Nové obory povolání pro DnD dle Log 1=0

Přiznám se, že nedávné celkem vřelé přijetí alchymisty mi docela nadzvedlo ego. A v takové situaci člověk
1) Chce nášup
2) potřebuje pár pohlavků, aby se vrátil na zem.
A proto jsem se, tímto povzbuzen, rozhodl udělat něco, co mi zajistí jedno, druhé nebo obojí, totiž že dopracuju nápady, které jsem měl v podstatě paralelně s alchymistou, totiž vytvoření DnD oborů povolání, inspirovných stejným zdrojem.

Klerik smrti
Mág
Pán šelem
Šermíř
Sicco
Strážce krajiny
Napsal: Log 1=0
Autorská citace #21
22.1.2019 10:55 - Tarfill
sirien píše:
Takže pokud uděláš pokročilá povolání z oDrD v DnD tak tim dost možná hodně fanouškům oDrD DnDčko dost zatraktivníš.

Může být, proto jsem taky navrhnul, aby Log zkusil do projektu JaD nějak přispět, nebo jim toto alespoň ukázat.

sirien píše:
Přiznej se - že Ty neznáš Alnagovo (teda, Lawsovo) základní pojednání...

Paradoxně, já sám aktuálně v naší poslední kampani hraju už dlouho za bojovníka-taktika, který má poměrně ucházející charismu 12/+1, stejně tak jako moudrost. A sám jsem nikdy nebyl zastánce nízké charismy pro lepší zastrašování, ani nízké inteligence, jak tomu je ve starém DrD. Pokud bych hrál nějakého šermířského šviháka ve stylu Zoro mstitele nebo Tří mušketýrů, složil bych jej jako multipovolání vycházející z jedné, dvou úrovní bojovníka a následně bych přidal právě tuláka-šviháka nebo toho barda, abych měl něco i z jejich dalších schopností.

Čistokrevného bojovníka-šermíře si představuju jako někoho, jehož prioritní schopnosti jsou odvozeny hlavně od obratnosti, síly, nebo odolnosti či dokonce moudrosti, ale ne od charismy.
Charisma se může projevit klidně třeba v dovednostech (podobně jako má třeba taktik možnost volby dovednosti historie) - může mít navíc zdarma zdatnost v dovednostech typu přesvědčování, klamání apod (podobně jak Log navrhnul šermířův "Přirozený šarm"), ale pokud charisma šermíře přímo ovlivňuje záchranné hody, obranné číslo či počty nepřátel, připadá mi to nepraktické...
Což samozřejmě popisuju pouze svůj pocit, ostatním to může připadat stejně zajímavé, jako Tobě...
Autorská citace #22
22.1.2019 11:29 - Tarfill
Log 1=0 píše:
...je mimo koncept.
Ten je v tom, že je to protiklad a zároveň obraz klerika života.

OK, budiž. Přiznám se, že v pravidlech DMG navržená doména smrti mě nijak nezaujala a klerik jakožto protiklad života a světla zní mnohem zajímavějc.

Pak bych třeba navíc navrhnul malé schopnosti jako zdarma zrušit triky jako světlo, nebo přímo sám sesílat trikem tmu, oslepovat údery nepřítele, aby do nich zaséval strach tím, že jim ukáže světlo v tunelu smrti apod.

Pak mě na tu sedmnáctou úrovwň napadá třeba něco ve stylu účinku některých silných jedů nebo schopností "Dotyk dlouhé smrti" u mnichů v příručce Průvodce Mečového pobřeží.

Kletba přicházející smrti:
Klerik se dotkne svého nepřítele (nebo jej zasáhne nějakým zraňujícím kouzlem apod) a cíl si následně hodí záchranný hod na Odl proti klerikovo SO. Pokud cíl neuspěje, utrpí nějaké kvalitní nekrotické zranění. Zároveň také získá stav otrávený / paralyzovaný apod. a i další kola si cíl hází záchranné hody, doku neuspěje, nebo nezemře. Neutrpí prostě jednorázové zranění, ale bude dostávat tolik kol, kolikrát prostě neuspěje.
Teoreticky by cíl mohl uspět hned první kolo, pak by byl třeba jen nějakou dobu pouze "otrávený" bez ztráty HP a aby se neřeklo, že je to moc overkill, účinek té kletby by třeba mohlo zrušit i nějaké kouzlo seslané jiným členem družiny atd, atp...
Na druhou stranu klerik by zase nějak za určitých podmínek mohl ještě dodatečně posílit svou kletbu a cíli způsobit třeba nevýhodu k záchrannému hodu atd...
Využití pouze jednou za dlouhý odpočinek.

