Alchymista dle Log 1=0

V chvílích prokrastinace jsem vyrobil homebrew povolání. Alchymista. Netestováno. Na základě Traffilových a Sirienových připomínek jsem ho trochu upravil. Pokud se chcete podívat, zde:
link

tabulkový přehled
Napsal: Log 1=0
Autorská citace #1
11.1.2019 20:51 - Log 1=0
Tarfill píše:
Hej Logu,
musim říct, že jsem velmi překvapen. Měl jsem v práci čas, tak jsem toho Tvého alchymistu rovnou přečetl a něco k tomu sepsal. Líbí se mi to určitě nejvíc ze všech sepsaných alchymistů, které jsem si doteď pro D&D přečetl a které dodali jiní před Tebou. Je z toho úplně cítit inspirace DrD, ale přitom je to plně D&D a je i vidět, že sis dal práci, aby to mělo hlavu a patu. A opravdu si myslím, že si to zaslouží samostatnou diskuzi, ne jen tady v obecné diskuzi pro D&D!

Teď k poznámkám. Je to schválně pitvané do podrobna, takže si sám uznej, jestli moje komentáře hodíš za hlavu, nebo je nějak implementuješ do oprav...

V tuhle chvíli samozřejmě těžko vědět, jestli jsou některé konkrétní údaje přesílené, nebo zbytečně oslabené, to ukáže případně čas...

1) všeobecně
Ačkoliv já jsem si to třeba domyslel, určitě se hodí u některých předmětů dopsat, kde přesně je lze nalézt. Každého nemusí hned napadnout, že hodnoty např. "Mocného léčivého lektvaru" lze najít v příručce DMG na straně XY... Zvláště začátečníci by tak mohli být zmateni, že nemohou číselné údaje hlavně těch lektvarů či některých dalších konkrétně pojmenovaných předmětů dohledat...

2) Použití truhy str. 3/10
- Během důkladného odpočinku můžeš vyrobit... Je to schválně během odpočinku? Nemůžu to použít či vyrobit i jindy?
- A svěcená voda? Ta je tam taky schválně? Myslel jsem, že tohle je otázka pouze kleriků...

3) Alchymistova zbraň 3/10
Teď přesně nevím, jak dlouho ten zbraňový jed způsobuje zranění... Chápu to u šípu – jednorázově. Ale pokud s tím pomažu meč, jak dlouho mi vydrží, než přestane účinkovat? A udělím s ním pouze jeden úspěšný zásah, nebo mohu zranění jedu započítat po každém úspěšném útoku v době použitelnosti?

4) Mistr tajných řemesel 4/10
Získáváš kvalifikaci s pomůckami...
Jak je to myšleno? Kvalifikace jako zdatnost? Nebo jako tulákova kvalifikace, tudíž třeba s dvojnásobným zdat. Bonusem? Můžeš mi to přiblížit?

5) Tvůrce lektvarů 4/10
- Dokážeš tvořit magické lektvary...
Jakým způsobem si výrobu těchto lektvarů představuješ? Když bych byl v nouzi a potřeboval nějaký rychle vyrobit – za jakých podmínek by to šlo?
- Lektvar zvětšování je uveden, ale není uveden lektvar zmenšování. Má to nějaký důvod? Nebo jsi jej úmyslně vynechal?

6) Přivyknutí tinkturám 4/10
- nešlo by to dřív? Je to sice vcelku jedno, ale představoval bych si, že tuto schopnost by mohl alchymista obdržet dřív než na čtrnácté...

