V posledním týdnu jsme se s vámi podělili o spoustu vzrušujících novinek o budoucnosti D&D. Oznámili jsme podrobnosti o našem epickém příběhu Tyranie draků a data vydání základních příruček a Krabice pro začátečníky a prozradili střípky o D&D pro začátečníky.
Když teď připravujeme náhledy o našich chystaných D&D produktech, rád bych využil této chvíle a věnoval se častému dotazu, který dostáváme, o Otevřené herní licenci (OGL) a co to znamená pro budoucnost D&D. Od počátku procesu páté edice na začátku roku 2012 jsme se zavázali, že si dáme načas, abychom dělali věci správně. Protáhli jsme hru množstvím playtestů, pečlivě jsme posuzovali data z průzkumných dotazníků a neustále hru přepracovávali. Vyčkávali jsme s oznámením čehokoli, dokud nenadešel ten správný čas, dokud jsme nevěděli, že dodáme hru, která dosahuje standardů, které jste pro nás vytyčili.
Podobně jsme se zachovali u D&D pro začátečníky. Naslouchali jsme a dělali jsme si poznámky. Dívali jsme se, co lidé chtějí od D&D, jak ho hrají a čeho si na něm nejvíc cení. Stejně jako jsme si dávali na čas, abychom udělali pravidla správně, trávili jsme čas, abychom se ujistili, že jádro hry k vám bude doručeno nejlepším možným způsobem.
Když dojde na mechanismy, kterými bychom chtěli zplnomocnit fanoušky D&D k tvorbě jejich vlastního materiálu a aby zapsali svou stopu do mnoha vzrušujících světů D&D, máme stejný přístup. I když teď ještě nejsme připraveni cokoliv oznámit, chci se s vámi podělit o některé naše cíle.
Pro začátek si chceme být jistí, že kvalita čehokoliv, co vytvoří fanoušci D&D, je co nejvyšší. Průvodce Dějmistra bude obsahovat pokyny pro tvorbu mnoha prvků hry, od dobrodružství po nestvůry. Přestože D&D pro začátečníky bude pokrývat základy, které Dějmistři potřebuji k vedení tažení, nebude zacházet do podrobností o úvahách, co stojí za pravidly, a důsledcích pohrávání si s pravidly. D&D pro začátečníky je zaměřeno na nové hráče a lidi, kteří nevyhledávají přílišnou složitost mechanismů nebo jejich hloubku. Stačí pro tvorbu dobrodružství pro použití u stolu, ale ne pro materiál, který bychom chtěli rozlehle šířit. Z tohoto důvodu nechceme nic vypustit, dokud v listopadu nevyjde Průvodce Dějmistra.
Navíc to není tak jednoduché vypustit něco v den, kdy Průvodce Dějmistra dorazí na pulty. Každému bude trvat, než vstřebá pravidla a jak všechna navzájem působí. Tým R&D se může také podělit o to, co jsme se naučili během práce na hře a všechny pasti a výzvy, kterým se v designu vyhnout.
Proto se chceme podělit o časový plán, se kterým pracujeme. I když detailu jsou stále v pohybu, můžeme říci, že podrobnosti o našich plánech plánujeme oznámit někdy letos na podzim. Po tom oznámení plánujeme spustit náš program na počátku roku 2015.
Do té doby doufáme, že se seznámíte s novou edicí, jak budou vycházet produkty, a poznáte, jak a proč se liší od předchozích edic hry a ponoříte se do svého prvního tažení. Neexistuje lepší způsob, jak se obeznámit se spletitostí hry, než do ní proniknout hraním. Jakmile bude mít komunita se hrou nějaké zkušenosti, my i vy budete připraveni pro ni vytvářet novou vlnu materiálů.
Snad je to dostatek informací, abyste měli jasno o našich záměrech. Stejně jako s playtestem páté edice i ostatními projekty, na kterých jsme v posledních několika letech pracovali, si dáváme načas, abychom si byli jistí, že uděláme věci správně.