Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
8.8.2018 19:29 - Maelik
LokiB: Možná počet stolků obklopených židlema? Je fakt že je jich tam dost na menší hospodu...
8.8.2018 19:43 - LokiB
Maelik: já tam vidím 2 takové stoly. kolik ty?
8.8.2018 21:21 - Maelik
Vidím tam 4 stoly a 10 židlí. Což by vzhledem k kvazi-středověkému settingu někdo mohl považovat za nerealistické pro jakoukoliv domácnost vyjma šlechty. Zvláště vezmeme-li v úvahu že historicky věrná dílna by měla místnosti jen dvě. Jednu na dílnu, druhou na bydlení. Možná půdu.
8.8.2018 21:41 - Aegnor
Tak mně na té dílně docela vrtá hlavou, proč tu hromadu dřeva tahali do patra a jak se s ním vytáčeli na vrchu těch schodů.
8.8.2018 21:54 - LokiB
Maelik: a tos ještě nepočítal stůl a křeslo v ložnici ;)
Já teda ty stoly a židle v dílně nepočítám, to mi přijde jako pracovní ... taková stolička na sezení u práce...
a jinak jeden stůl v zadní kanceláři a jeden tam, kde přijmají návštěvy.

no nevím, přijde mi to celé jako úplně zbytečné až absurdní hnidopišství ...
8.8.2018 21:55 - Merlin
Jerson: asi sis nevšiml té cedule nad mou hlavou: Sarkasmus příště ji zvednu víc nahoru
8.8.2018 23:23 - Jerson
Začneme od začátku.
13 vystavených rakví? To má tolik variant a hlavně mu v nich může ležet tolik práce a peněz?

Dílna - tři pracovní stoly, další dva navíc, všechny u zdi. Na kterém z nich vyrábí rakev? Nepotřebuje k ní náhodou přístup ze všech stran? To jí bude několikrát otáčet? Na co je mu pět stolů v pracovní místnosti, ve které nemá žádnou skříň na nářadí, vůbec žádný prostor na materiál, a hlavně jedno jediné okno z boku?

Skladiště - to je ta debilita. Skladiště materiálu v patře - takže všechno dřevo, hřebíky a další věci včetně beden o rozměrech cca metr krychlový musí napřed vynést po schodech nahoru, tam rozmístit, a když nějaký materiál potřebuje, zase ho snese dolů do díly, přes troje dveře a jedny schody, které mají na délku 10 stop (5 stop je velikost čtverců, že?), tedy dva a půl metru, při minimálně dvou a půl metrech do výšky? To je sklon schodů 45°. Už někdo z vás tahal do takové výšky dvoumetrová prkna a bedny metr na metr plné materiálu? Navíc za schody je plošina 5 x 5 stop, ve které se musí vytočit do pravého úhlu, aby prošel dveřmi - to se s prkny přes rameno opravdu skvěle dělá. Ve skladišti má pět oken u jedné stěny, na protější stěnu je to 35 stop (cca 10 metrů), kde má bedny s materiálem. To se mu musí v těch zadních bednách skvěle hledat.

místnost na schůzky - cože? Proč v patře, k čemu má dvě takové místnosti, proč je v patře nad strmými schody, a proč se jde z téhle místnosti do ložnice?

Ložnice - jedno ze dvou okem je úplně v roku místnosti, a aby ho otevřel, nebo dokonce zavřel okenice, musí odtáhnout obrovský stůl (pro jednoho člověka kruhový stůl o rozloze postele?) a křeslo.

Nikde nevidím skladiště běžných rakví. A zvenku ten barák bude vypadat divně, protože má nesymetricky rozmístěná okna, navíc jinak v přízemí a jinak v patře, zejména na západní stěně.
8.8.2018 23:25 - Jerson
Merlin píše:
asi sis nevšiml té cedule nad mou hlavou: Sarkasmus příště ji zvednu víc nahoru