7) Tvůrce dokonalých předmětů 4 5/10
- nadpis zní honosně, ale po přečtení toho odstavce mám pocit, že jsou předměty zdokonaleny jen tím, že je mohu dohodit dál, nebo že mohu maximálně někoho vyjmout z oblasti působení kouzel. Pokud je tohle od osmnácté úrovně, čekal bych, že ty předměty budou nějak “více“ zdokonaleny. Nenapadá Tě ještě něco?
- Můžeš určit tolik tvorů, kolik je tvá oprava obratnosti, kteří automaticky uspějí v tomto záchranném hodu. A platí tento případ i když budu třeba alchymistický oheň vrhat z katapultu a nebo když bude tento oheň házet někdo jiný? Je tato schopnost vztažena k ohni jakožto předmětu, nebo k alchymistovi?
- Vytáhneš Lektvar kvalitního léčení Jen pro zamyšlení – pokud alchymista na osmnácté úrovni dokáže vyrobit “pouze“ Lektvar kvalitního léčení, nenapadá mě nikdo, kdo by uměl vytvořit Lektvar prvotřídního léčení. Jak by to mohlo být podle Tebe, pokud čerpáme ze stejné tabulky lektvarů z DMG...?
- Základní jed - pokud si mám představit jed alchymisty na 18. úrovni, očekávám pořádnou pecku, která s chudákem, který je jím zasažen, pořádně zatřese...
Pokud vydrží 8 hodin, znamená to, že osm hodin vydrží pouze na zbrani než vyschne? Pokud jsem otrávený na jednu minutu, znamená to, že si každé kolo během této minuty házím zranění 1k12? Nebo obdržím pouze nějaké jednorázové zranění? Můžu se každé kolo při otravě zkusit uspět v záchranném hodu, nebo jsem prostě otráven na minutu po jednom hodu a basta? Bohužel mechanice působení tohoto jedu vůbec nerozumím, prosím dovysvětlit.

8) Zlepšená alchymistova zbraň 5/10
- tahle navržená schopnost na dvacáté úrovni ve mě budí rozpaky. Je fakt, že si to nedokážu představit živě, ale působí to na mě dost slabě a nijak cool. Na dvacáté úrovni bych čekal něco epického, čím možnosti alchymisty potenciálním hráčům vyrazí dech...

9) Karbidka 5/10
- Svítilna spojená s agregátem na opasku... jen pro představu, jak si představuješ ten agregát? Jak bys ho popsal, kdyby se Ti na to nějaký hráč zeptal?

10) Lano s kotvičkou a navijákem 5 6/10
- Pokud zasáhneš, cíl je uchvácený a můžeš ho přitáhnout navijákem rychlostí 10 sáhů za kolo. Cíl se může osvobodit ověřením Síly (Atletiky) se stupněm obtížnosti 15.
Skutečně ho můžu přitahovat rychlostí 10 sáhů za kolo? Připadá mi to jako hroznej masakr, resp. hrozně rychlé.
A proč je SO stanoven pevně na 15? Podle mě by se tady hodil více nějaký konflikt v hodu na sílu / obratnost proti sobě, nebo třeba jinak uváděný SO 8 zdat. bon. oprava obratnosti apod... co myslíš?

11) Univerzální nůž
Pěkná inspirace švýcarským univerzálem... ale jen pro mojí představu, podobně jako u agregátu, popiš mi prosím, jak si představuješ zmíněný otvírák na lahve? Vývrtku beru, ale ten otvírák bych rád nějak přesněji...

12) Tabulka tvorby magických předmětů 7/10
Z čeho je odvozena cena surovin? Pokud vycházím z tabulky vzácnosti mag. předmětů z DMG na str. 135, tak mi přijde zbytečné dávat cenu surovin na horním rozsahu cen. Pokud jen cena surovin stojí např. 50 000 u velmi vzácného předmětu, nedokážu si představit případnou výslednou prodejní cenu. Vím, že zmíněná tabulka je poue orientační a záleží na konkrétní ekonomice světa, ale pokud cena velmi vzácných předmětů je podle pravidel běžně 5-50 tisíc a tady se na padesáti jenom začíná, připadá mi to moc drahé...

13) Tvůrce života 7/10
Tady se mi naopak zdá cena dost levná. Pokud platí přepočet u tabulky tvorby předmětů i pro tento případ (patnáctinásobek zdatn. bonusu), tak jedno použití je ekvivalentem 75-90 zl. A vyrobit nějakého tvora za 750-900 zl je fakt skoro zadarmo. Zdá se mi to, nebo jsem něco přehlédnul?

14) Pyroforova kombinéza 7/10
Píšeš, že OČ té kombinézy je 10 opr. za inteligenci oprava za obratnost.
Jen malé zamyšlení, pokud čerpám z kožené zbroje, která má v základu OČ 11 - neměl by být tedy součet spíš 11 int obr? Nebo je tam ta desítka schválně?

