Překlad Shadowrunu 6E

Drazí fanoušci cyberpunku,

jistě jste zaregistrovali, že v těchto dnech vychází již 6. edice hry Shadowrun. Vývojáři slibují celkové zjednodušení, core rulebook má mít pouze něco přes 300 stran. Předpokládám, že se někdy na podzim vrhnu do překladu, který by tak mohl být hotový někdy v příštím roce. Možná..., anebo také ne :)

Zde, na tomto chatu, chci průběžně referovat a komentovat svou práci. Pomohla by mi zpětná vazba, jako určitou ochutnávku můžete prolistovat překlad SR 5E, který je zde již také publikován. Vzhledem k tomu, že spousta věcí zůstane stejná, velmi mi to pomůže do další práce.
Napsal: Lethrendis
5.8.2019 21:05 - Lethrendis
"Suverenita, jistota, klídeček." Tak to už je úplně mimo mísu, runner může mít spoustu bodů, i když se klepe jako sulc.
5.8.2019 21:07 - Lethrendis
Jinak štěstí jsem to překládal v 5E a myslím, že tam to sedělo. Tam by šly i ty rezervy. Ale teď je to přepracované do té míry, že to je jiné a bude to jedna z hlavních mechanik.
5.8.2019 21:20 - sirien
Výhoda by šla taky, ale Převaha mi k bojově a takticky orientovanýmu Shadowrunu sedí tak nějak víc.


Šaman: vidíš, mě Fate point evokuje spíš karmu a drama než štěstí.
5.8.2019 21:25 - Lethrendis
Převahu buď máš, anebo nemáš. Výhodu může mít více lidí, různě velkou (což bude pravidelně nastávat).
5.8.2019 22:32 - sirien
Pravda, ale převaha mi prostě zní tak nějak... víc shadowrun-ish :)
5.8.2019 23:50 - Ultramarine
Páka? :D
6.8.2019 00:36 - Šaman
Ještě mě napadá "trumf". Je čas vytáhnout poslední trumfy. Neboj, mám ještě pár trumfů v rukávu.
6.8.2019 04:50 - Colombo
Just a note. Šestá edice má údajně naprosto příšernou kvalitu a zdá se, že fanouškovská báze má konečně toho plné zuby: https://www.reddit.com/r/Shadowrun/comments/cmi6zx/6e_a_step_too_far/
6.8.2019 09:19 - kin
Kdyby to byla jedina vec. Pravidla jsou stale neprehledna a plna chyb, nejake staty nemaji vyuziti, jeste mnohem vetsi posileni magu (spiriti jsou silnejsi, lehci sustain), mega nerf riggeru, nerf vlastme vseho pokud nejsi mag, ohlasovane zjednoduseni nam misto toho prineslo dalsi zbytecnou mechaniku (zde diskutovany edge), nepochopitelne zmeny combatu (zbroje jsou na hovno, sila je taky na hovno), fluff meni nelogicky veci, obrazky jdou proti loru, copy paste ze starych edic bez zmeny pravidel nebo respektovani zmeny fluffu, matrix je nakonec skoro stejny, jen se snazi tvarit je ze lehci/lepčí, vyhody/nevyhody jsou prakticky jen edge modifikatory ted, zajimava rozmanitost je pryc,nevyvazeny souboj (hodnoty zbrani jsou broken - da se lehce najit superior zbran oproti vsem ostatnim), adepti daji pestmi vetsi dmg nez raketa), a dalo by se pokracovat...doufal jsem ze z toho aspon neco vykradu pro houserule 5e, ale seru na to...tohle je jedno z nejhorsih rpg co jsem cetl, nikomu ho nedoporucuji a vzhledem k tomu, jak se CGL dlouhodobe chova ke komunite a svym zamestancum, budu kazdeho odrazovat od jeho koupe. A obetuji kozu temnym bohum, aby zkrachovali a muj nejoblibenejsi setting dostal do ruky nekdo kompetentní.
6.8.2019 09:37 - sirien
Colombo: podobnejch textů sem čet... Totéž znělo když vyšla 4e, pak znovu když vyšla 5e, teď u 6e... Totéž se dalo najít i u DnD 4e. Nezdá se, že by to kdy mělo nějaký nárazový efekt, spíš to odráží nějakou rostoucí nespokojenost a hlavně umírání jádrové komunity. Nicméně DnD 4e zvládlo být výdělečné i se zmenšující se fan základnou (jakože pro DnD kriticky se zmenšující, na konci jeho života dokonce přestalo být poprvé v historii nakrátko #1 RPG a propadlo se za Pathfinder) a Shadowrun přežil i toho šmejda v čele Catalystu (kterej mu stále šéfuje) s jeho zpronevěrama atd.
6.8.2019 09:42 - Colombo
Sirien: Jo, to samé znělo u DnD 4e. Pak se Wizardi dali do kupy a udělali 5e. Jenže jak si sám napsal, u SR to takhle jede od 4e. (4e byla ještě dobrá, ale pak byla ta aféra a hromada lidí odešla, pak to začalo klesat).
6.8.2019 09:45 - ShadoWWW
kin: Taky všude čtu, že to je ještě větší průser než předchozí edice a fanoušci od toho dávají ruce pryč. Zlatá FASA. Toto je učebnicovou ukázkou, jak se nemá dělat RPG.