Už dlouho říkám, že sarkasmus na netu nepoznám, ani když mě jím praštíš mezi oči. A navíc jsem jen potřeboval nějak začít svou kritiku :-)
9.8.2018 00:25 - sirien
Napadlo Tě někdy že ve většině případů potřebuje většina hráčů pro podobné věci prostě jen nějaké prostředí s konkrétním nákresem aby měli prostředí k interakci (stoly na převrácení, židle na házení, knihovny na shazování, lavice na přeskakování...) A jak moc to dává smysl je pro ně naprosto irelevantní? Možná i naopak - když by tam ty rakve byly realisticky jen dvě a ještě navíc odklizené na stranu, tak se dost sníží šance že ve scéně dojde na to aby někdo někoho do nějaké srazil a zavřel (a vůbec se nenamáhej psát že historické rakve neměly panty ani zámky, je mi to jedno, já tam prostě chci někoho zavřít a zaklapnout, je to fun a cool, víc odůvodnění nepotřebuju). Tj ten plánek je pro ně stejně dobrý nebo i lepší než takový se kterým bys byl Ty spokojený. Vysoká smysluplnost není součást zadání, abych tak řekl.
9.8.2018 00:58 - Jerson
Já to chápu. Protože když se pak hráč zeptá "jak dostali bednu metr krát metr krát metr přes dveře s šířkou 80 cm? Musí tu být nějaký další vchod, který jsme minuli, tak je to taky cool a fun a takové hloupé otázky nepotřebují odpověď.
Nebo třeba kdyby někdo ty vystavené rakve opřel o stěnu, ale v té místnosti vůbec nějaký prostor pro boj byl, a těch rakví tam nebylo třináct, ale pět, protože tak se do ní dá člověk shodit a zavřít ještě snáz, než když ta rakev leží vodorovně.
Logické rozvržení místností a vybavení se s tvými požadavky vůbec nevylučuje, a tvrzení, že scéna může být buď cool, nebo realistická, je falešné dilema. Kdyby byl pracovní stůl s rakví uprostřed místnosti, můžeš okolo něj, nad ním i pod ním odehrát mnohem zajímavější boj, než když jsou tři stoly přistrčené ke zdi a žádná rakev na nich ani neleží.
9.8.2018 01:24 - LokiB
Jerson: nezlob se (není to sarkasmus), mi přijde, že máš pocit, že všem těm věcem dobře rozumíš (skladiště, rychlé tasení, ...), a když je někdo dělá jinak než tobě přijde správné, tak je to idiot.

tvůje pocit, co je a co není realistické (věř mi), není jediný možný a rozhodně ne jediný správný. asi nemá cenu se tu dohadovat nad konkrétníma bodama, které jsi zmínil.
ale na 100% se vsadím, že kdybys nakreslil podobný plánek ty, tak se najde nemálo lidí, stejně vehementně tvrdících, že ten tvůj plánek je úplně debilní a nerealistický.

tak to prostě holt mezi lidmi funguje. a i z jiných debat, které jsme tu měli, mi můj přístup k realističnosti nepřijde stejný, jako ten tvůj ... resp. zdaleka ne vše, co máš ty za realistické, přišlo realistické i mně a přesto si nemyslím, že bych tomu méně rozuměl :)
9.8.2018 07:30 - Log 1=0
Loki:
Absolutně míjíš Jersonovu pointu.
Budu ten první, kdo potvrdí, že různým lidem připadají realistické různé věci.
Ale Jerson říká nejen to, že to není realistické. On říká i důvody proč mu to tak připadá. Takže se k těmto věcem můžeš vyjádřit, můžete porovnat své představy a diskutovat o nich. Pokud to dělat nechceš, nikdo tě nenutí. Ale psát "Lidi maji různé názory." je vekomc ztrátou času. Pokud pro ty názory mají nějaké argumenty, nechť je přednesou. V opačném případě je jejich názor irelevantní.

A jo, Sirien má pravdu v tom, že smysluplnost není hlavní devizou herní mapy. Ale Jerson zase v tom, že to v drtivé většině případů není s ničím v rozporu, takže to není důvod to tam nedat.
9.8.2018 07:47 - efram
Je otázka zda to pro hru je fakt podstatné. Jakkoliv spatřuji Jersonovi argumenty za trefné. Otázky/diskuse by byla jiná pokud by se nejednalo o přesný metricky vyměřený plánek, ale o schéma.
9.8.2018 08:10 - sirien
Log 1=0 píše:
že to v drtivé většině případů není s ničím v rozporu

Až na náročnost tvorby a potřebný čas.
9.8.2018 08:34 - Log 1=0
sirien píše:
Až na náročnost tvorby a potřebný čas.

U dobrodružství, které někdo vymýšlel po večerech pro svou skupinu beru.
U něčeho, za co chtějí tvůrci peníze, neberu.
A mnohdy to není až ta hrozné jak se může zdát.
9.8.2018 09:00 - Jerson
Někdo tuhle mapu vymyslel a nakreslil, a někdo jiný ji po letech položil znovu, předpokládám že v obou případech šlo o nějaký modul, nikoliv amatérskou tvorbu.
Druhá věc je, že ve chvíli, kdy se kteslič map naučí stavět dungeony logicky, aby byly nejen zajímavé na hraní, ale také se v nich dalo žít, nezabere mu vytváření smysluplných map řádný čas ani úsilí navíc. Prostě už bude mít v hlavě spojení "pracovní prostor = reálný prostor na práci plus osvětlení, ideálně denní světlo," nebo "skladiště materiálu = nakládací dveře, snadná doprava do pracovního prostoru".
Někomu to tak možná nepřijde, ale kdybyste někdo nakreslil "běžný osobní automobil", který by měl sedm asymetricky umístěných kol, dvě jednomístné kabiny a zabudovanou sekačku, taky na první Pohl Ed budete řekou věřit, že takovým autem někdo vozí ve fiktivní světě rodinu na dovolenou, protože to nedává smysl už na první pohled, i když takové auto může vypadat hodně cool - ale ordinace do něj prostě nevejde. Já to mám takhle s fantasy mapami,, prostě se podívám a vidím, že tvůrce nemá ani představu, co řemeslník potřebuje.
9.8.2018 09:31 - Aegnor
Jerson píše:
13 vystavených rakví? To má tolik variant a hlavně mu v nich může ležet tolik práce a peněz?