15) Palná zbraň 7/10
Není dostřel 8/24 nějak málo? Jako chápu, že tím nemusím dobře mířit, ale pokud tím střelím třeba do houfu menších nestvůr, tak by to klidně mohlo být účinné i na delší vzdálenost což? Stejně jako luky či kuše...

16) Granáty 8/10
Hoď granát na místo vzdálené od tebe maximálně tolik sáhů, kolik je dvojnásobek tvé opravy obratnosti.
Pokud mám obratnost třeba 3 ev. 4, tak můžu hodit granátem max. 6 ev. 8 sáhů? Není to málo? V pravidlech pro granát v PHB popisují až 12 sáhů pro všechny bez rozdílu obratnosti...

17) Nálože Rakety 8/10
Jaký typ zranění vlastně postižený po zásahu obdrží? Bodné, ohnivé, drtivé, silové? Prosím upřesnit.

18) Sesílání kouzel – triky 8 9/10
- Na první úrovni znáš dva triky...
Není tu překlep? Asi je tím myšleno na třetí úrovni, že?
- Známá kouzla 1. a vyšší úrovně... skutečně se další kouzla naučím na 8, 14. a 20. úrovni? Není to překlep v číslech? Netříská se to s úrovněma ostatních archetypů?

19) Spolubojovník 10/10
Jeho útoky se považují za útok tvou alchymistickou zbraní.
Tady nechápu, jak je to přesně myšleno. Když svojí zbraň nebudu mít namazanou žádným jedem, tak bude útočit jak? Když jej jeden den namažu jedním jedem a podruhé jiným jedem, útoky mého přítelíčka se budou tedy pokaždé měnit? Asi by to chtělo více upřesnit...


Jinak sem tam by se dal opravit nějaký gramatický překlep, ale to už není tak důležité... ;-)

ShadoWWW píše:
1) U všech povolání je hlavně důležité, aby navozovala silný feeling, který hráči chtějí hrát. 2) Aby mechaniky splňovaly očekávání hráčů, čili aby mechanicky podporovaly, co od nich hráč očekává. 3) Aby se tím povoláním žádné jiné necítilo zastíněno.

Mě by zajímalo, jaké pocity z hraní této verze budou mít hráči DrD 1, kteří hrávali tu původní DrD verzi.
Autorská citace #2
11.1.2019 21:43 - Log 1=0
Tak nejprve Tarfill
1) Dobrý nápad, doplnil jsem to.
2) Myslím, že jsi to nepochopil úplně správně. Trochu jsem to upravil, aby to bylo jasnější. V podstatě si vždycky Saturninovsky řekneš, co jsi ráno prozíravě vyrobil. Není to fluffově až tak čisté, jak bych rád, ale myslím, že to přímo neruší a pro hratelnost je to dobré.
Jo, svěcená voda je správně. Když se může o něco později stát theurgem, tak proč by alchymista nemohl umět vyrobit svěcenou vodu.
3) Čistě mechanicky to má dělat to, že alchymista má jednu zbraň s tímto boostem, a po dlouhém odpočinku to může přenést na jinou zbraň a změnit typ dodatečného zranění. D souboru jsem dal verzi, která by měla dělat +- to samé a není tak rušivá, doufám.
4) Je to "tulákova" kvalifikace, dvojnásobný ZB, doplnil jsem to tam.
5) viz truhla.
6) Mohlo. Ale kostra alchymisty je převzatá z tuláka, který má i jednu dost podobnou schopnost, tak mi přišlo jako tah na jistotu dát to na stejný level.
7) Trochu jsem to ještě posílil, je fakt, že to je 18. level.
8) Game balancing. Většina povolaní má 20 schopnost dost meh. Tak jsem tam nechtěl dávat moc velké terno.
9) Doplnil jsem tam popis, sice vágní, ale zas to nechci až moc konkretizovat.
10) Naviják je silný schválně, s tím záchranným hodem to není špatný nápad.
11) Takový ten zub, co se s ním otvírá pivo. Ale když jsem nad tím pak přemýšlel, tak to vlastně nedávalo smysl. Dal jsem to pryč, vývrtka musí stačit.
12) Vycházel jsem z tvorby magických předmětů v PPJ. Zlevňovat to moc nechci, chci, aby alchymista klíďo dělal levné věci a kdyžtak jednou za delší čas vytáhl něco cool, ne aby zahltil družinu itemy a bohatstvím.
13) Naopak u tohohle jsem chtěl, aby měl dovtvůrce daného levelu svůj výtvor pořád, ne že o něj přijde a pak ho bude dva levly zase doplňovat. A doplnil jsem tam, že může mít jen jednoho, což původně vypadlo.
14) 10 tam je schválně, tak nějak předpokládám, že alchymisté budou mít kladnou inteligenci, takže to bude od začátku zlepšení i tak, a na vysoké úrovni to je vlastně taky jedno, ale nechtěl jsem, aby měl alchymista nejvyšší OČ ze všech.
15) Zvětšil jsem větší dostřel na 32. Teď to sice v tomto zaostává za dlouhým lukem a těžkou kuší, ale je o trochu lepší, než všechno ostatní.
16) Neporovnával jsem to s "moderními zbraněmi" z PPJ, ale s těmi pseudohistorickými z PH. Už takhle je to nejlepší vrhací zbraň.
17) Ohnivé. Drtivé by sice asi bylo reálnější, ale ohnivé má lepší feeling, mi přijde. Doplněno.
18) Jo na třetí. Čísla jsou dobře, je to univerzální šablona pro kouzlící subclassy nekouzlících class.
19) Trochu jsem to přeformuloval.
ShadoWWW:
To jsem se snažil, jestli jsem uspěl ať posoudí jiní.
Autorská citace #3
12.1.2019 18:15 - sirien
Alchymista bez destilační soupravy? C-c-c... :)

