Tvorba mého světa - krytah

Ahoj, od září mám začít dělat PJ a mám náčrt světa, ale ani náhodou není hotový. Tímto každého ochotného prosím, aby mi s tím pomohl. Ptejte se, říkejte, co vám nedává smysl...



Seznam hratelných ras
- všechny z PHB (kromě Tieflinga a Půlorka)
- Genasi, Goliath, Firbolg, Tortle

Základní informace
- Světové strany jsou stejné, jako na reálných mapách.
- Obyčejně vítr vane od východu, ale v červenci nebo srpnu se na měsíc směr větru otočí.
- Střelný prach se používá, muškety také, ale kvůli delšímu nabíjení jen na věci, které
nejdou prostřelit lukem. Další problém je, že jsou celkem drahé, protože je umí
vyrábět jen trpaslíci v Dwarvienu a nikomu to namjí v plánu prozradit.
- Pára a její využití jsou zatím pouze zkoumány v Droaduru.
- Magie je celkem běžná, každá větší vesnice má někoho, kdo je schopen provozovat
alespoň nějakou její formu.


Země Ansaldurské
Je složená ze 17 panství, uvnitř je to téměř spojenectví samostatných království, ale navenek se jeví jako jedna silná a bohatá země. Jednou za pár desítek let se zde strhne válka mezi dvěma (velmi výjimečně i více) panstvími, ale je utajena před zbytkem světa.
Rasy - směs veškerých ras, podle panství

Varden
Lze přirovnat k Vikingům. Obyčejně vítr vane od východu (z prava), ale jednou ročně se asi na měsíc směr větru otočí a "Vikingové" vyrazí podél pobřeží na východ. Když se vítr otočí nazpět, oni se také otočí a po cestě zpět plundrují.
Rasy - pouze Goliath

Akantha
Místo, kde začínají hrdinové. Je mírně vojensky zaměřená, protože musí odolávat "Vikingům" a nově i Orkům, kteří jsou teď sjednocováni pod tzv. albínským orkem.
Rasy - přijímají každého, protože potřebují armádu, původní rasa už je smíšená s ostatními

Dwarvien
Zde je poušť, protože pobřežní hory blokují velkou část srážek. Žije zde celý národ trpaslíků, nikdo z jiné rasy se sem nikdy nedostal. Nikomu není úplně jasné, jak v poušti přežívají, jako jediní umí vyrábět muškety, chodí obchodovat na trhy do Ansaldurských zemí, prodávají muškety, zbraně a nástroje.
Rasy - pouze Trpaslíci

Migalturf
Magicky zaměřený stát. Kouzelnické akademie, takže hodně kouzelníků. Zřídla divoké magie, pochází odsud velká část čarodějů a černokněžníků.
Rasy - Vysocí Elfové, Drakorození

Droadur
Opak předchozího, nejmodernější technologie, magii moc nemusí.
Rasy - hlavně Gnómové a Lidé

Velký prales
Celkem primitivní kmeny, praktikování šamanství, rituálů, málo prozkoumané. Výjimkou jsou Lesní Elfové, ti v jisté části pralesa mají civilizovanou komunitu.
Rasy - Lesní Elfové a jakékoli podivné rasy (Genasi, Goliath, Firbolg, Tortle)

Orkský prales
Výbojné orkské kmeny, také celkem primitivní, ale schopni organizace. Plot budoucí hry.
Rasy - Orkové, Půlorkové, Goblini - nehratelné

Haltarvet
Mezi pralesy, částečně na ostrovech, velmi dobré lodě.
Rasy - hlavně Halflingové, Lidi a Půlelfové
Napsal: krytah
Autorská citace #42
19.4.2019 13:08 - Tarfill
Krytahu dotaz,
Ostrovni stat, vetsina obyvatel pulcici, velmi dobre lode.
To jako pulcici stavi velmi dobre lode? A nejsou ty lode pak taky mensi oproti ostatnim vetsim rasam? Nebo ty lode stavi prave mensina lidi a elfu? Nebo jsem to jen spatne pochopil?
Autorská citace #43
19.4.2019 13:20 - krytah
Špatná formulace ode mě. Nejčastější 3 rasy jsou Půlčíci, Lidé a Půlelfové. Tedy Půlčíků, Lidí a Půlelfů je asi stejně a mimo ně zde žijí i menšiny. Některé lodě z flotily jsou přizpůsobené čistě Půlčíkům, ale není jich víc než čtvrtina.