Něco v tomto stylu...
Autorská citace #23
22.1.2019 11:39 - Šaman
Do DnD nevidím, takže jen obecně:
Temného klerika bych možná nazval černokněžník. Klasické odvracení nemrtvých bych nechal (dává logiku, že na něj nepůjdou), ale už ne zničení nemrtvých (místo toho může mít to ovládnutí s horšími čísly, ale naopak lepší čísla na to odvracení). Otázka je, jestli z něho udělalt přímo nekromanta, který je bude i vytvářet.

Zatímco (klasického) klerika s doménou Smrt chápu spíš jako ponurého kněze, který se stará o klid mrtvých a o to aby jejich duše došla klidu. Určitě smrtelného nepřítele nemrtvých. Možná nějaké drobnosti jako mluv s mrtvými, nebo s duchy, ale spíše proto aby zjistil co je drží na tomto světě a nedovolí jim odejít. Určitě by nemrtvé neovládal.

I v reálných pohanských panteonech je bůh (teda častěji bohyně) smrti bohem posledního odpočinku. Strážce klidu mrtvých. Většinou velmi neutrální k pozemským záležitostem, nikdy se ale aktivně nesnaží smrt šířit. To je až záležitost fantasy chápání křesťanského pekla (tedy Diablo a jeho bratři).
Autorská citace #24
22.1.2019 12:08 - Tarfill
No jo, ale to pak nesplňuje stanovenou podmínku:
Log 1=0 píše:
Jeden se lépe brání, druhý lépe útočí.
Jeden svou doménou léčit, druhý zraňovat.
Jeden sílí, když život dává, druhý, když ho bere.
Jeden má zbraň prodchnutou světlem, druhý temnotou.
Jeden mocně léčí, druhý tedy musí mocně ublížit.

Jeden klerik vládne všem, jeden jim všem káže...
Autorská citace #25
22.1.2019 15:16 - Maelik
Šaman píše:
Zatímco (klasického) klerika s doménou Smrt chápu spíš jako ponurého kněze, který se stará o klid mrtvých a o to aby jejich duše došla klidu. ... I v reálných pohanských panteonech je bůh (teda častěji bohyně) smrti bohem posledního odpočinku. Strážce klidu mrtvých. Většinou velmi neutrální k pozemským záležitostem, nikdy se ale aktivně nesnaží smrt šířit.


To co ty popisuješ je bůh/bohyně mrtvých, vládce zásvětí, a jak to jen chceš nazývat. Ty vzývají klerici s doménou hrobu.

Klerici s doménou smrt vzývají někoho úplně jiného, totiž boha smrti, nemocí, destrukce a zkázy. Takového toho boha, kterému přinášíš oběti ne proto aby si tě všiml, ale naopak, aby tě nechal být.


To jsou dva dost odlišné koncepty, a pravděpodobně i dost odlišní bohové.
Autorská citace #26
22.1.2019 15:22 - Šaman
Aha, tak to pak jo. Jak říkám, DnD jsem přestal sledovat okolo 3.5e, takže jsem reagoval spíš obecně.
Autorská citace #27
22.1.2019 16:09 - Maelik
Tak ono to asi taky nebude jen záležitost D&D5e, jako spíš obecného rozdílu mezi těmi sférami vlivu. Koneckonců obdobný rozdíl je u bohů války - viz rozdíl mezi Athénou a Áresem.
Autorská citace #28
22.1.2019 19:31 - Log 1=0
Drobný update.
K hráničáři nikdo nic?
Autorská citace #29
22.1.2019 20:13 - Tarfill
Nope, hraničář mě osobně nebaví, takže ho nebudu číst... ;-)
Autorská citace #30
22.1.2019 22:38 - Maelik
Log 1=0 píše:
K hráničáři nikdo nic?


Hraničář mi připadá tak nějak..zbytečný. V zásadě je to druid z D&D5e. Narozdíl od jiných specializací nepřináší nic nového a to co dělá dělají standartní povolání lépe.