Pro před-definování obsahu truhly mi tam chybí počet věcí které můžu říct že si připravuju.

Místo zbraně až 20 střel je vcelku overkill... proč to musí být moje zbraň? Čekal bych že jako alchymista budu fungovat v tomhle jako supporter ostatních... možná na svých zbraních to můžu mít připravené dlouhodobě předem nebo s tím umím dávat větší damage, ale určitě bych jako hráč alchymisty chtěl abych mohl naboostovat zbraně mých kolegů.

Svěcená voda u alchymisty... se mi fakt nelíbí. Možná bych mu dal něco co působí stejně ale menuje se to jinak. Nebo schopnost zesílit někde sehnanou svěcenou vodu. Ale alchymista mi nepřijde jako moc světící classa.

Tvůrce lektvarů. Možná bych začal na dvou lektvarech co alchymista zná a pak +1 na každém levelu?

Tvůrce mocných lektvarů - první věta je stejná jako u Tvůrce lektvarů, což je nejspíš chyba...

Level 20 power je docela... nudná. Dal bych tam spíš něco o tom že alchymista dokáže odimprovizovat lektvar na koleni i ze surovin co nedávají moc smysl (něco jako Babica - kdy nemáš krev modrooké panny, hoď tam krev nějaké nevěstky...) a bez svého vybavení (truhly) vytvořit během třeba jedné akce libovolný lektvar co zná nebo se svou truhlou doslova libovolný lektvar (to by asi mělo stát nějaké suroviny v hodnotě nějakého nemalého zlata...)



Divotvůrce vypadá docela zajímavě. Možná bych dal trochu větší variabilitu těm vyrobeným věcem... třeba že vyžadují nějakou údržbu atp. a po čase se zničí, ale divotvůrce pak může vyrobit jinou (tj. můžu je průběžně vyměňovat, ale stojí to nějaký čas a úsilí - což se napříč levely může hodit, zejména když jednou budu hrát detektivně-politikařící dobrodružství ve městě a pak pudu dungeon-crawlit...)


Pyrofor je koncepčně dobrej, ale nějak mi nesedí implementací. Čekal bych od něj area damage dealing, cca v tierech: skirmish / battlefield / siege / country. Možná Duté projektyli dal prostě jako auto-upgrade té palné zbraně a ty rakety bych shodil ze 17. na 13. level. Na 17. level bych pak dal něco fakt brutálně ošklivýho nebo nečekanýho (např. schopnost nechat vzplanout celou řeku - a způsobit tím požáry podél jejího celého toku... atp. Chápeš, nějaké fakt ošklivosti.)


Theurg - najdi přítelíčka? Proč? Co maj familiaři společného s theurgií? ...znáš 2 kouzelnická kouzla, z toho 2 musí být... divná formulace.



