Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
19.7.2016 19:30 - York
sirien píše:
Open Flames? To si odvážnej...


Holt jsem čekal jednoduchou Tolkienovskou klasiku, no. Prostě kniha, na které je napsáno "OPEN" :)

Zajímavý je, že ten první řádek jsem zkoušel číst taky, ale zmátlo mě to kolo na prostřední knize ;p
19.7.2016 19:52 - hasonm
Dotčeně : ,, Cos říkal, Siriene? Můj odhad se nikdy neplete..." :D
19.7.2016 19:59 - York
hasonm píše:
Dotčeně : ,, Cos říkal, Siriene? Můj odhad se nikdy neplete..." :D


Říkáš taková ta finta, co size zabere jen v jednom z pěti případů, ale když zrovna vyjde, tak je to priceless? :)
19.7.2016 20:02 - hasonm
Tak nějak :D
19.7.2016 20:16 - sirien
hasonm píše:
Cos říkal, Siriene? Můj odhad se nikdy neplete

Taky ses vůbec nespletl, odhadl jsi přesně tu knihu, kterou tvůrce systému chtěl, aby si odhadl. Což, když se nad tím zamyslíš, je velmi dobrý důvod se právě téhle knihy v žádném případě nedotýkat.

A teď zkus odhadnout, kterou knohu tvůrce rozhodně nechtěl, aby si od... víš co? Tyhle knihy sou pěkná kokotina. Omrkni radši zbytek knihovny, zdi a podlahu a zkus najít ten skutečnej otevírací systém. Mám takové nemilé podezření, že táhla od všech těch knih vedou k jednomu a tomu samému skrytému systému, který rozhodně nechceme spustit.
19.7.2016 20:23 - LokiB
sirien píše:
Taky ses vůbec nespletl, odhadl jsi přesně tu knihu, kterou tvůrce systému chtěl, aby si odhadl. Což, když se nad tím zamyslíš, je velmi dobrý důvod se právě téhle knihy v žádném případě nedotýkat.


takže vlastně ten tip na Open Flames byl z tohoto pohledu celkem logicky, ne? :)
19.7.2016 20:38 - hasonm
Je zase fakt, že kdybych tuhle situaci opravdu hrál či zažil, určitě bych to takhle netipnul. Možná bych zkusil najít tu past do které vedly táhla a pak bych ji zneškodnil a vyzkoušel bezpečně všechny knihy :D
19.7.2016 20:46 - hasonm
No, když o tom přemýšlím takhle, tak mi přijde, že návod na vytvoření takovéhohle systému by byl následovný: Vytvoř jednoduchý otevírací systém alespoň se čtyřmi možnostmi na výběr, přidej k nim nějakou hádanku s vodítkem jak to otevřít, zjisti pořadí možností podle pravděpodobnosti, że to bude ona a jako správnou použij třetí nejpravděpodobnější.
TOHLE by bylo těžké rozluštit.
19.7.2016 20:54 - LokiB
A ted je otazkou ... do RPG hry: patri spise reseni "rebusove", nebo tam ma byt nutne "jiny zpusob" (tedy poruseni te premisy, ze pasti nejdou odstranit a nelze nijak zjistit, ktera kniha co spousti), nebo je dobre "anti-rebusove reseni"?
19.7.2016 20:56 - sirien
ne, nejlepší návod je:
- vytvoř jednoduchý otevírací systém, co nejde objevit jinak než tím, že ho spustíš, ale který se spouští nějakým absurdním způsobem (např. rozehřátím kusu zdi vedle krbu - funkčnost na principu tlaku páry atp.)
- vytvoř něco, co vypadá jako jednoduchý skrytý otevírací systém. Umísti ho někam stranou (např. otočný držák na pochodeň).
- vytvoř něco, co vypadá jako složitý skrytý otevírací systém. Umísto ho někam hodně viditelně (např. 4 knížky v knihovně co vypadají jako rébus).
- oba falešné systémy napoj na trojitě jištěný smrtící bezpečnostní systém (zamoření místnosti plynem (nemagické), podpálení (částečně magické) a blesky (zcela magické), každá jedna z věcí sama o sobě smrtící)
- z druhé strany dej vypínací tlačítko na bezpečnostní mechanismus. Jednou týdně ho vypni a pohni falešnými otevírači aby to vypadalo, že se jich občas někdo dotýká
- profit

(v moderním světě to je ještě jednodušší - vytvoř dveře co se otevírají mechanismem co je dostupný jen z druhé strany a co se aktivuje specifickým dálkově vysílaným kódem (samozřejmě, vysílač s krátkým dosahem a použité kódy se mění podle náhodného klíče na principu jednorázové šifry, nový je vygenerován vždy při odchodu ze skryté místnosti. K tomu je jeden jednorázový záložní admin kód, který si ale musíš prostě pamatovat, nikam se nepíše a nikdy se nepoužívá - pro případ ztráty naprogramovaného vysílače). Vysílání jakéhokoliv podobného ale ne stejného kódu na 1, pak 2 a pak 3 minuty odpojí příjimač, při čtvrtém chybném pokusu v řadě v rámci jedné hodiny spustí smrtící pasti)

EDIT: malé upřesnění
19.7.2016 21:15 - hasonm
Dostals mě :D

A na LokiB: ten způsob, kde se držíš té premisy by každý použil v reálu, także bych řekl , že záleží na tom, jak moc realistické to chceme mít.
19.7.2016 21:27 - Jerson
Nevím která knížka otvírá chodbu, ale z ohnutého drátu vytvořím hrabičky, které zaháknu za hřbety a pomocí provázku za ně zatáhnu. Sice pořád nebudu vědět, která je ta pravá, ale otevřu vchod.