A stejně jako všechny ostatní povolání z této série (včetně alchymisty, alespoň podle mě) by to chtělo přepsat do o něco čitelnější podoby.
Autorská citace #31
21.9.2019 00:19 - sirien
Poznámka k mágovi (stranou toho že si stojím za původními poznámkami k mentálnímu souboji a k tomu že je lepší netvořit novou mechaniku, ale vystihnout to speciálkama k psychickejm kouzlům): dát mu bonusovou záchranu na charisma může bejt zajímavá powera. Naopak zdvojovat bonus k DCčkům kouzel jak sem psal zní spíš dost broken.
Autorská citace #32
21.9.2019 00:51 - Log 1=0
Když jsem to psal, měl jsem před očima spíše něco ve stylu "převodní příručky DrD-DnD", a chtěl jsem, aby ty nejvíc ikonické schopnosti byly poznat. Teď už to není benefit, takže je na místě mentální souboj (který byl skutečně hodně ovlivněn touhle vizí) nahradit něčím elegantnějším.

Teď, těsně před jednou v noci, mne napadá:
-dát mu Zlomyslný výsměch
-odpustit mu u něj verbální složku (důležitá úprava pro stylizaci)
-přidat ke zranění opravu inteligence (naopak stylizačně suché, ale mechanicky fajn bonus)
-zrušit požadavek na slyšící cíl (s předešlými úpravami ztrácí smysl)
možná i
-zkrátit vyvolání na bonusovou akci
ale to už mi přijde na druhý level trochu OP.
Autorská citace #33
21.9.2019 02:22 - sirien
Varianta přidat Zlomyslnej výsměch mi přijde taková líně nudná popravdě. Mě se ve skutečnosti libí ta myšlenka dát mu:

- vlastní psychicky útočný kouzlo (jako má Warlock eldritch blast) a na něj pak na dalších levelech navázat další schopnosti (jako jsou u Warlocka na eldritch navázaný invocations - jen s DrD mágovsky mentálně soubojovou stylizací)
- a přidat mu v rámci archetypu rozšířené schopnosti pro psychická kouzla

...to podle mě vcelku vystihne ten "feeling" a je to herně zajímavý (přitom to technicky kopíruje mechaniky z jinejch class, takže by to neměl bejt tak moc problém vyvážit).
Autorská citace #34
21.9.2019 07:01 - ShadoWWW
V DnD 5E se přímo nabízí, aby sicco nějak víc využil frakce, což by mohla být obdoba DrD sítí. Klíč, jak to udělat, by mohl ležet v Guild Master's Guide zo Ravnica, kde jsou nové možnosti, jak pracovat s frakcemi (ale ještě jsem neměl moc čas to pročíst do hloubky).
Autorská citace #35
21.9.2019 10:18 - Maelik
Píše:
vlastní psychicky útočný kouzlo (jako má Warlock eldritch blast)


co tohle? Momentálně je to v UA.
Autorská citace #36
21.9.2019 17:21 - Log 1=0
sirien píše:
vlastní psychicky útočný kouzlo

Něco jako:
Od druhé úrovně můžeš jako akci zaútočit kouzlem na dálku na tvora, kterého vidíš. Pokud zasáhneš, tvor utrpí psychické zranění 1k10+tvá oprava inteligence. Od 5. úrovně můžeš při použití této schopnosti zaútočit dvakrát místo jednou, na 11. úrovni třikrát a na 17. úrovni čtyřikrát.
?
Smysl by mi dávaly tyhle boosty:
-spálit slot za dodatečnou demage
-způsobit nevýhodu k záchrannému hodu na INT/MOU/CHA do začátku příštího tahu
-vyvolat ZH (nebo přímo způsobit) vystrašení/paralýzu.
+Vypuzení mysli
Akorát se bojím, aby to nebylo moc silné.
ShadoWWW píše:
V DnD 5E se přímo nabízí, aby sicco nějak víc využil frakce, což by mohla být obdoba DrD sítí. Klíč, jak to udělat, by mohl ležet v Guild Master's Guide zo Ravnica, kde jsou nové možnosti, jak pracovat s frakcemi (ale ještě jsem neměl moc čas to pročíst do hloubky).

