Dračák podle staré školy

Pokud vás moje tlachání nezajímá nebo dokonce obtěžuje, snažně prosím, nepište mi to. Místo toho si v pravym horním rohu v záhlaví diskuse klikněte na zelenou RSS ikonku. Nový příspěvky z tohohle vlákna vám pak přestanou vyskakovat v novinkách.

Pravidla (pdf)
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).

Discord
Webové stránky

Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák
Napsal: York
23.12.2021 10:54 - MarkyParky
Tobě vadí, že netopýří sluch nedává představu o echolokaci a myslíš si, že ji dává lépe prostorový sluch??

Já jen, že většina lidí to bude mít naopak.

-že má netopýr echolokaci ví každý
-zatímco prostorový zvuk budou mít lidi spojené spíš s domácím kinem a tak..
23.12.2021 11:07 - Šaman
Čistě jen úvaha:
Netopýří sluch je ve skutečnosti echolokace. Bez vysokofrekvenčních "výkřiků" by to netopýrům nefungovalo. Je to tedy nepřesné, ale zažité.

Stejně tak by se zažilo spíš trpasličí oči (zrak), stejně jako říkáme kočičí oči ("on ve tmě vidí jako kočka"). Případně vidění ve tmě.(*)


P.S. Opravdu se jedná o infravizi? Ta by trpaslíkům evolučně zas tolik nepomohla při běžném životě v temných podzemních chodbách. A technicky založený hráč může zkoušet používat infravizi podobným způsobem, jako se používá reálně. Což může narušovat atmosféru fantasy středověku moderními technikáliemi.

"Trpasličí vidění" / "Vidění ve tmě" třeba s poznámkou že je černobílé, bez detailů a jen do určité vzdálenosti většinu diskuzí smete ze stolu a není nutné řešit jak fyzikálně funguje.
23.12.2021 11:09 - Corny
Jerson: Yorkovi ale nejde o to, aby to nebylo fyzikální, ale aby to neznělo jako odborný učebnicový termín a znělo to přirozeně. Vidění čehokoliv bude z povahy věci vždycky fyzikální pojetí...

Jinak, nebylo by třeba lepší tomu dát nějaký hodně obecný název (co já vím, nadpřirozené smysly) a nechat hráče, ať si dofluffují adhoc, co to zrovna v jejich případě znamená? Jestli echolokace, vidění ve tmě, nebo třeba cit země, hlas lesa bla bla bla? Teda jestli nechce mít York nějak pevně svázaný ten svět a jeho fluf, tak mě připadá obecně zajímavější a kreativnější, pokud se tyhle detaily nechají na hráčích a jejich tvůrčí iniciativě.
23.12.2021 15:16 - York
MarkyParky píše:
zatímco prostorový zvuk budou mít lidi spojené spíš s domácím kinem a tak


Indeed, tohle je ale prostorový sluch, ne prostorový zvuk. Právě že mi to přijde celkem trefný, cejtim v tom to vnímání prostoru.


Šaman píše:
Bez vysokofrekvenčních "výkřiků" by to netopýrům nefungovalo.


No včera mě právě napadlo, že by to klidně mohlo fungovat i bez ultrazvuku. Odráží se jakejkoliv zvuk, klidně třeba zvuk tvejch kroků. Jen by to asi mělo menší dosah, což ale nevadí, protože z herních důvodů jsem to stejně omezil na krátkou vzdálenost.


Šaman píše:
Opravdu se jedná o infravizi?


Představuju si to jako infravizi s nízkym rozlišením, takže nevidíš přesný tvary a vnímáš jen hodně výrazný rozdíly teploty.


Šaman píše:
Ta by trpaslíkům evolučně zas tolik nepomohla při běžném životě v temných podzemních chodbách.


Při běžnym životě ne, když se tě snaží něco sežrat, tak ano ;-)


Šaman píše:
"Vidění ve tmě" třeba s poznámkou že je černobílé


Vidění ve tmě pro hráčský postavy určitě nechci, to by pak chtěli všichni. Vidění tepla je lepší v tom, že má omezení, která se dají snano odvodit - nevidíš třeba nemrtvý, studenokrevný tvory a podobně.


Corny píše:
nechat hráče, ať si dofluffují adhoc, co to zrovna v jejich případě znamená?


Kreativnější by to asi bylo, ale byla by to jiná hra. Tahle settingově vychází z prvního DrD (před theurgem a astrálníma sférama). Nechci měnit, jak ty raciálky fungujou, chci je jen líp pojmenovat.
23.12.2021 15:40 - LokiB
York píše:
klidně mohlo fungovat i bez ultrazvuku. Odráží se jakejkoliv zvuk, klidně třeba zvuk tvejch kroků


No hlavně je významná i vlnová délka ... netopýr chce vidět mouchy, tak potřebuje ultrazvuk. Infrazvukem bys mohl "vidět" tak leda barák či hrad ...
23.12.2021 15:42 - LokiB
York píše:
Vidění tepla je lepší v tom, že má omezení, která se dají snano odvodit - nevidíš třeba nemrtvý, studenokrevný tvory a podobně.