CGL ale určitě nezkrachují. Drží je Battletech - počítačový i stolní. U obou má velmi dobré hodnocení.
6.8.2019 09:56 - kin
Ja pomalu skupuji stare edice, jelikož meli skvelou atmosféru a zacinam ignorovat cokoliv co se stalo po roce 2070...protože to nedává smysl. Bylo to moje prvni rpg, co jsem si na zakladce koupil za penize puvodne urcene na obědy a mrzi me kam se dostalo.
6.8.2019 10:10 - Lethrendis
Já taky miluju ten lore, ale nejsem tak kritický ke změnám. A atmosféru mají i ty novější edice, řekl bych.

Že pravidla asi budou zabugovaná... souhlas. Včera jsem přeložil první tři stránky a už jsem narazil na větu, která odkazuje na neexistující odstavec. Ale to bylo vždycky.

Já jsem v partě nejvíc odehrál v 2E (ke 3E mají moji hráči averzi, nevím proč). Byly tam totální bugy, soubojový systém měl chybu v samotném jádru, Matrix nehratelný. A přesto fajn. 4E jsem poněkud přeskočil, nicméně 5E se mi zdála po všech stránkách jako lepší a vyváženější než stará dobrá 2E, byť jsem ji miloval.
6.8.2019 10:40 - Jezus
ad Edge: Ještě by šla Pozice (buduji si Pozici, utrácím body Pozice) nebo Říznost (:-D)

Souhlasím ale se Sirienem, že Převaha zní nejvíc Shadowrunerově a jak známo "Style over substance." :-)

Navíc - mají Edge i oponenti nebo je jen pro hráčské postavy? Protože pokud platí druhé, prostě mají pořád Převahu :-P

(Ještě) navíc se v textu hovoří spíš o "bodech (Převahy)" a tam is umím představit chápat to tak, že kdo má víc bodů Převahy, má jakoby nejvíc Převahu :-)
6.8.2019 11:02 - kin
Jo, ale omluva "takhle to bylo vzdycky" je priserna, kdyz je videt ze jine firmy to zvladaji bez toho..zmeny jsou casto fajn, ale ja jsem k nim kriticky jen kdyz vedou k zabiti urcitych archetypu a zhorseni hratelnosti. Ja vazne, vazne, doufal v dobre zmeny s touto edici :D
6.8.2019 11:20 - Lethrendis
Tak CGL je firma svého druhu, to ví každý, kdo se na to podíval blíže. Zase nedělají drahoty s licencí, to mě velmi potěšilo.

Jinak úplnou recenzi budu schopen dát, až to celé přečtu několikrát a budu mít z většiny přeložené, a samozřejmě až dáme nějaké zkušební hry. Uvidím.

Edge mají úplně všichni. nkdo více, jiný méně. V češtině je převaha chápaná tak, že jí nemůžou mít dva naráz, řekl bych. Buď ji v dané chvíli máš, anebo ji má někdo jiný.
6.8.2019 13:14 - Jezus
Tak to je blbý :-)

Pak už zbývá jediné odůvodnění a sice právě přes "body Převahy". Stejně jako "body vítězství" v deskovkách je sbíráš, a že je máš, neznamená, že vyhraješ. Prostě jich musíš mít nejvíc.

Podobně by "body Převahyů reprezentovaly skutečnost, že si tu převahu teprve buduješ (snažíš budovat) a sledovali, jak je kdo na tom... Ale souhlasím, že to lépe vystihuje výhoda nebo postavení. Ovšem není to už tak řízné, no :-)
6.8.2019 13:40 - sirien
Já nevim co řešíte. Prostě máš stat Převaha a čim vyšší máš Převahu, tim líp pro Tebe. Dává to úplně stejnou logiku co Výhoda.

Buď má převahu/výhodu jedna strana nad druhou a pak to je jasný.

Nebo mají obě strany nějakou výhodu, stejně jako můžou mít obě strany převahu v něčem, takže u obojího dává smysl to načítat u obou stran a mít body výhody/převahy atd.

Rozdíl je v tom, že Převaha prostě zní líp.
10.8.2019 00:41 - Lethrendis
Tak jen pro info, už mám přeložené skoro dvě kapitoly. Někdo tu tvrdil, že je to špatné, já mám naopak pocit, že ten začátek je lepší než u 5E.

Edge jsme zkoušel překládat jako Převaha a Výhoda, nebylo to dobré. Došlo mi, že to není dobré, protože je to popisné a samo to nese silný význam. Tak jsem obrátil a vybíral z abstraktnější trojice: Hrana, Ostří, Trumf. Trumf jsem vyřadil první, protože to mám spojené s kartami, to není dobré a je to nejvzdálenější od přímého překladu.

Nakonec jsem zvolil Hranu, protože mi to znělo nejzajímavěji. Má to zároveň v češtině spojení jako "žít na hraně, "komu zvoní hrana", "mít hranu"... Což se mi líbí. Je to téměř mechanický překlad, takže blízké. V textu jsem si na to překvapivě rychle zvykl.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063079118728638 secREMOTE_IP: 54.226.226.30