Sirienův blogček: Cool souboje

Napadlo mě udělat si sbírku různých videí dobře udělaných soubojů, ze kterých se dá brát inspirace pro RPG scény a popisy. Tj. ne jen věci co jsou zábavné na koukání, ale hlavně takové, které obsahují nějaké hezké techniky, triky, dynamiku atp. Dobře udělaný souboj není nutně realistický, ale takový, co odpovídá žánrové stylizaci. Aby se to nemíchalo, tak to projistotu trochu rozsekám na kategorie - ale berte je spíš orientačně než nějak závazně.

  • "Přízemní" tu jsou ty scény, které se snaží vypadat smysluplně, používají reálné techniky a dá se od nich brát inspirace pro cool popisy v přízemnějších hrách. Jako celek můžou být pořád přestřelené, ale o to až tak moc nejde.
  • "Scénické" tu jsou ty scény, které kašlou na realističnost a jedou rule of cool, přitom ale pořád dávají tak nějak smysl a jsou "technicky funkční".
Když přihodíte něco do diskuse, rád to přiedituji. Nejspíš to tu budu průběžně aktualizovat, když si na něco dalšího zajímavého vzpomenu, najdu nebo mi bude doporučeno.


Historie a šerm

Přízemní

.

Scénické

.

Současnost a bojová umění

Přízemní

.

Scénické

.

Pistole a přestřelky

Přízemní

.

Scénické

.


Magické souboje

.



Ztracené odkazy

  • Ironclad: dobývání hradu - Realistické trebuchety. Masakr. A pár smysluplnejch nepřehnanejch trýčků od několika vytrénovanejch fighterů co se míhaj mezi tuctovejma vojákama. A nádherný naturalismus
  • The Treasure Island - trocha mušket a jedno dělo
Napsal: sirien
Autorská citace #87
26.5.2015 18:46 - Jerson
sirien píše:
už zase Equilibrium? :) Vrať se k #7 a navazující.

Ještě pořád. Je to film o tom nejdebilnějším použití pistolí, jaký jsem kdy viděl, zejména "souboj" s finálním padouchem.

Píše:
A ohledně těch dvou - četl jsi ten popisek co jsem k tomu dal?

Četl jsem tohle:
¨
Píše:
Napadlo mě udělat si sbírku různých videí (případně obrázků) dobře udělaných soubojů.
...

Do realistických kategorií zkusím dávat takové scény, které se snaží vypadat smysluplně a dá se z nich odrážet pokud chcete mít uvěřitelnou, když už ne přímo realistickou stylizaci.

Když pominu, že opět došlo na souboj na pěsti, když pět maníků mělo v rukách pistole (jako zázrakem všichni bez nábojů? Tolik toho zase do šachty nevystříleli), pak tam někdo hodí z pěti metrů zásobníky (když ti spadne zásobník z metru na zem, měl bys ho zkontrolovat, protože je slušná šance, že jsi ho poškodil a nebude podávat), které se padouši nevím proč snaží nacpat do své zbraně (jak ví, že do ní bude sedět, nebo že je nabitý? Proč nepřebijou z vlastních zásob? Kde skončil ten druhý zásobník? Kde ten holohlavý týpek najednou vzal pistoli, jak z ní tak rychle dostal původní zásbník, vrazil tam tenhle nový shozený - jak věděl, že bude pasovat - a jak vystřelil bez natažení, když zcela evidentně před nabitím nemá závěr v zadní poloze, a tedy nemůže dostat komoru do náboje?

Píše:
Nebo na to jak převrhne stůl aby nebyl vidět a uskočí stranou,

To, že ten stůl vůbec tak rychle převrhne, a ještě navíc se přesune. Na to řeknu jen "zkus si to se stolem takové velikosti".

Prostě každá jednotlivá scéna v tomhle filmu má nějaké "ale", díky kterým ho ani náhodou nemůžu zařadit do kategorie "realistické", bez ohledu na to, že do ní dáváš "nikoliv nutně realistickou stylizaci".

