Výroba (DnD 5e)

Nevím kam to zařadit víc. Ale zkoušeli jste někdo v DnD 5e výrobu předmětů, ať už lektvarů jedů, zbrojí, zbraní, či čehokoliv jiného a podle jakých pravidel jste se drželi. Našel jsem na eng stránkách výrobu přes GP, ale přijde mi to tak nějak nerozpracované, což je škoda. Třeba vyloženě výroba jedů pro DnD je na mizivé úrovni aspoň v rámci české scény. Vytvořil jsem si systém na házení věcí, které nejsou v příručkách - 5 k20 a sám posoudím obtížnost a podle toho dám úspěšnost - něco relativně jednoduchého - alespoň dva hody budou větší než 12 přičemž obtížnost lze zvedat jak výší hodů tak i počtem jednotlivých hodů které je potřeba zvládnout. Plus lze využít modifikátory ( např. Inteligenci na výrobu magického předmětu).
Máte někdo něco lepšího už odzkoušeného na výrobu ?
Napsal: Kropy
Autorská citace #1
21.7.2018 10:50 - Haplo
V poslední době jsem se o něco podobného zajímal a natrefil jsem na tohle, nicméně je to v angličtině: Herbalism & Alchemy v1.2. Nemám to tedy úplně přečtené, jen jsem to zběžně prolítával takže nevím nakolik to to bude k upotřebení.
Nicméně existuje i povolání Alchemist a tady na webu už na něm někteří zapracovali.
Autorská citace #2
21.7.2018 11:01 - Maelik
Ta výroba přes GP je v zásadě odmávnutí výroby. Prostě pokud máš přístup k nástrojům a umíš s nimi zacházet, tak ti výroba předmětu zabere X dní, kde X je cena přemětu/50(nebo tak nějak). Platíš polovinu ceny v ceníku, což je paušální částka na suroviny, nájem dílny, jídlo atd. Takže pokud máš jed za 100zl. Zaplatíš 50 zl a strávíš 2 herní dny vařením.

Pokud se jedná o tvůj postup, potřeboval bych ho dovysvětlit. "5 k20 a sám posoudím obtížnost a podle toho dám úspěšnost" Nějak netuším, která bije.
Autorská citace #3
21.7.2018 13:14 - Kropy
Tak jeden hod mi na to jestli se něco povedlo přišel nic neříkající - proto jsem se rozhodl házet 5 krát k20, přičemž obtížnost posoudim podle úkolu třeba stáhnout kůži z draka je složitější než stáhnout králíka takže bych dal obtížnost 10 na stažení králíka a 15 na sundání kůže z draka, přičemž alespoň dva hody z těch 5 musí přehodit obtížnost... Srozumitelně ?
Autorská citace #4
21.7.2018 13:45 - Aegnor
Kropy píše:
Tak jeden hod mi na to jestli se něco povedlo přišel nic neříkající

A jaké informace navíc získáš z pěti hodů (oproti tomu jednomu)?
Autorská citace #5
21.7.2018 14:17 - LokiB
Aegnor: informaci žádnou. specifické rozložení výsledků asi ano.
podobně, jako když v nějaké hře házíš dicepool místo jedné kostky. proč se ve všech hrách nepoužívá na všechno jen jen hod d100? nebo místo výhody/nevýhody v 5E by se taky "dala" jen upravit obtížnost jednoho hodu o dynamicky určený koeficient a výsledek by byl "podobný" :)
Autorská citace #6
21.7.2018 14:55 - ShadoWWW
Co se týče výroby, v pondělí by Wizardi měli odhalit, jaké dva nové herní světy by měli vydat do konce roku. Uvažuje se, že jeden z nich by mohl být Eberron. K němu se váže artificier, což je obdoba alchymisty z DrD. To by znamenalo příchod detailnějších pravidel o výrobě.
Autorská citace #7
21.7.2018 22:54 - Kropy
ShadoWWW píše:
To už pro mě bude maličko s křížkem po funuse ;) :D No něco snad vymyslím a pořádně se kouknu na to co posílal Haplo teď nebyl moc čas... Ale děkuji za odpovědi a reakce.
Aegnor píše:
Přidáš tím daleko větší možnost, že se výsledek povede. Už jsem to zkusil a hráči byly natěšený na každý hod ne to stálé jeden hod a buď a nebo ... neříkám, že využívat to často by nebyla otrava, jde spíš o ozvláštnění hry, což by výroba mohla být, ale je to další práce navíc a už mi to trošku přerůstá přes hlavu tak jsem sháněl nějaký info jak tohle řeší jiní DM.
Autorská citace #8
3.8.2018 21:31 - Bluesboy
Niekto vytvoril 6-stranovy navod a pravidla na to, ako vyrabat predmety, mozete si ho stiahnut tuna, len napiste "0" do toho, kolko chcete zaplatit a mate to zadara.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086199998855591 secREMOTE_IP: 54.198.146.13