Díky za upozornění.
Autorská citace #44
19.4.2019 13:56 - chrochta
Pár postřehů

Parní stroj. Původně se objevil v dolech, kde se staral o dopravu materiálu z hlubin země a o pohon čerpadel odčerpávajících důlní vodu. Pokud v tvém světě je jednodušší vyvolat elementály, aby se postarali o nepříjemnou vodu (a větrání) a oživit výtvory, aby poháněly důlní vrátky, není důvod, proč by se někdo vážně zabýval využitím páry.

Klima a geografie. Přečti si pro jistotu něco k zeměpisu nebo dějinám vhodných států (kde je nejprve geografie a klimatické poměry území), dost ti to pomůže se vyhnout trapasům jako je deštný les ve srážkovém stínu za pohořím. Pokud se k ní dostaneš, zkus si vypůjčit Atlas Středozemě od profesionálního kartografa Karen Wynn Fonstadové.

Odmítání magie. Až budeš mít čas, zamysli se, proč ve Stonefallu odmítají magii, a jak to, že jsou na technologické špičce. Poklud magie funguje a je relativně dostupná, ani jeden z určujících rysů Stonefallu není samozřejmý. Kladkostroj a vodní vývěva se uplatní vždy a všude, ale vážné experimentování s vodíkovým balónem vyžaduje dost specifické důvody, jako například zónu mrtvé magie.
Autorská citace #45
19.4.2019 14:46 - krytah
Ad Stonefall: Magie zde není zakázaná (až na ubližování a zabíjení magií atd.), jen ji považují za nespolehlivou, neodhadnutelnou a nerovnoměrnou (někdy je účinek větší, někdy menší). Tyhle vlastnosti jako technici nemají rádi.

Dává to smysl?
Autorská citace #46
19.4.2019 14:52 - York
Zákaz používání magie může bejt pro hru zajímavější.
Autorská citace #47
19.4.2019 15:06 - krytah
Hm, vlastně jo. Takže dejme tomu, že magii tak nějak tolerovali, ale pak se někdo pokusil vyvolat si moc velkého "mazlíčka" a ten zničil půl města, než ho zvládli sundat. Stalo se to tak před 380 lety (starší si to ještě pamatují) a od té doby tu platí zákaz magie.

Tak co tohle?
Autorská citace #48
19.4.2019 15:22 - Jerson
Zákazy užitečnýcxh věcí, bez ohledu na nebezpečí, nikdo nedodržuje příliš dlouho.
Autorská citace #49
19.4.2019 15:25 - York
Jerson píše:
Zákazy užitečnýcxh věcí, bez ohledu na nebezpečí, nikdo nedodržuje příliš dlouho.


No však právě proto je to herně zajímavý ;)
Autorská citace #50
19.4.2019 15:35 - krytah
Jerson: Jednak Yorkův argument a taky Gnómové žijí až 500 let (podle D&D a já to hodlám zachovat), takže co je dlouho pro lidi, nemusí být dlouho pro ně. Navíc pořád tu je to, že ani předtím nebyli nakloněni magii.
Autorská citace #51
19.4.2019 19:20 - shari
Krytahu, gratuluji, donutil jsi mě ke kreativně-technické aktivitě, což se moc lidem nepovede.

Pokusila jsem se vytvořit mapu toho světa, jak by to asi vypadalo, kdybych o tom rozhodovala já a podmínkou by byly výše popsané říše. Samozřejmě nic z toho použít nemusíš, ale snad ti to dodá alespoň inspiraci.



