Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
19.9.2021 11:09 - Corny
Jerson: To zase tradičně bereš úplně nesmyslně přehnaně. Jak říká Sirien, je očividné, že se nesnažili o přesná měření či nějaký podrobnější výzkum, ale spíš ilustrační demonstraci. Ostatně ani ničím nikde netvrdili ani nedali najevo, že se snaží o něco víc. A pro obecnou demonstraci toho, že i v kovové zbroji jde být docela tichý a není to tak, že i když se člověk snaží, tak ho slyší celá ulice jako když jede žebřiňák se starým železem, to je docela postačující (například z toho jde úplně v pohodě dovodit, že i zaplátovaný válečník by se dokázal docela úspěšně proplížit kolem stráže střežící nějaký tábor. Takže na otázku položenou v úvodu videa to odpovídá v pořádku.

Navíc ne každé video musí být podrobný rozbor úplně do detailů, aby jsi si z něj něco odnesl. Třeba plno lidí má o zbrojích hrozně zkreslené představy, třeba že se v nich nedá běhat. Pak ti i jednoduché video stačí tuhle fámu vyvrátit a nemusíš u toho hned nastavovat rychlostní kamery, simulovat reálný historický terén a vybírat člověka srovnatelných dobových proporcí ;)

Jinak souhlas s Lokim; staty u RPG jsou většinou značně zjednodušující a neřeší jen hrubou hlasitost, ale i celou řadu dalších kritérií, jako je například právě omezení pohybu, jak viditelná je silueta té postavy v ní, jak dobře je vidět ve tmě atd.
19.9.2021 11:12 - Aegnor
DnD zbroje jsou bordel.
19.9.2021 11:16 - Amigdala
Našel jsem video, které částečně doplňuje Malkavovo video - tichý pohyb
19.9.2021 11:32 - Jerson
Corny, beru to tak, že řada lidí bude s odkazem na tohle video tvrdit, že ve zbrojích vlastně dá docela dobře plížit, protože se v nich dá potichu chodit.

Nebylo by to první ani poslední video, které do diskusí vnese další rozpory.

Videa, která názorně a bez pochybností ukazují, že se (ne)dá ve zbroji běhat, plavat, provádět akrobacie, hrát na housle, mi obvykle přijdou z úplně opačného spektra.
19.9.2021 12:08 - Corny
Jerson píše:
že ve zbrojích vlastně dá docela dobře plížit, protože se v nich dá potichu chodit.

Což by byla ale úplně pravda a na základě toho videa ten závěr učinit lze a tvé námitky to rozhodně nevyvrací.
19.9.2021 12:30 - Jerson
No, a právě o tom mluvím. V řadě situací je tichý pohyb nezbytnou, ale zdaleka nikoliv dostačující podmínkou pro plížení. V jsou situace, třeba plížení ve dne v relativně hlučném prostředí, kdy na tichosti pohybu záleží relativně málo, a mnohem důležitější jsou vizuální parametry plížení.

Tedy pokud to video něco ukazuje, tak je to tichý pohyb ve zbroji, nikoliv plížení ve zbroji.
19.9.2021 12:59 - RoVan
Corny/ Loki: Mno nevím jakou máte zkušenost vy, ale já jsem s to i v prošívanici dělat vše jako obvykle a když zrovna není na skrz propocená, tak je to i pohodlné. Je sice pravda že je to trochu o zvyku a v hrubší může být člověk trochu nemotornější (asi jako v hrubém kabátě/ zimní bundě), ale stavět ji na úroveň poloplátové nebo plátové zbroje je meh.
... když si představím plížení se do tábora nepřátel bych asi upřednostnil prošívanici, před železem.
19.9.2021 13:12 - malkav
Jerson: Ty to neuvěřitelně a nesmyslně kroutíš. To video jednoznačně ukazuje, že je možné, za cenu pomalého a velice opatrného pohybu v krkolomné pozici, docílit tichého přesunu. Nic víc, nic míň. Pokud ti na vniknutí do střeženého tábora stačí toto, je diskutabilní zvážit, jestli neignorovat penalizaci. JENŽE ono většinou nestačí k nenápadnosti JEN výše uvedené.

To video jasně ukazuje v určitých reálných podmínkách, co vše musíš udělat a co vše musíš obětovat, abys dosáhl i v plátovce tichého přesunu. Ty to z pohodlí svého křesílka u PC teoretickou úvahou zpochybňuješ a přitom naprosto opomíjíš tu část, kde je v tichém, domácím prostředí.