To je sice pravda, ale popravdě jsem sám nikdy nepochopil, jak s tím pracovat, takže na to těžko vymyslím schopnost.
Autorská citace #37
22.9.2019 18:52 - Log 1=0
Dvě změny, malá a velká.
Malá: Rozdělil jsem ten dokument na jednotlivé obory, abych je nemusel pořád hledat rollováním.
Velká: Mág si s novou formou Mentálního souboje vyžádal trochu širší přestavbu.
Autorská citace #38
22.9.2019 19:11 - Aegnor
Log: je to taková divoká myšlenka ... co takhle dát jako jeden z boostů pro psychické útočné kouzlo něco v tomhle stylu:
Pokud používáš psychický útok na humanoidního protivníka, můžeš mu místo zranění přikázat jeho nejbližší akci.
Ještě tam nějak zakomponovat to, že se tohle neháže jako útok, ale záchrana proti inteligenci (nebo charisma ...). Přijde mi, že by to mohlo docela hezky vykreslit toho mága, co se dokáže dostat protivníkovi do hlavy.

Netuším, jak to je/není silné, ale to se dá poupravovat a třeba limitovat.
Autorská citace #39
22.9.2019 19:34 - Log 1=0
Aegnor píše:
můžeš mu místo zranění přikázat jeho nejbližší akci.

Tím tu jednoduchou mechaniku hrozně zkomplikuješ. A dát to jako bonus už by bylo moc.
Možná jako samostatná schopnost jednou za dlozhý odpočinek... Ale zatím jich má mág dost, schovám do šuplete jako možnou alternativu.
Autorská citace #40
22.9.2019 19:59 - sirien
Log, ad mág:

Ohledně toho útočnýho kouzla, tak je otázka po čem jít. Jedna možnost je udělat copypaste Eldritch blastu (v základu, pak na něj nabalit jiný ability) - tj. dost silnej range & damage cantrip. To je taková "safe" varianta, ale ne moc cool. Zajímavější by možná bylo dát tomu nějakou normálnější cantrip damage (1d8, možná i jen 1d6), ale nahodit na to nějaký chutný speciality. Typu že to vyžaduje fakt jen sílu vůle (žádný komponenty, slova ani gesta) a má to extra vysokej range. Nebo - možná ještě lepší - bych mu dal i vyšší damage, ale proti save. A dal bych mu explicitně volbu že pokud by timhle tvora sejmul na 0HP, tak se může rozhodnout nechat ho na 1HP (aby ho moh následně dál očarovat, pokud to je původní záměr útoku, místo toho aby si ho tim "omylem" zabil)

Tenhle cantrip bych dal mágovi klidně jako bonus navíc nad počet (což docela simuluje ten mentální souboj - plus mínus)

Následný schopnosti bych navázal z části na jeho využití. Napadá mě třeba:
- na tvora kterýho zasáhneš timhle cantripem můžeš vyhlásit koncentraci. Dokud koncentrace trvá, můžeš ho následně zasáhnout libovolnym psychickym kouzlem bez ohledu na jeho dosah. To je hezká simulace toho mentálního souboje - někomu dáš na dálku hit a následně ho můžeš obratem charmnout, něco mu sugerovat atp.

Dál bych navázal na ty boosty psychický magie. Třeba jak sem psal dřív ta možnost sesílat kouzla na cíle které mág vidí, bez ohledu na to jak sou daleko (popř. počítat vzdálenost kouzla od místa kterým mág nahlíží namísto od mága samotného) - to by umožnilo hezký comba pomocí familiara popř. různejch vizionářskejch kouzel atp. a hezky by to hrálo do toho stereotypu zrcadel, křišťálových koulí atp.

Škrtnout mágovi na vyššim levelu ten dovětek psychickejch kouzel že po skončení působení si je cíl vědom, že byl očarován (nebo možná spíš si musí hodit úspěšnej save, aby si to uvědomil, aby to nebyla taková ultimátka) by bylo taky fluffově dost vhodný.


Co bych určitě nedělal:
- pálení spell slotů za cokoliv (viz dřív - wizardi to zkoušeli a ukázalo se, že hráči nemaj rádi pálení starejch zdrojů na nový věci)
- oslabování saveů (tohle bude build stavěnej na saveovací kouzla, dát mu tohle by se mohlo snadno zvrhnout do hroznýho OP komba - na vyššim levelu by to mohlo pak bejt totálně nesaveovatelný...)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099161148071289 secREMOTE_IP: 44.200.145.114