Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
3.2.2010 15:32 - Magus
Alnag a tobě přijde Commando v házení přehnaný?
3.2.2010 16:26 - Colombo
Magus: Jsou systémy, kde si vezmeš kyblíček kostek a hodíš je. Čím víc kostiček, tím víc cool.
Jsou systémy, kde ti na dvě hodiny stačí tři kostky.

Každopádně, čím víc hodů a počítání, tím se celá hra notně zpomaluje. A může se stát, že než spočítáš výsledek celé akce, hráči už si nebudou pamatovat, co to bylo za akci.
3.2.2010 18:31 - Quentin
Colombo: To nemusi byt pravda. Nekdo muze hazet casto a zaroven na vetsi dejove kusy, ze to naopak vypada, ze se hra zrychluje (vic se toho stane)
3.2.2010 18:39 - Colombo
Quentin: Nevim, víc hodů+víc počítání=>zpomalení hry mi přijde jako nevyhnutelné. Ostatně proto se kyblíčky s kostkami tomu snaží vyhnout skrze počítání úspěchů (je prokázáno, jak na zvířatech, malých dětech atd. že je jednodužší a rychlejší porovnávat dvě hromádky, tedy i porovnat mezi sebou dvě čísla, než čísla sečítat a odečítat... blabla).

A když házíš na větší dějové kusy, tak zase ztrávíš více času popisováním toho děje, takže zas tak často neházíš, ne?
Můžeš uvést příklad?
3.2.2010 20:24 - Quentin
Kolik toho popisujes a jak velky kus deje rozhodnes jednim hodem je na tobe (a na systemu)

Napriklad takovou vloupacku do hradu muzes hrat freeformem, pekne oldschoolove, pomalu a jen popisovat (hodis treba jednou nebo vubec)
Nebo to muzes hrat tak, ze si na vsechno budes hazet (na plizeni, na odemykani, zase na plizeni, na past, na plizeni, na splhani...).
A nebo si treba vyberes system, ktery ti ten "konflikt" nejak uzavre (skill challenge ze 4e nebo i konflikt ze strepu snu ci fate). Napr jako skill challenge taky hazes skoro na vsechno, ale protoze vis kolik toho musis nahazet a vidis, co mas za moznosti, tak te to inspiruje a zene dopredu, takze to casto frci rychlejc nez kdyz tam ten ramec neni.
A nebo to rozhodnes jednim hodem (nejakym fancy conflict resolutionem s twistem na obou vysledkach hodu)

Proste samotna frekvence hodu rychlost hry neovlivnuje. To urcuje az to, jak s tema hodama nakladas.


PS: ze je trait roll ze savage worlds nebo window rychlejsi nez prevod matfyzackou tabulkou v drd+ je pravda, ale to s tim az tak nesouvisi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081375122070312 secREMOTE_IP: 44.200.65.174