A funguje to bohužel i opačně ... "kouknu na něj infraviděním. cože, nevidím běžnou teplotu? jasně, je to upír, berte ho chlapi!"
23.12.2021 16:46 - York
LokiB píše:
A funguje to bohužel i opačně ... "kouknu na něj infraviděním. cože, nevidím běžnou teplotu? jasně, je to upír, berte ho chlapi!"


To je ale dobře. Dává to hráči další informace, díky tomu je ta raciálka zajímavější. Upír se případně může maskovat kouzlem, lektvarem nebo kouzelnym předmětem.
23.12.2021 16:54 - Chyba
To stejný platí o iluzích.
23.12.2021 17:08 - York
Chyba píše:
To stejný platí o iluzích.


U změny podoby to nevadí, pokud teda nechceš vypadat jako zombie, a klidně může existovat mistrovská iluze, která zvládne maskovat i teplotu. Naopak to zase zvyšuje možnosti interakce, musíš si například dávat bacha, jestli se budeš v iluzi na zombii promenádovat před trpaslíkama.

BTW detekci tepla maj třeba i úplně obyčený hadi - když si hraničář zapůjčí zmiji, může upíra odhalit úplně stejně.
23.12.2021 18:11 - Jerson
Corny píše:
Yorkovi ale nejde o to, aby to nebylo fyzikální, ale aby to neznělo jako odborný učebnicový termín a znělo to přirozeně. Vidění čehokoliv bude z povahy věci vždycky fyzikální pojetí..

Vidění tepla je zcela jasně pojem z učebnice fyziky. Normální člověk teplo cítí.

A taky bych raději nechal na hráčích, co nějaký trpasličí cit znamená.
23.12.2021 18:41 - Corny
...dear lord, já občas fakt nevím, jestli to je trolení a nebo ne...a nevím co je horší...

York: Samozřejmě to je asi legit přístup, i tak mi ale připadá, že si z toho, co je a co není lepší termín děláš trochu zbytečnou hlavu, resp. ani nejde říct, že by "ultrasluch" byl nějak horší pojem. Ale ty jsi autor, pokud ti to v na poslech nesedí, tak proč ne. Musím ale říct, že "vidění tepla" mi zní Hodně divně.
24.12.2021 00:05 - Jezus
Hadí oči zní vcelku cool.

A netopýří sluch je přesně, jak by to pojmenovali tehdejší lidi, když nechceš, aby to znělo jak z učebnice, nemusíš chtít přesné termíny.
24.12.2021 00:14 - York
Jezus píše:
Hadí oči zní vcelku cool.


To by mě Jerson hnal - hadi nevnímají teplo očima, mají na to extra detekční orgány. A neuměj to všichni hadi.
24.12.2021 00:24 - MarkyParky
Jezus píše:
Hadí oči zní vcelku cool.

Hadí oči jsou tohle:

v systémech, kde se háže 2d6 (DrDII, PbtA, případně nějakém bezvýznamném Hazardu ...)
24.12.2021 00:29 - sirien
York: tolik k tomu že nechceš učebnici biologie :P
24.12.2021 02:11 - Jezus
Přesně!

Marky: Já vím! O to víc je to cool :-)
24.12.2021 04:23 - LokiB
MarkyParky píše:
v systémech, kde se háže 2d6


Nejen, v Savage Worlds taky, i když se háže 1dX a 1d6 k tomu. Snake-eyes.

York píše:
To by mě Jerson hnal - hadi nevnímají teplo očima, mají na to extra detekční orgány. A neuměj to všichni hadi.


Ale to by "tehdejší lidi" fakt nevěděli. Vždyť i dneska to nebude vědět tak asi 90% lidí.
24.12.2021 04:37 - York
Ono to je jedno. Hadí oči se k trpaslíkům fakt nehoděj.

Netopýří sluch by ke krollům šel, ale ne k ostatním raciálkám - žádná není pojmenovaná přirovnáním ke zvířeti. Jsou tam:

Všestrannost (člověk), nadlidská síla (barbar a kroll), nezdolná výdrž (barbar a trpaslík), vytříbená chuť (hobit), skvělý čich (hobit), citlivý hmat (kudůk), skvělý sluch (kudůk), skvělý zrak (elf) a vidění v šeru (elf).

A k tomu mi zatím nejlíp sedí vidění tepla a prostorový sluch.
24.12.2021 08:44 - Jerson
LokiB píše:
Ale to by "tehdejší lidi" fakt nevěděli. Vždyť i dneska to nebude vědět tak asi 90% lidí.

"Tehdy" by lidé rozhodně neměli vědět, že netopýři se orientují sluchem a že hadi vnímají teplo. Se znalostmi na úrovni středověku, nebo novověku, by to tak žádný jedinec z daného světa nepojmenoval :-)
24.12.2021 10:58 - RoVan
Ono jestli ty schopnosti jsou vlastní jen těm dvěma rasám, nemůžou se prostě jmenovat přímo po nich? Ono by to dávalo smysl.
Ten Kroll/Trpaslík mohou popsat jak vnímají, ale ten vjem je nepřenosný.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10152101516724 secREMOTE_IP: 44.192.53.34