Jinak je to fakt... až nečekaně kvalitně udělaná záležitost (skoro by si zasloužila až překlad do angličtiny) a popravdě to je první zpracování alchymisty co vidim (možná nejen v DnD ale vůbec), které mi přijde jako dobře udělané a zajímavě hratelné.

Obecně bych možná upravil tu "kostru" toho povolání a dal bych tam o jednu schopnost archetypu víc na ty nižší levely - mít jednu na 3. a další na 9. mi u alchymisty přijde takové divné.
Autorská citace #4
12.1.2019 23:29 - Log 1=0
Předdefinování? Myslíš to volitelné pravidlo? Můžeš na ně použít ta použití alchymistické truhly, kterých máš tolik, kolik máš level.

Jo, musí to být tvoje zbraň. Za tímhle si stojím. Fluffově to sice trochu drhne, ale z herního hlediska to je právě tahle schopnost, která udržuje alchymistu platného v boji během levelování a i poté, co se vypráská (rozuměj dojdou mu věci v truhle).
Rovnou to napíšu obecně: Ano, DnD by klidně mohlo být míň gamistické, méně řešit vyváženost etc. Ale není, a já ho mám rád takové, a nejsem sám. Takže jsem se toho držel.
Zlepšovat zbraně spoluhráčů můžeš-přes zbraňový jed.

Svěcená voda... Vlastně souhlas. Ale přišel bych o to, že se můžu jednoduše odkázat do PH. Tedy, mohl bych to přejmenovat a dodat vysvětlení. Možná to časem udělám.

Tvůrce lektvarů Nějak nevidím moc benefit

Tvůrce mocných lektvarů Jo, to je chyba, v další verzi opravím.

20. level... zbaběle jsem se podržel schématu od wizardů, i když vím, že je v něm chyba. Ta schopnost je stejně nudná, jako ostatní 20. schopnosti. Zamyslím se nad tím, jestli s tím něco neudělat.

Divotvůrce Popravdě, jako jsem tolikrát ohnul fluff kvůli mechanikám, tak tady to je opačně. Dobrý nůž/hodinky/lampa/whatever ti může vydržet léta. Udělat ji rozbitelnou, aby se dala měnit, se mi nelíbí. Zvlášť, když mi ty věci přijdou celkem univerzální a použitelné v různých situacích.

Pyrofor Hm, chápu kam míříš, ale tohle se bojím, že bych nevybalancoval.

Theurg-názvy subclass jsou záměrně dračákové, takže si moc nepředstavuj skutečného theurga (což je stjně jen speciální případ klerika mám pocit) ale spíš toho dračákového. Pracuje se sférami, a povolá si jednu slabší sférickou bytost, která mu slouží.
Ta formulace je divná, protože jsem to přehlédl, když jsem předělával zkopírovaý text. Opravím.

Na tvorbu úplně nové kostry povolání se necítím, a i když mi potvrzuješ, že by se hodila, tak se na to necítím pořád stejně.

sirien píše:
Jinak je to fakt... až nečekaně kvalitně udělaná záležitost (skoro by si zasloužila až překlad do angličtiny) a popravdě to je první zpracování alchymisty co vidim (možná nejen v DnD ale vůbec), které mi přijde jako dobře udělané a zajímavě hratelné.

No, jak to říci... díky, jsem polichocen. Od tebe, který se samoúčelnému poplácávání po zádech moc nevěnuješ, pochvala opravdu potěší.
Autorská citace #5
12.1.2019 23:56 - Aegnor
Log 1=0 píše:
Ta schopnost je stejně nudná, jako ostatní 20. schopnosti.

No, co jsem si teď prolítnul schopnosti dvacáté úrovně v PHB, tak všechny nějakým způsobem podporují to, v čem by to povolání mělo vynikat. Druid a jeho proměna ve zvíře, čaroděj a jeho modifikace kouzel, 4 útoky za kolo u bojovníka ... . Ale u tvého alchymisty, když bych si přečetl pouze schopnost na dvacáté úrovni, tak si představím mistra traviče/vraha. Ne alchymistu.
Autorská citace #6
12.1.2019 23:57 - sirien
Log 1=0 píše:
Můžeš na ně použít ta použití alchymistické truhly, kterých máš tolik, kolik máš level.