Co kdybys tam dal třeba Ghost Recon Alpha, který je tak trochu sci-fi, ale v rámci možností a zábavnosti uvěřitelný.
Autorská citace #88
26.5.2015 20:34 - sirien
Ne, myslím tyhle popisky přímo u těch odkazů:

Píše:
Realistická ve smyslu že vše/valná většina toho co tam je skutečně lze provést, když jste fakt dobří a máte trochu štěstí, scéna jako celek je v součtu asi trochu přehnaná

Chaos v davu, nezájem lidí o dění okolo


Tj. u prvního mi jde o konkrétní pohyby vytržené z přehnaného kontextu, v druhém o vyznění scény v okolí.

Nicméně fakt že jsi v tomto směru zatvrzele nenapravitelný není žádným tajemstvím, ostatně tahle diskuse pár let zpátky proběhla už na dřívějších stránkách tohodle vlákna (minimálně o tom Equilibriu)
Autorská citace #89
26.5.2015 22:21 - Gurney
sirien: to zní jako že se scénáristi obtěžovali na původního Mad Maxe podívat, ale půlka z nich koukala jenom na ty vizuály a ta druhá to nepochopila. No nic, asi si na Fury Road stejně zajdu, horší než kombinace dětí, prasat a rozhovorů o hovnech (kéž bych to nemusel myslet doslova) z Beyond Thunderdome to být nemůže...

A vidím že Equilibrium Jersonovi pořád nedá spát :) Co se týká přestřelky v Collateralu, tak ta je skvělá jednak tím jak tam Vincenc prochází davem a likviduje bodyguardy, tím jak se tam přirozeně změní celé prostředí když se začne střílet a vypukne tam panika a chaos, a navíc tam ta scénanení jen tak samoúčelná akce, ale něco vypovídá o Vincencovi samotném.

Jerson píše:
Ghost Recon Alpha

Trochu mě překvapuje že se ti líbí, ale jo, ten je fakt pěknej.
Autorská citace #90
27.5.2015 00:24 - sirien
Gurney: Je to naprosto vpohodě film, mě se ve skutečnosti dost líbil. Jen prostě to neni Mad Max ale Almost-sane Furiosa :) Jdi tam přesně na tohle a dostaneš krásnej akční film o něčem se silnými ženskými postavami, ale bez jakékoliv feministické hovadiny nebo násilné šroubovanosti okolo :)
Autorská citace #91
27.5.2015 10:33 - Jerson
Gurney píše:
A vidím že Equilibrium Jersonovi pořád nedá spát :)

To víš, jsou lidé, kteří se ozvou, když někdo řekne "DrD je nejlepší RPG", a já se ozvu, když někdo řekne "V Equilibriu jsou dobré souboje" a stojí si za tím.

Bože můj, šermování pistolemi, to jsem jediný, komu přijde takový nápad jako píčovina nejvyššího rozměru? Někdo by snad takovou scénu chtěl mít v RPG?
Autorská citace #92
27.5.2015 11:22 - York
Jerson píše:
Bože můj, šermování pistolemi, to jsem jediný, komu přijde takový nápad jako píčovina nejvyššího rozměru?


Však právě proto jsou ty scény tak memorable. Mají v sobě nádech zdání, že by to, s oběma očima vypíchnutýma, v podstatě i nějak takhle mohlo být. Není to naprostý nesmysl, je to neuvěřitelná přepíčenost.

Docela si divím, že zrovna tebe překvapuje, že právě tohle lidi táhne, však ty to máš úplně stejně.

Jerson píše:
Někdo by snad takovou scénu chtěl mít v RPG?


