Jámy-the Holes

JÁMY-PnP RPG
„Jámy“ je PnP RPG, které jsem vymyslel pro 'jednoduché' hry s bráchou… Možná ve hře naleznete prvky z jiných RPG a za to se předem omlouvám. Jinak tato hra se hraje v „mém“ světě, který Vám přiblížím níže; dá se ale hrát v prakticky ve všech.

Svět devíti „Jam“ 20.11.2017 v 9:15 v noci ze Země zmizelo 9 významných měst – Berlín i s okolím, Moskva, Peking, Johannesburg, New York, Washington, Buenos Aires, Otawa a São Paulo. Místo nich tam zůstalo 9 Jam velkých jako města, na kterých stojí… Z těchto Jam přicházejí „permoníci“ (jak se jim říká), tvorové podobní člověku, kteří pustoší okolí. Armády vojáků a žoldáků se snaží zastavit „permoníky“, ale marně. „Permoníci“ totiž mají regeneraci, jakou zatím nikdo u žádného živočicha neobjevil… Později ovšem objevili jed, výtažek ze zelených rostlin, který zabraňuje „permoníkům“ v regeneraci, a tak se stávají normálně smrtelnými. Po týdnu „vyhlazování permoníků“ (ono vojáků zemřelo více než permoníků) prošla Země největší katastrofou v dějinách lidstva. Obrovský výbuch, který vycházel ze všech Jam, zničil vše živé v okruhu 10 000km čtverečních…
Marně se později pokoušelo lidstvo Jámy zneškodnit…
Tak se nakonec přeživší sdružují v malých obrněných městech a bojí se vytáhnout paty z města… Někteří ovšem ne…
Vítejte ve světě devíti Jam.

…PRAVIDLA…
CO POTŘEBUJETE…? K této hře potřebujete k6 (asi pět, ale počet není důležitý) papír, tužku a popřípadě gumu. A minimálně 2 hráče.
ÚVOD – Ve hře má postava hráče dva druhy údajů o postavě… Vlastnosti (Síla, Rychlost, Inteligence, Boj, Odolnost, Všímavost) a Dovednosti Vlastností (Síla - atletika, akrobacie, jiné; Rychlost - reflexy, rychlost činností, jiné; Inteligence - teorie, nápady, jiné; Boj - na blízko, na dálku, jiný; Odolnost - proti tupým zraněním, střelným zraněním, jiným zraněním; Všímání - zrakem, sluchem, jiným).
Vlastnosti znázorňují, kolikrát musím hodit k6. Dovednosti pak, kolik musím přehodit, aby se mi daná činnost povedla, viz níže…

TVORBA POSTAVY
-na začátku máte 14 bodů, které si můžete libovolně rozmístit do všech Vlastností: Síla, Rychlost, Inteligence, Boj, Odolnost, Všímavost; ale žádný by neměl mít méně než 1 bod. Podle toho, kolik si do které Vlastnosti dáte bodů, se budou odvíjet Vaše Dovednosti… Je těžké to vysvětlit normálně, tak Vám dám příklad:

Šimon si dal do Síly 3 body, takže má Sílu 3. Teď si chce určit první Dovednost Síly a udělá toto: protože má Sílu 3, tak hodí 3k6… Takto hodí 4x a jeden hod, kde součet čísel byl největší, si škrtne a teď se počítá jeho největší součet čísel a ten součet bude hodnota jeho první Dovednosti… Tak třeba Šimon, který má sílu 3, si hodí 4x 3k6. Padne 13-12-8-4… Škrtne si 13ku, protože je největší, a potom je jeho největší číslo 12. Jeho první Dovednost Síly je tedy 12.
Toto udělá se všemi Dovednostmi Síly a vyjde mu toto: atletika-9, akrobacie-12, jiné-8.
Teď ještě může s těmito Dovednostmi pracovat dál… Řekne si, že víc než 'jiné' se mu bude hodit akrobacie. A tak si může odečíst od akrobacie např. 2, ale k 'jiným' si musí přidat 2… Takže má akrobacii 10 , ale jiné 10.
Pak má ještě 3 body u každé Vlastnosti, se kterými může odčítat body u libovolné Dovednosti dané Vlastnosti. A toto jsou jeho konečné Dovednosti Síly (můžete si libovolně odečítat nebo přičítat od Dovedností, ale nesmí se zvětšit/zmenšit o víc, než je polovina počáteční Dovednosti).
Až bude určovat Dovednosti Inteligence, u které má dva body, tak bude házet jen 2k6 a ne 4x, ale 3x…


HODY
-Počet bodů u Vlastností ve hře značí, kolika kostkami se bude házet… číslo u Dovednosti se musí přehodit (opak podhazování). Nebo hodit stejně, aby se činnost povedla a o kolik víc nebo míň hodíte, tak bude PJ vymýšlet, jaké výhody/nevýhody Vám to přinese.

Příklad: Šimon chce přelézt zídku, Pán Hry řekne, že aby ji Šimon přelezl, musí na to použít Sílu 3-akrobacii 10…)…Šimon hodí třemi kostkami (Síla 3), ale aby se mu činnost povedla musí být součet kostek 10+…Hodí 3-4-5 tj. 12 a když má akrobacii 10 - je to o 2 víc neboli +2. Minimum je vždy 0 a když má +2, může PH vymyslet výhodu; např. přelezl ji rychleji…

POSTUP NA NOVOU ÚROVEŇ
Na nové úrovně se postupuje pomocí zkušeností; kolik je jich potřeba na novou úroveň, je na PH… Když postoupíte na novou úroveň, musíte si zvýšit jednu Vlastnost a Dovednosti dané Vlastnosti tak, že hodíte zase (2x,3x,4x…), ale jen jednou kostkou, ale zase musíte hodit např. 4x (pokud je Vaše Vlastnost 3, po jeho zvýšení) a největší vyškrtnout atd.

PŘEDMĚTY +- A PŘEDMĚTY obyč.
Předměty se rozlišují na dva druhy 1. Na ty, které mají nějaké výhody , ale i nevýhody (viz níže) a 2. Které mají jen příběhový význam (např. nějaká listina)
1.
Výhody mají dva druhy: a) odečtou se body od nějaké Dovednosti (Glock 9mm= -1 bod k Boji na dálku, takže větší pravděpodobnost, že zraním)
b) přidá se hod kostkou k jedné Dovednosti, takže i když mám Sílu 3, ale protože mám např. steroidy tak hážu čtyřmi kostkami

Nevýhody mají taky dva druhy: a) přičtou se body k nějaké Dovednosti (pouta= +2 k akrobacii, protože s pouty se hůř skáče, že…)
b) odečte se jeden hod kostkou k jedné Dovednosti, takže i když mám Sílu 3, ale protože mám např. drogy, tak hážu jen dvěma kostkami.

2. Předměty bez výhod (-) a i bez postihů (+)
To jsou předměty jako třeba čepice, to mi rozhodně nepřidá nic.

-budu tyto pravidla obohacovat, ale toto je takový základ... Kritice jsem otevřen=)-
Napsal: Magus
Autorská citace #21
29.3.2010 09:33 - Colombo
neřekl bych, že WoD je skoro to same jako SR4e. WoD nemá pravidla na všecko.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071897983551025 secREMOTE_IP: 18.206.12.31