Říct dopředu co tam mám je dost oslabující. Kdybych to hrál takhle tak dovolím připravit víc věcí - třeba o polovinu.

Log 1=0 píše:
Tvůrce lektvarů Nějak nevidím moc benefit

Mělo by to hezký feeling toho jak se postupně učíš receptury (podobně jako wizard kouzla) a dávalo by to story hook / treasure option nějaké honby za naučením se specifické formule... Bylo by to takové alchymistické :)

Log 1=0 píše:
Ta schopnost je stejně nudná, jako ostatní 20. schopnosti.

Dobrý důvod vymyslet lepší :)

Log 1=0 píše:
Dobrý nůž/hodinky/lampa/whatever ti může vydržet léta.

Ne pokud tam jsou hromady převodů a speciálních materiálů atp. Minimálně mě tohle přišlo jako dost steampunk/clockworkpunk schopnost spíš než že prostě mám takovou věc - kdyby to bylo tak snadné, proč se prostě neživit výrobou takových věcí a nezaplavit jimi trh :)

Log 1=0 píše:
Pyrofor Hm, chápu kam míříš, ale tohle se bojím, že bych nevybalancoval

Podle síly kouzel která mají full casters na daném levelu by to neměl být problém. Např 16th level sorcerer v klidu zničí hrad (a ještě mu nemálo spell slotů zbyde na potom)

Myslím že když nahodíš koncepty tak vyvážení už pomůžou udělat ostatní :)
Autorská citace #7
13.1.2019 11:50 - Log 1=0
Tak jo, nástřel zapracování Sirienových připomínek:
Mechanické hříčky se rozšíří o následující:
Tvé mechanické hříčky vyžadují údržbu. Má se za to, že ji provádíš během rutinních prací při důkladném odpočinku. Místo údržby hříčky, kterou máš si můžeš vyrobit jinou. Po dokončení důkladného odpočinku můžeš utratit tři použití alchymistické truhly a vyměnit jednu svou hříčku za jinou ze seznamu hříček.

Pyrofor získá na 17. úrovni následující schopnost
Silnější třaskaviny
Na 17. úrovni jsi se naučil mísením olejů a tuků se směsí silných kyselin získat silnější výbušniny. Dostřel tvé palné zbraně a tvých raket se zdvojnásobí. Navíc můžeš při výrobě raket a náloží spotřebovat dodatečné použití alchymistické truhly. Ty nezvýší poškození nálože ale zajistí následující prospěchy:
Poloměr výbuchu se zvýší až o tolik sáhů, kolik bylo dodatečných použití alchymistické truhly.
Všechny budovy v zasažené oblasti se zřítí, hořlavé předměty vzplanou a z oblasti výbuchu se stane těžký terén.
Na místě umístění nálože nebo dopadu rakety se objeví jáma. V oblasti výbuchu se objeví tolik dalších jam, kolik bylo dodatečných použití, umístěných dle tvé volby. Pokud se na místě vzniku jámy nacházel tvor, musí si hodit záchranný hod s obtížností 8 + tvá oprava inteligence + tvůj zdatnostní bonus. Pokud neuspěje, spadne do jámy a utrpí drtivé zranění dané tolika tvými kostkami alchymisty, kolik bylo dodatečných použití. Při úspěšné záchraně utrpí poloviční zranění a posune se na místo na okraji jámy dle své volby. Vylézt z jámy stojí polovinu pohybu.

Rakety by se mohly přesunout na 13. level nebo zůstat na 17. nejsem si jistý.

Schopnost na 20. úrovni by se změnila na:
Velké dílo
Na 20. úrovni jsi dokončil sen všech alchymistů, kámen mudrců. Přinese ti následující prospěchy:
Tvé jméno nebo libovolný pseudonym, který si zvolíš, se stane proslulým jménem velkého alchymisty.
Poznáš tajemství věčného života a mládí. Přestaneš stárnout.
Získáš vitalitu těla i ducha. Tvé hodnoty obratnosti a inteligence se zvednou o 2. Tvé maximum pro tyto vlastnosti je nyní 22.
Dokážeš vyrobit elixír života. Můžeš seslat vzkříšení, aniž bys utratil pozice kouzla či suroviny. Poté, co sešleš toto kouzlo, nemůžeš ho seslat znovu, dokud si důkladně neodpočineš.