:-)

Jinak bych asi zvolil Me&You

Edit: koukám, že jsem si nechal stránku otevřenou a než jsem odepsal, už tu byla správná odpověď. Ale fakt jsem se na ní nekoukal před napsáním svého příspěvku.

LokiB píše:
A ted je otazkou ... do RPG hry: patri spise reseni "rebusove", nebo tam ma byt nutne "jiny zpusob" (tedy poruseni te premisy, ze pasti nejdou odstranit a nelze nijak zjistit, ktera kniha co spousti), nebo je dobre "anti-rebusove reseni"?

Pokud by to měla být opravdu hádanka, u kterého tvůrce počítal s tím, že náhodný návštěvník by měl mít možnost tu chodbu najít, tak by tohle řešení bylo v pořádku. Pokud by to bylo být skutečné zabezpečení, tak by tajnou chodbu měly otvírat dvě knihy a zloděj by se bez vyzkoušení neměl ani jak dozvědět, že ty knihy jsou falešné.
19.7.2016 21:30 - LokiB
sirien: tohle bylo pro zasmání ... a teď zkus měnit mód a dej nějakou rozumnou odpověď ;)

hasonm: to je právě kritérium, které nakonec v reálné praxi (mojí) nefungovalo. spíš "jak zábavné pro hráče" to chceme mít.
Rébusy v reálu obecně nedávají smysl, aby něco chránily ... ve fantasy světech, hmm ... u trpasličích dveří do Morie to mělo aspoň ten benefit, že "vstupující musel znát elfštinu", což bylo na tamní reálie asi celkem dostatečným sítem.
19.7.2016 21:31 - hasonm
Jinak Siriene, ty se vyznáš! Nechceš udělat něco jako ,, průvodce tvorbou pastí pro DM-svině" ? :D
19.7.2016 21:37 - Vojtěch
A proto s sebou máme háček a dlouhý provázek, že? ;)
19.7.2016 21:42 - Jerson
Vojtěch píše:
A proto s sebou máme háček a dlouhý provázek, že? ;)

Jako jakákoliv postava s sebou nosím provázek nebo lépe tenký drát a pak silnější drát, který drží tvar a dá se z něj snadno vyrobit řada užitečných pomůcek.

Ve fantasy jsem s sebou nosil i váček plný ostrých ocelových špon, a moc jsem se nasmál, když mi ho zlodějka z družiny ukradla a krásně popsala, jak ho na dlani otevře, vrazí do něj prsty a vytáhne první věc, co je v něm :-)
19.7.2016 21:52 - Vojtěch
Mít takovou zlodějku, tak si dělám postavu mechanika s podložkami v různých váčcích už jen pro to pruzení :D

+ 11ft tyč se taky hodí.
19.7.2016 22:05 - ShadoWWW
Smysl takového rébusu vidím něco jako ve sfinze, co dává hádanky - autor zpravidla chtěl, aby se k jeho pokladu dostal někdo moudrý. Prvotní smysl ve hře je ale samozřejmě v ozvláštnění hry pro hráče. Jako PJ je do hry jako šafránu, ale pobaví. Nikdy nepředstavují "jediné možné řešení" (dá se k cíli dostat i jinak) a i řešení takového rébusu je často několika způsoby. Za hody na vlastnosti/dovednosti obvykle dávám indície.

Jinak souhlasím s Jersonem, že ochrana proti všem kromě majitele by neměla mít žádnou nápovědu. Pokud chcete takový typ rébusu, pak doporučuji knihu Rébusy zákeřné a ještě zákeřnější od slovutného Siriena. :-)
19.7.2016 22:34 - sirien
Jerson píše:
Nevím která knížka otvírá chodbu, ale z ohnutého drátu vytvořím hrabičky, které zaháknu za hřbety a pomocí provázku za ně zatáhnu. Sice pořád nebudu vědět, která je ta pravá, ale otevřu vchod.

hasonm: ...add: najmi si nějakého Jersona a 8 leté dítě, ideálně z ciziny a naprosto nezainteresované v čemkoliv, co děláš, co se pak budou chtít prostě vrátit domů s cashem v kapse. Pod zástěrkou 100 dalších úloh se jich zeptej jich, jak by problém vyřešili (tvrď, že jde o nějaký příjimací pohovor pod nějakou zástěrkou). Problém představuj postupně, aby si měl jistotu, že ho postupně i projdou (od základních informací po znalost celého systému). Odstraň nedostatky, co alter-Jerson a 8 leté dítě najdou (např. zařiď, aby sepnutí více knížek naráz neudělalo vůbec nic). Pak jim normálně zaplať, nech si podepsat výdejku a pošli je domů (v žádném případě je nezabíjej, nenechávej zmizet ani žádné další podobné hovadiny)

výňatek z Rébusy zákeřné a ještě zákeřnější od slovutného Siriena, II. doplněné vydání. Pro členy klubu záporáků nebo klubu tajnůstkářských mágů 10% sleva
19.7.2016 23:10 - Jerson
Vojtěch píše:
Mít takovou zlodějku, tak si dělám postavu mechanika s podložkami v různých váčcích už jen pro to pruzení :D

Já nevěděl, že bude mít takovou postavu, dělali jsme si je nezávisle na sobě jen s tím, že nebudeme mít úplně stejné charaktery.

Siriene, samozřejmě že když takové věci řeším, tak si finální nápad na odhalení/vyřešení nechávám pro sebe čistě pro případ, že bych ho někdy potřeboval použít :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089723110198975 secREMOTE_IP: 34.230.35.103