Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
Autorská citace #81
5.11.2009 22:47 - Gurney
pipux píše:
Asi tak. Chápeme?

Ne, vubec.
Autorská citace #82
5.11.2009 22:47 - Sosáček
pipux píše:
Na příkladě, s bránou co tu navrhoval pošták: Shol'va Teal'c zradil Stargate Command a chce utéct hvězdnou bránou. Na útěk si hodí 28. Plukovník O'Neall (se dvěma l, protože v armádě je i plukovník O'Neal s jedním l :) ) jej chce zastavit a hodí si 26. Protože se jedná o hrubou akci s odchylkou +/- 4, tak si to odnesou oba. O'Neall sice popadne zrádného Shol'vu, ale nestihne ho zastavit. Hvězdnou bránou propadnou oba.

Takovahle situace je duvod, proc se mi libi systemy kde je mozne mit to "nerozhodne" -- pokud oba maji stejny vysledek, stane se neco takoveho. Nebo neco jineho vyjimecneho a tak.

pipux píše:
Když situaci neřešíš pomocí tahů ale davově, pak z toho ale vychází že ne všechny úkony hráčů mají stejnou váhu.
Co víš, hráči se třeba pak můžou tvářit "ukřivděně".

To je pravda, ale to je stenej problem jako u iniciativy, zejo.
Autorská citace #83
5.11.2009 22:48 - Sosáček
Ale kdyz o tom tak uvazuju, proc by mely ukony hracu mit ruznou vahu?
Autorská citace #84
5.11.2009 23:00 - sirien
Gurney píše:
Ne, vubec.

Si to přečti znovu, to co píše dává smysl a není to špatný.
Autorská citace #85
5.11.2009 23:15 - Gurney
sirien píše:
Si to přečti znovu, to co píše dává smysl a není to špatný

"Opoziční" hody a když je váš výsledek hodně blízko k sobě tak se vám to povede oběma? ;) Nechápu bylo myšleno na dělení na jemný, standartní a hrubý odchylky.
Autorská citace #86
5.11.2009 23:18 - Sosáček
Gurney píše:
"Opoziční" hody a když je váš výsledek hodně blízko k sobě tak se vám to povede oběma? ;) Nechápu bylo myšleno na dělení na jemný, standartní a hrubý odchylky.

Ze v nekterejch situacich je moznost ze se to povede obema pravdepodobnejsi, v nekterejch min.
Autorská citace #87
5.11.2009 23:19 - Colombo
Pro mne je to celkem pochopitelné. Třeba ve rvačce, ty ho nakonec sice složíš, ale sám jsi tak unavený a dodělaný, že se svalíš taky.
Autorská citace #88
5.11.2009 23:21 - Jerson
pipux píše:
Z praxe ... to asi hráváš se samými poklidnými pohodáři. Pamatuju si dost horkokrevných dětiček, které bylo třeba dát do latě - třeba tím zmraženým rámcem tahů v iniciativě.

Hrál jsem takhle minimálně se třiceti lidmi za poslední dva roky (bylo jich víc, ale tyhle mám jmenovitě zapsané). Dost slušný vzorek, abych mohl prohlásit, že pravidla takové překřokování nezpůsobí.

Ten přílad s odchylkou pořád nechápu - převeď to na RPG. Kdo určí, co chce jedna nebo druhá postava udělat, kdo určí co se stane, proč je třeba mít odchylku, a jak by se to projevilo v případě situace s rukojmím, kterou popisoval Dopis - to jako že bude zastřelen rukojmí i padouch?

QuentinW píše:
V Poslednim Skautovi jsou tyhle sceny s namirenejma zbranema 3 a vsechny se zvrhnou v boj ve stylu dnd :-D

Ve Firefly je taková situace jedna, řeší ji jeden člověk jednou střelou a výsledkem je jeden mrtvý hajzl. Tečka.
Taky jsem narazil, když jsem se tyhle situace pokoušel vyřešit v kolovém systému.

pipux píše:
Když situaci neřešíš pomocí tahů ale davově, pak z toho ale vychází že ne všechny úkony hráčů mají stejnou váhu.
Co víš, hráči se třeba pak můžou tvářit "ukřivděně".

Otázka - máš s tím praktické zkušenosti, nebo jen předpokládáš komplikace "od zeleného stolu"? Pokud jde o variantu 2, tak toho nech, protože jinak se nehneme.
Autorská citace #89
5.11.2009 23:25 - Gurney
Dopis z Marseille píše:
Ze v nekterejch situacich je moznost ze se to povede obema pravdepodobnejsi, v nekterejch min.