Připomínky a varování?
Autorská citace #8
13.1.2019 13:06 - sirien
Log 1=0 píše:
Všechny budovy v zasažené oblasti se zřítí

to... mi zní jako dost nebezpečná formulace.

Earthquake (8th level spell) dává 10 kol 50 bludgeoning (potenciálně tedy až 500) plus otevře 1d6 náhodných prasklin které insta-killnou stavby pod nimiž se otevřou.

Tzn. té raketě bych dal klidně nějakej specifickej damage (třeba 200?) plus 15+ (standardní budovy), 18+ (kamenné budovy) a 20+ (solidní opevnění) na insta-kill dané stavby.

Rakety klidně přesuň na 13. level - na 13. levelu sorcerer s klídečkem odpálí 10 fireballů (8d6 každej - v základu...) na 300 stop vzdálenosti (víc - nechce se mi teď ale přepočítávat přetavení 1th a 2nd level slotů na sorcery pointy a dokoupení 3rd level slotů).

Kámen mudrců už zní o dost zajímavějc. Možná bych přidal že to funguje jako nějakej heal (tadičně má chránit i před nemocemi a jedy).
Autorská citace #9
13.1.2019 14:58 - chrochta
U Silnějších třaskavin bych trochu změnil první větu:

Na 17. úrovni jsi se naučil stabilizovat jinak nestabilní třaskavé látky různého druhu a získal tak silnější výbušniny.

Vyrobit nitroglycerín nebo nitrocelulózu je extrémně jednoduché (přežít výrobu nikoli), ale zařídit, aby ze samovolně vybuchujícího nitroglycerínu vznikl dlouhodobě stabilní dynamit dá docela práci.
Autorská citace #10
13.1.2019 15:11 - Log 1=0
Ještě mě napadlo, že bych mohl dát ke kameni mudrců, že každý den vyrobí (oprava inteligence)k12 zlatých.
Autorská citace #11
13.1.2019 16:12 - sirien
Možná bych to dal jako (použití truhly)dX zlatých - přecijen to má být nástroj (ingredience) k alchymistické činnosti a ne oslíčku otřes se.

Taky je otázka, jak moc to je na 20. levelu terno. Na druhou stranu ekonomika DnD je pro mě jedno velký WTF, takže se do toho radši ani nebudu pouštět...
Autorská citace #12
13.1.2019 16:25 - shari
Log 1=0 píše:
Tvé mechanické hříčky vyžadují údržbu. Má se za to, že ji provádíš během rutinních prací při důkladném odpočinku. Místo údržby hříčky, kterou máš si můžeš vyrobit jinou. Po dokončení důkladného odpočinku můžeš utratit tři použití alchymistické truhly a vyměnit jednu svou hříčku za jinou ze seznamu hříček.

Jak dlouho vydrží hříčka bez údržby? (například když jsou postavy ve vězení)
Můžeš 'udržovat' i hříčky vyrobené jiným alchymistou? V případě že ano, kolik je maximální počet hříček, které dokážeš během odpočinku udržovat?
Autorská citace #13
13.1.2019 16:48 - sirien
shari píše:
Jak dlouho vydrží hříčka bez údržby?

Zhruba tak mezi dvěma dlouhými odpočinky. Když to je dlouhá doba tak to znamená, že předchozí údržba byla neobvykle dobrá a hříčka měla v mezičase štěstí a nepostihla ji žádná koroze ani únava materiálu ani nechtěný náraz atp.

Vítej v dramatickém čase :) Večeře se podává přesně hned potom co kuchař uhasí kuchyni. Rozhodně se očekává, že přijdeš ve večerních šatech (budeš je potřebovat, jinak by večeře vůbec nebyla v dramatickém harmonogramu).

EDIT:
shari píše:
Můžeš 'udržovat' i hříčky vyrobené jiným alchymistou?

ano, pokud sama umíš takové vyrobit, nejspíš...

shari píše:
kolik je maximální počet hříček, které dokážeš během odpočinku udržovat?

stejný jako ten, kolik jich dokážeš mít sama vyrobených.
Autorská citace #14
13.1.2019 23:03 - Log 1=0
Nahrána nová verze.
Autorská citace #15
14.1.2019 01:03 - sirien
Tabulka lvl 20 uvádí stále schopnost se zbraní.

