Neither Man Nor Beast (Ani člověk, ani zvíře)

Neither Man Typ produktu: dobrodružství
Autor: Jeff Grubb
Rok vydání: 1995
Dobrodruzi se v Luedendorfu (nebo kdekoli jinde) nalodí na karavelu "Říše soumraku". Dobrácký kapitán, kterého v přístavu poznali, se hned prvního dne plavby zcela změní a hrdinové se seznamují i s "přátelskou" posádkou. Pomalu zjišťují, že být pasažéry právě na této lodi není žádné terno. Čtvrtý den plavby začne vichr pročesávat do té doby poklidnou hladinu moře a během pár momentů se spustí ukružná bouře. V silných poryvech vichru a vody se láme hlavní stěžeň a při pádu do vody poškodí i trup lodi.... Ne tím příběh nekončí a vlastně ještě ani nezačíná. To podstatné má teprve přijít. Pokud chcete nechat hráčům skutečně přičichnout ke skličující atmosféře světa Ravenloft a nemáte ještě odvahu pustit se do přípravy vlastního dobrodružství, pak Ani člověk, ani zvíře pro vás bude dobrá volba. Příběh je opět určen pro postavy na 1. až 4. úrovni, alespoň podle informací vydavatele, a měl by tedy bý také vhodný pro začínající družiny. Osobně ale doporučuji se do tohoto příběhu pustit až postavami na 3 - 4. úrovni. Protivníci se sice ve většině případů nemohou svou inteligencí s dobrodruhy srovnávat (no i když.... :), ale neznamená to, že jsou o to méně nebezpeční. Sešit je bohatě vybaven popisem prostředí i charakterů postav, často jsou uváděny i příklady rozhovorů a DM má k dispozici i dvě mapy a několik nákresů. Standardní rozsah dobrodružství na 64 stran poskytuje dost a dost materiálů k důkladné přípravě, ale v některých pasážích mám pocit, že autor trochu podceňuje vynalézavost hráčů a vyčerpávajícím způsobem rozepisuje i méně pravděpodobné varianty, jinde naopak nechává načrtnutou jen hlavní dějovou linii bez dalších alternativ. DM by tedy měl věnovat přípravě dostatek času a počítat s notnou dávkou improvizace. Někteří protivníci v příběhu jsou úmyslně velice silní a měli by sloužit spíše k zastrašení hráčů než jako skuteční protivníci. Obecně se dá říci, že se jedná o zdařilý příběh, který hráčům jakoby nedává moc na vybranou, ovšem opak je pravdou. Co je cílem dobrodružství, to hráčům dříve nebo později nepochybně dojde. Jak se však s řešením jednotlivých situací vypořádají to je již na nich a mohou nechat svou fantazii pracovat na plné obrátky. Atmosféra tohoto příběhu má již skutečný nádech hrůzy a pokud se Dějmistrovi podaří hru správně ukočírovat, budou z něj mít správný zážitek i sami hráči.
Hodnocení (jako ve škole):
Hratelnost: 2
Náročnost na přípravu: 3
Napsal Vannax 13.01.2007
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11097288131714 secREMOTE_IP: 3.129.69.151