Pokud by tomu odpovídalo ladění settingu a příběhu, tak určitě ano.

edit: Mimochodem celý steampunk taky není nic jiného, než neuvěřitelná přepíčenost (v jistém smyslu ještě mnohonásobně víc, než to Equilibrium). A jak se to lidem líbí.
Autorská citace #93
27.5.2015 12:47 - Gurney
sirien píše:
Almost-sane Furiosa

Uznávám že Mad Max asi přitáhne podstatně víc lidí...

Jerson: Zrovna nedávno jsem byl v divadle a souboje tam byly taky naprosto hrozný, lidi tam stáli proti sobě ve dvojicích a snažili se to maskovat tím že se v nich často vyměňovali, hodně u toho hulákali a úplně nesmyslně si navzájem mlátili do zbraní :D
Autorská citace #94
27.5.2015 13:05 - Jerson
York píše:
Docela si divím, že zrovna tebe překvapuje, že právě tohle lidi táhne, však ty to máš úplně stejně.

Mám úplně stejně co?
Autorská citace #95
27.5.2015 13:27 - Vojtěch
Hele ta deluge v článku, to je prostě Potopa :)
Autorská citace #96
27.5.2015 15:54 - York
Jerson píše:
Mám úplně stejně co?


Přitahují tě věci, které jsou až absurdně neuvěřitelné. Existuje spousta jiných filmů, mnoho z nich se dokonce tváří realisticky, kde je hromada různých nerealistických nesmyslů. Klidně mohou být i velmi dobré, ale nezaujmou tě tolik, jako Eqilibrium, kde je vcelku jedno o čem to vlastně je, protože stačí ta unikátní přepíčenost.
Autorská citace #97
27.5.2015 16:01 - sirien
Jerson: Problém je, že Ty na to koukáš jako na návody, zatímco já jako na inspiraci. A inspirace nemusí být přesná nebo "dobrá", stačí že je rámcová.

Na bojových uměních Tě taky neučí nový pohyb ve full sparingu, ale nejdřív Ti ho ukazují na naprosto "nesmyslném" protivníkovi co dělá předepsaný pohyb, pak se to zesložití stále naprosto nesmyslným různým střídáním několika pohybů a teprve poté, co si zažiješ dril se po Tobě začne chtít, abys to byl schopný provést ve smysluplných podmínkách.

Equilibrium mimochodem v tomhle docela dobře posloužilo i tím, že mnoho scén z něj bylo později koncepčně převzato a "znovuzpracováno" jinými filmy. Z hlavy si vybavuju třeba taky ne moc dobré Wanted, jehož jediná slušná akční scéna je brutální vykrádačka Equilibria (konkrétně ta scéna jak proletí tím skladištěm ve finále je totální rip-off té scény kdy John Preston prochází na konci skrz tu halu do kanceláře (která je zase tak trochu - ale o dost míň - inspirovaná slavným Lobby z Matrixu, ale to už není tak přímé))

Tj. není to o tom že bys měl do her přímo vpisovat to co v těch videích je, je to o tom že ta videa obsahují něco, co má dobrý potenciál být inspiračně zajímavé.
Autorská citace #98
27.5.2015 23:17 - Jerson
York píše:
Přitahují tě věci, které jsou až absurdně neuvěřitelné.

Přitahují? Ani náhodou. Equilibrium jsem viděl v roce 2003 jen proto, že si ho pustil spolubydlící na koleji. Kdybych předtím viděl trailer, tak se na to nikdy nepodívám, stejně jako se třeba nepodívám na Ultraviolet, u kterého jsem jednu "bojovou" scénu viděl.

sirien píše:
Problém je, že Ty na to koukáš jako na návody, zatímco já jako na inspiraci.