Truhla s definovanými předměty by asi měla mít řečeno zda se ta polovina navíc zaokrouhluje nahoru nebo dolů.

Tvůrce mocných předmětů - u textu vody sfér zůstala svěcená voda

Improvizace - od 5. čeho? :)

Tvůrce lektvarů - doplnil bych tam "...naučíš se další lektvar z tohoto seznamu, nebo jiný, jehož recepturu získáš během svých výprav." (popř. ...nebo jiný, který Ti DM dovolí). (Dtto Tvůrce mocných lektvarů)

Karbidka - nějaké jiné slovo než "agregát" by nebylo? :)


Takhle mi to tak od oka přijde už docela dobrý a zajímavý - ještě najít někoho kdo to bude ochotný párkrát někde testnout... :)
Autorská citace #16
14.1.2019 09:12 - Tarfill
- Já asi stále úplně nechápu výrobu lektvarů, zejména léčivých.
Když chci vyrobit Lektvar prvotřídního léčení (velmi vzácný; 10k4+20) a nebo v podstatě jakýkoliv jiný přesně neuvedený lektvar v částech Tvůrce lektvarů, tak jej můžu vyrobit jen pokud jsem specializací divotvůrce? Rozumím tomu takhle správně?

- Ještě mě napadla jedna věc, co se týká nástrahy výbušnin jakožto pastí. Je logické, že některé výbušniny budu chtít nastražit jako past, ať už někde v temné chodbě nebo kdekoliv venku. Nenapadá mě teď ale žádná mechanika, jak ošetřit (ne)nápadnost těchto výbušnin, kdyby je cíl mohl náhodně najít, nebo účelně vyhledával. Nějaký nápad?

- u Silnějších třaskavin mám divný pocit z formulace toho odstavce s jámou. Myslím, že by z takto formulovaného odstavce mohlo vzniknout dost WTF situací.
"Na místě umístění nálože nebo dopadu rakety se objeví jáma..."
Chápu, že se může nějaký dům zhroutit a zavalit tak někoho živého, kdo v něm v tu chvíli přebýval. Ale pokud ze situace vyplyne, že dům, na který jsem raketu seslal, ustál výbuch a nespadnul, ale zároveň v tomto místě bude jáma, do které spadnou všichni, kteří v domě byli a ještě si pádem ublíží, ale dům bude i v té jámě pořád stát... tak mi to přijde divný... Jámy bych tedy asi nějak vynechal, nebo minimálně lépe ošetřil.

- Jinak ten "kámen mudrců" na lvl 20 zní fakt líp, než to co bylo před tím.
Autorská citace #17
14.1.2019 09:26 - Log 1=0
Tarfill píše:
Rozumím tomu takhle správně?

Ano.
Tarfill píše:
Nějaký nápad?

Vnímání/Pátrání s DC 10+ZB+Obr (nebo Int? Spíš Obr).
Zneškodňování zlodějské náčiní s nevýhodou proti stejnému DC, při neúspěchu bomba exploduje.
Tarfill píše:
kteří v domě byli

? Jáma má sáh v průměru. A dům dostane nějakých 17k12 demage. že v něm budou díry je nasnadě.
Autorská citace #18
14.1.2019 10:37 - Tarfill
Log 1=0 píše:
A dům dostane nějakých 17k12 demage. že v něm budou díry je nasnadě.

OK, neviděl jsem, že jáma má sáh do průměru. Tak trochu jsem myslel, že se velikost jámy odvozuje od dosahu výbuchu. A počítal bys začátek jámy od země nebo od střechy? Když raketa dopadne na střechu dvojpatrového domu, tak se nebude zarývat až do sklepa...
Autorská citace #19
14.1.2019 11:00 - Log 1=0
Když natvrdo napíšu, jestli raketa propadne do přízemí nebo zůstane na střeše, tak to bude někdy wtf (ať už budou díry nebo ne) takže tohle bych nechal DÚPJ/skupiny.
Autorská citace #20
14.1.2019 19:14 - Log 1=0
Tak jo, doplněny i tyhle drobnosti.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14264297485352 secREMOTE_IP: 3.231.228.109