Tak, je to velké dobrodružství o upírech ... s hromadou rakví se tak nějak počítá v základu :-)

Jerson píše:
Dílna - tři pracovní stoly, další dva navíc, všechny u zdi. Na kterém z nich vyrábí rakev? Nepotřebuje k ní náhodou přístup ze všech stran? To jí bude několikrát otáčet? Na co je mu pět stolů v pracovní místnosti, ve které nemá žádnou skříň na nářadí, vůbec žádný prostor na materiál, a hlavně jedno jediné okno z boku?

Potřebuješ skříň na nářadí? Nestačí náhodou nějaká velká polička přes celou stěnu? A když už bys opravdu potřeboval skříň, tak může být nějaká malá pod stolem.

Jerson píše:
které mají na délku 10 stop (5 stop je velikost čtverců, že?), tedy dva a půl metru, při minimálně dvou a půl metrech do výšky?

10 stop je něco přes 3 metry. A teoreticky ty schody můžou začínat už o čtverec dřív, to je pak už nějakejch 5 metrů. O dost příjemnější sklon, než zmiňuješ.

Jerson píše:
Nikde nevidím skladiště běžných rakví.

Na jednu stranu si stěžuješ, že tam má rakví moc ... a teď ti vadí, že nemá místnost na další rakve?

Jerson píše:
A zvenku ten barák bude vypadat divně, protože má nesymetricky rozmístěná okna, navíc jinak v přízemí a jinak v patře, zejména na západní stěně.

Tohle mi přijde už příliš zbytečné hnidopišství. Já taky pracuju v baráku, co má asymetricky rozmístěný okna a vůbec ničemu to nevadí.

Jerson píše:
Nebo třeba kdyby někdo ty vystavené rakve opřel o stěnu, ale v té místnosti vůbec nějaký prostor pro boj byl

Nah, bojů s dostatkem prostoru je spousta, tohle je naopak zajímavý omezení manévrovacího prostoru. Nejsou to klasický stěny nebo sloupy, ale něco, co pro bojovníky může být mimo zornej úhel.
9.8.2018 14:04 - LokiB
Log 1=0 píše:
Absolutně míjíš Jersonovu pointu.
Budu ten první, kdo potvrdí, že různým lidem připadají realistické různé věci.
Ale Jerson říká nejen to, že to není realistické. On říká i důvody proč mu to tak připadá. Takže se k těmto věcem můžeš vyjádřit,


Ale já se právě nechtěl začít hádat o jednotlivosti.
Co tu kdo ví o výrobě rakví? A jejich prodeji?
jakou má cenu debata o tom, jestli je třeba rakev při práci otáčet a jak k tomu slouží nebo neslouží jaký stůl?
A jestli je hodně vystavených rakví dobře nebo špatně pro obchod?
Kdo z lidí tady se živil jako rakvář, aby jeho názor měl nějakou váhu?
Jsem holt trochu unaven z lidí, kteří po českém způsobu vědí vždycky líp než ti, kteří danou činnost opravdu dělají, jak by se to mělo dělat. Viz gaučoví trenéři fotbalu.

A zároveň chápu, že zas moc lidi nebaví moje kritizování tohoto jejich přístupu, protože proč by se o tom nemohli bavit, že?

Takže jsem nechtěl spouštět flame (a omlouvám se, jestli to tak dopadne)

BTW: můj syn se učí na truhláře, takže aspoň minimální představu o tom, jak se "bedna ze dřeva" vyrábí, mám :)
9.8.2018 16:19 - Log 1=0
Ach jo.
"Vím všechno nejlíp." a "Na základě svých znalostí a úvah jsem si udělal nějaký názor, který jsem ochoten opravit na základě argumentů." jsou přístupy naprosto antagonistické. A relativismus "A vždyť o tom nikdo nic neví." je k tomu vševědoucnu dost blízko. Končí stejně jako on tím, že debata chcípne, a nějaká výměna argumentů najednou není možná.
9.8.2018 16:26 - York
BTW to, že někde bydlí výrobce rakví, ještě nutně neznamená, že ten dům byl od začátku stavěnej s tímhle záměrem, ani že ten, kdo ho případně s tímhle záměrem stavěl, věděl, jak se staví dům pro výrobce rakví.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11916589736938 secREMOTE_IP: 44.192.132.66