EDIT: RoVan +1
19.9.2021 13:22 - Corny
Jerson: A uvědomuješ si, že "plížení" je v podstatě dost širší pojem, než "tichý pohyb"? (že jsou situace, kdy "být tichý" k plížení vlastně ani není nutné). A že ostatně "being stealthy" není ani totéž, co "plížení se" (to video ukazuje, že lze být "stealthy", "plížit se" i být "tichý" - to že jsou určité specifické podmínky, kdy by to bylo houby platný a hlídka by si tě stejně všimla, je pasé)? A že celé to video řešilo vlastně pouze hlučnost zbroje, takže řešit vizuální parametry, nebo že ve tmě by si nedokázal ten člověk tak dobře dávat pozor, kam šlape, je blbost? A hlavně je to vlastně Úplně fuk a řešíš nesmysly, protože to je prostě jen zajímavé video na srovnání hlučnosti zbroje a když budeš každou blbost řešit takhle do podrobna a negativisticky, tak Buď sem raději nikdo už nic nebude posílat, aby jsi náhodou neměl řadu řečí, Nebo, pravděpodobněji, se o tom dříve nebo později s tebou prostě nikdo nebude bavit?

Rovan: Mám prošívku a ano, mě v pohybu nijak neomezuje a hlučná není vůbec. Na druhou stranu kdybych se plížil způsobem, že se někam plazím trávou centimetr po centimetru, tak už to bude trochu otrava. Ale minimální. Spíš je otázka, jestli to, že se i v prošívce mechanicky hůř plíží, neobsahuje v sobě i třeba to, že když máš na sobě prošívku, tak to hůř schováš třeba když se snažíš nevzbudit pozornost a propašovat ji na sobě pod kabátem na ples. Ale tak do těch mechanik a úmyslu jejich tvůrců nevidím.
19.9.2021 13:52 - LokiB
RoVan píše:
ale stavět ji na úroveň poloplátové nebo plátové zbroje je meh


To je holt elegantnost mechanik 5E, které upřednostňují nevýhodu před postihy. Předchozí edice měly postihy a ty byly různé pro prošívanici a pro plátovou zbroj.
5E zjednodušila.
19.9.2021 14:57 - Jerson
Corny píše:
A uvědomuješ si, že "plížení" je v podstatě dost širší pojem, než "tichý pohyb"?

Vždyť jsem to napsal. Jen tedy nevím, jak se liší "being stealthy" a "plížení". Doteď jsem si myslel, že je to jedno a to samé, a všichni okolo to tak používali. Pokud ne, tak tuhle záležitost už opravdu nebudu řešit.
19.9.2021 15:15 - LokiB
Plizeni je aktivni presun odnekud nekam. Stealth je obecne Nenapadnost.
Stealth. Make a Dexterity (Stealth) check when you attempt to conceal yourself from enemies, slink past guards, slip away without being noticed, or sneak up on someone without being seen or heard.

Takze treba muzes jen lezet ve krovi a chtit byt nespozorovan. Plizeni je jen jedna z casti
19.9.2021 15:52 - Šaman
Plížení je imho extrémně nízký pohyb (plazení, husí pochod). Většinou kvůli tomu, že se dotyčný při pohybu schovává ve vysoké trávě, nebo za nízkými překážkami. A celkově má nižší siluetu.
Stealh je nenápadné přiblížení - klidně vestoje. Několik tichých přískoků k někomu zezadu.

Ve hře to ale asi splývá. Stráž se neptá, jestli jsem se k ní připlížil, nebo prostě potichu přišel zezadu a chytil za krk…
21.9.2021 12:55 - sirien
Blocking People in Real Life: Tom Scott at An Evening of Unnecessary Detail

O implantátech real-time editujících každodenní realitu. (SF vize)
21.9.2021 13:12 - LokiB
Brrr ... soft verze matrixu
21.9.2021 13:16 - sirien
actually trochu rozvedený Ghost in the Shell (SAC)
18.10.2021 10:50 - LokiB
Nejprodávanější jsou klasiky, například Člověče, nezlob se, Kloboučku hop nebo Jožin z Bažin.

To jen tak pro připomínku, o jakém materiálu se tu občas bavíme ;)
21.11.2021 15:56 - LokiB
HumbleBundle pro mapovací softy:

maps-bonanza-software
27.11.2021 09:45 - Naoki
Trojdílný YT video o katastrofě jménem Final Fantasy XIV a jak se studiu Square Enixu podařilo titul zchránit: https://www.youtube.com/watch?v=Xs0yQKI7Yw4

Pro kontext: Final Fantasy je největší RPG brand v Japonsku (už jen počet titulů je velkou nápovědou) která koncentruje top kapacity z herního průmyslu (designery, vývojáře, atd.) a 14. měla být druhé MMORPG co kdy vydali (po celkém úspěšně 11.).

P.S.: Má to titulky i v češtině

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11242008209229 secREMOTE_IP: 44.200.179.138