Začala jsem planetou - uprostřed je rovník a pak máme obratníky a polární kruhy. Ty jsem dala tak od oka, aby zhruba odpovídaly Zemi. Šlo by to samozřejmě udělat jinak, ale to by bylo na dlouhou přednášku o tom, co všechno je ovlivněno sklonem Zemské osy. :)
Pak jsem vyrobila tektonické desky. Podle nich jsem pak umístila velehory (špičaté hory) a oblasti zemětřesení (hnědý flek) a sopečné aktivity (růžové fleky - ty sopky nemusí být v celé té oblasti, stačí někde a můžou být už vyhaslé).
Přidala jsem oceánské proudy - důležité kvůli srážkám a plavbám. Teplé proudy obvykle přináší srážky, studené sucho - ve videu je to krásně vysvětlené na rozdílu mezi Kalifornií a Floridou. Přiznám se, že v některých oblastech jsem si nebyla úplně jistá, jak s těmi proudy naložit (je to vidět na kresbě).
A přidala jsem tam to ShadoWWWovo moře, ať má radost.
Dále jsem náhodně naskládala menší hory (oblé kopečky) a přidala hlavní řeky. Těch řek a potoků tam samozřejmě je víc, ale ne všechny musí být na mapě světa, že...

A teď ty popisky:
A - Tato oblast odpovídá Záhorské republice, Státu řádu a Stonefallu. I když nevím, jestli bych buď Stonefall neboo Stát Řádu nepřesunula na druhou stranu toho moře. Ostrovy na severozápad jsou pak ta Mordská civilizace.
B - Tato oblast odpovídá Kardanské federaci
C - Dwarvien - nejenže leží ve srážkovém stínu, ale žádné srážky tam ani nejsou, protože tam je studený proud.
D - Orkská oblast - to bohužel nemůže být prales, ale spíš něco na způsob prérií. Ta jediná řeka, co tam je, se chová jako Nil - když roztaje sníh v horách, všechno zaplaví, ale jinak téměř vysychá.
E - Tady máš ten prales :)
F - Ostrovní stát
G - Kontinent, který Ostrované nedávno (pár let?) objevili, bo mají vhodnou plavební trasu tam i zpět. Nevím, kdo tam žije, ale určitě s tím čile obchodují. :)
H - doposud neobjevený kontinent. To kdybys potřeboval přidat nějakou civilizaci. ;)


EDIT: samozřejmě jsem zapomněla dodat, že žluté oblasti jsou suché, zelené jsou s bohatými srážkami a zbytek je něco mezi. Přičemž platí, že čím více ve vnitrozemí, tím méně srážek a teplotní rozdíly mezi dnem/létem a nocí/zimou jsou větší.
Autorská citace #52
19.4.2019 22:45 - sirien
Jerson píše:
Zákazy užitečnýcxh věcí, bez ohledu na nebezpečí, nikdo nedodržuje příliš dlouho.

Přesto mohou tyto věci skončit odmítnuté (vzducholodě).
Nebo může zákaz přetrvat a mohou být užívány ilegálně (doping).
Nebo může dokonce převážit démonizující propaganda (drogy, zejm. měkké a v USA).
...a jako mohl bych pokračovat.
Autorská citace #53
20.4.2019 12:22 - krytah
Dopsal jsem nějaké věci a hodil tam novou mapu. (má moře ;D)

shari: Nevím jak, ale povedlo se mi přehlédnout tvůj post.

shari píše:
Pod tím Dwarvienem vidím oblast popsanou jako "Nevermore" - ta je součástí něčeho, nebo tam nic nežije?

Popis chybí, co nejdřív dopíšu.

shari píše:
Nikomu není úplně jasné, jak v poušti přežívají.
Ani DMovi? :)

Je mi to jasné, ale hráči by taky mohli znát d20...
Autorská citace #54
24.4.2019 17:47 - Šaman
Tak to vypadá, že Vypravěč Bunny postupně točí o tvorbě světa celou sérii. Ne, že bych s tím vším souhlasil, ale možná stojí za to to zkouknout.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096850872039795 secREMOTE_IP: 54.166.234.171