval. K tomu je naopak připraven "polní velitel" - Michaelita. Místní dreamseed je proto instruován ke "komunikaci na otevřené frekvenci" - proto s ním Michaelita bude moci komunikovat, pokud to zkusí (a dreamseed se mu v takovém případě plně podřídí - i v případě sebevražedného rozkazu).


Ramielita disponuje schopností napojit se na základnu a interagovat s jejím AI. To by se případně mělo ukázat až na konci příběhu a samotnou interakci jsem osobně pojal s poměrně "strojovou" stylizací, nicméně lze zvolit i jakoukoliv jinou - Belzebub ví, jaký User Interface armáda 23. století používala.
Michaelitova komunikace s dreamseedem by měla odpovídat dvěma věcem: první, dreamseed je nastaven na to, aby rozuměl přinejmenším polním rozkazům, "vyšší jednotky" i poměrně dost komplikovaným a sofistikovaným. Dreamseed zároveň umí i odpovídat zpět, i když trochu neobratně - přecijen je to bio-tech AI konstrukt, ne skutečně vyvinutá inteligence. Druhá - Michaelita postrádá trénink a zkušenost na to, aby dreamseedu bez problémů rozuměl nebo s ním komunikoval příliš komplexně.


Ohledně schopností - Církev nedávno (asi před dvaceti lety) ztratila poslední zdroj na výrobu nanorobotů užívaných k tvorbě andělů (když byl jeden z Himmelů "přejet" Infernem). Andělé hraní hráči jsou z poslední generace, na které se kapku "šetřilo" co do "inkoustu" tetování (který, jak víme, již Církvi poněkud došel), takže jejich schopnosti nejedou úplně na 100%. Odtud část drawbacků jednotlivých schopností - Michaelitova telepatie není zcela "odstíněná" od "vnějšího rušení/vysílání", takže zvládá komunikovat i s dreamseedem, Gabrielitova kvantová pyrokyneze není dostatečně oddělená od jeho těla, takže mu působí bolest, Urielitovo zneviditelnění nenaskakuje vždy na požádání, Rafaelitovo tělo nestíhá odstínit/uregenerovat jím generované radiační záření (které je jinak součástí do něj vložené diagnostické a léčebné technologie) a Ramielitův interface mezi mozkem a strojem není úplně správně vykalibrovaný.


Ohledně andělů - Církev dokázala drogami a brainwashingem donutit děti, které jsou v anděly přetvářené, aby zapomněli kým byli a ztratili svojí lidskost - sexualitu, touhy atp. Jenže to netrvá věčně (v tomto konkrétním scénáři zejména ne při střetu s "nevykalibrovanou" regenerací Gabrielity). Rituál "návratu do Ráje" není ničím jiným, než normálním zdrogováním a následnou kremací zaživa všech andělů, jejichž psychologické předprogramování začíná vážně selhávat (tolik k Urielitově nálezu u základny Himmelu)


Takže... zhroutí se andělé? Zapřou pravdu jako lež Belzebuba? Zničí platformu, nebo se o to alespoň pokusí, sami napadeni její automatickou obranou? Nebo pravdu přijmou? A co pak? Budou mlčet? S možností převzít kontrolu nad všemi Inferny a bojovými platformami... vytáhnou proti Římu položit Pontificu Maximovi Petru II. pár otázek a celou tuhle frašku ukončit jednou pro vždy? Nebo se vrátí k matce Církvi a ke všemu se přiznají?

< Kompletní postavy a scénář k Dálavskému Engel >
Hraní s tarotem
Článek vložil sirien | CC Attribution Sirien 01.02.2014
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 11 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12971806526184 secREMOTE_IP: 3.230.162.238