Mě je jedno, jestli to bereš jako návod nebo inspiraci. Rozdíl mezi bojem a Gun katou či jak se ta jejich hovadina jmenuje je stejný jako rozdíl mezi Indiana Jonesem a Flynn Carsenem.

sirien píše:
Na bojových uměních Tě taky neučí nový pohyb ve full sparingu, ale nejdřív Ti ho ukazují na naprosto "nesmyslném" protivníkovi co dělá předepsaný pohyb, pak se to zesložití stále naprosto nesmyslným různým střídáním několika pohybů a teprve poté, co si zažiješ dril se po Tobě začne chtít, abys to byl schopný provést ve smysluplných podmínkách.

Zcela irelevnatní. Pokud budeš tímto způsobem používat pistole, prostřelíš si nohu nebo břicho. To už jsi tam mohl dát scénu z té kraviny, kde má holka připevněnou M-16 jako nožní protézu.

A pořád jsi nepřidal ani ten Ghost Recon Alpha, takže pokud má jít jen o tvůj výběr ukázek, už se nebudu angažovat.
Autorská citace #99
27.5.2015 23:42 - sirien
Ghost Recon Alpha jsem otevřel a zjistil že má přes půl hodiny, tak jsem si ho odložil bokem že na něj kouknu až budu mít chvilku a pak se mrknu jestli by nešly najít nějaké kratší výřezy klíčových pasáží místo odkazování celého filmu.
27.5.2015 23:51 - Gurney
https://youtu.be/7-wAzlqzXH0?t=661

Tady máš odkaz na cca půlku videa kde začíná akce.
28.5.2015 00:08 - sirien
Už sem to zkouknul celý a nějak chápu že se z toho něco vystříhává blbě.

(btw. - ta chodící-jezdící věc? Proč chodící? A to jak toho utíkajícího vojáka obkreslovala ve vzduchu...)
28.5.2015 01:38 - Jerson
Chodící proto, aby mohla překonávat terén, který nejde přejet. Vychází ze současných vojenských projektů, jen je mnohem větší.
28.5.2015 03:08 - sirien
nebyly by v tom praktičtější třeba nějaké nastavovatelné pásy se zuby?

Každopádně ok, svym způsobem to dává smysl a třeba nebyly, ale je nějakej jinej důvod než čistej efekt proč vchází kročmo do té bojové zóny? Tam žádnej těžkej terén neni, normálně tam jezděj SUVčkama, na těch nohách se mi tam zdá taková nebezpečně nepohyblivá - sice umí rychle "přepnout", ale to přepnutí samo přecejen chvíli trvá a ten čas na něj se může zle nevyplatit.

A když jsme u toho - co to jak střílí na toho týpka? Vždycky sem měl za to že automatický zaměřovací systémy na tuhle vzdálenost (zvlášť s rotačnim dělem s tak vysokou kadencí palby) prakticky nemůžou minout?

(btw. jsem jedinej komu přišlo, že ten drone má nějak moc munice?)


((jinak jo, tohle jsou hodně drobné detaily, celkově to je udělané hodně dobře))
28.5.2015 10:54 - Jerson
Pořád tam jsou věci spíše kvůli efektu, třeba ten příchod robota, to nepopírám. Jak je to se střelbou automatických systémů na lidi ve složité zástavbě, to nevím, možná by se v reálu spíše trefil, možná ne.

Jiný skvělý boj je v Cat Shit One, bohužel na Youtube jsem nenašel verzi v rozumné kvalitě, takže by možná byla lepší tahle verze.
Nenechte se zmást, že je to animák se zvířátky.
28.5.2015 22:35 - Shako
Jerson píše:
Jiný skvělý boj je v Cat Shit One, bohužel na Youtube jsem nenašel verzi v rozumné kvalitě, takže by možná byla lepší tahle verze.
Nenechte se zmást, že je to animák se zvířátky.


Díky moc, dobře se na to kouká. Ale nedohledal jsem, zda to má další díly.
29.5.2015 01:13 - Jerson
Bohužel ani po pěti letech jsem na žádný další nenarazil, ale stále to mám zařazené ve složce "Seriály" a doufám.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13716006278992 secREMOTE_IP: 54.81.136.84