A není to tak trochu zbytečný zesložiťování?
Autorská citace #90
5.11.2009 23:37 - Colombo
Jerson: Já se cítím ukřivděně pořád. I když vyhraju, vyhrál jsem o málo a měl jsme vyhrát víc.
Autorská citace #91
6.11.2009 10:29 - Sosáček
Gurney píše:
A není to tak trochu zbytečný zesložiťování?

Ne, pokud si myslis ze situace kdy po rvacce oba skonci v nemocnici (a jine podobne) je zajimava.

Ale co o tom uvazuju, takhle funguje horici systemy ohledne kompromisu. Kdyz vyhrajes o hodne, dostanes co chces a souper ma smulu, kdyz vyhrajes o min tak se musite dohodnout, atd. Pohudka.
Autorská citace #92
6.11.2009 10:33 - Jerson
Tak, a teď co nám řekne k jejich systému Dracain ...
Autorská citace #93
6.11.2009 10:48 - Magus
Přidány nové pravidla Tvorba postavy:)
Autorská citace #94
6.11.2009 11:05 - Jerson
Kde? Jaká? Mám googlit?

Edit: Hej, v Inteligenci byla "učenost" a v Rychlosti "pohyb" vždycky, nebo to jsou ta "Nové pravida"?
Autorská citace #95
6.11.2009 11:31 - Magus
ha ha:-p To taky ale ve tvorbě postavy přibylo že za sílu se s tebe stane válečník atd.
Autorská citace #96
6.11.2009 11:32 - Magus
Pro inte ale to tam není!!!Ale ucenost tam přibyla.
Autorská citace #97
6.11.2009 11:55 - Jerson
Máte ta pravidla sepsaná ještě někde jinde než v záhlaví téhle diskuse? Protože nemůžu vyloučit, že jsem si změn prostě nevšiml. Dokonce mě to trápí natolik, že píšu přímo tobě.
Autorská citace #98
6.11.2009 12:34 - Magus
Ano u dracaina v počítači ale tam je toho stejně jak tady.Takže skoro ne.
Hele , omlouvám se jo?Mohl by si už takhle psat normálně (mě)? Prosím
Btw už to tam je.:)
Autorská citace #99
6.11.2009 13:01 - pipux
Dopis z Marseille píše:
To je pravda, ale to je stenej problem jako u iniciativy, zejo.

Jakto? Jsi buď rychlejší, pomalejší, nebo stejně rychlý jak jiní aktéři na scéně. Závisí to jen a pouze na tvých možnostech, ne na nějaké deus ex machina.

Dopis z Marseille píše:
Takovahle situace je duvod, proc se mi libi systemy kde je mozne mit to "nerozhodne"

Co je to "nerozhodně"? Má se to podařit obou oponujícím aktérům ... nemá se to podařit ani jednomu ... každému se to má podařit napůl? To už záleží na tom, jak moc dramatickou/férovou/taktickou hru chceš hrát.

Dopis z Marseille píše:
Ale kdyz o tom tak uvazuju, proc by mely ukony hracu mit ruznou vahu?

Když o tom uvažuju, tak je dobré, když si hráč svoji akci pohnojí sám. Když je ale jeho akce brána DMem jako bezvýznamná, to naštve.
O pár diskuzních příspěvků níž jsi tu říkal něco o systémech toho typu, kde všichni semelou nějaké nápady a DM vybere ten nápad, který nejlépe vychytá danou situaci. To je přílišné zjednodušování ...

Gurney píše:
Nechápu bylo myšleno na dělení na jemný, standartní a hrubý odchylky.

Záleží na chytrosti a intuitivnosti implementace ... co já vím, mohl bys třeba počítat všechny hody s TO 10+ v odchylce +-1, TO20+ v odchylce +-2, TO30+ v odchylce +-3, atp.

Anebo taky jak říká Dopis: kdyz vyhrajes o hodne, dostanes co chces a souper ma smulu, kdyz vyhrajes o min tak se musite dohodnout, atd. Pohudka.

Jerson píše:
Otázka - máš s tím praktické zkušenosti, nebo jen předpokládáš komplikace "od zeleného stolu"?

Ano, radši si svůj tah pohnojím sám, než abych byl zavrhnut nezpochybnitelným verdiktem DM.
6.11.2009 13:08 - Jerson
Rozdělení povolání podle vlastnosti komentovat nebudu (= nelíbí se mi, ale je to vaše hra), vytáhnu nejasná místa.

Co když má postava dvě a více nejvyšších vlastností stejných?
Proč válečník nemůže používat střelné, případně vrhací zbraně? Proč nemůže jako jediný používat magické zbraně?
Kdo může používat těžké magické zbroje?
Hraničář může používat nejvíc magických věcí?
Mág musí mít róby a zbraně magické, nebo se podmínka magičnosti týká jen lehké zbroje?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09882116317749 secREMOTE_IP: 3.15.202.214