Uvěřitelnost a logika v RPG (podle Jersona)

Debata na téma realističnosti v RPG, sem budu psát své poznámky a výhrady k různým prvkům, na které narazím.

Kdo nemá rád pohled na RPG - zejména fantasy RPG - přes optiku logiky, smysluplnosti, realističnosti a podobných přístupů, ať to tady ani nečte.
Napsal: Jerson
3.5.2019 06:21 - malkav
Colombo: Vidíš, doslova zabiješ dvě mouchy jednou ranou, v případě nádoby z čirého skla máš i velkou žárovku :)
27.6.2019 06:40 - Jerson
Test na vnímání nesrovnalostí.
Podívejte se na obrázek. Kolik nesrovnalostí vidíte na první pohled a jaké to jsou?
Prohlédněte si obrázek pozorně. Kolik dalších nesrovnalostí odhalíte a jakých?
Odpověď můžete napsat do diskuse, ale pokud se rozhodnete test zkusit, napřed si poznamenejte své odpovědi.

27.6.2019 06:49 - Jerson
Přečetl sis doufám, proč jsem je tam napsal - nevím kolik má kdo nastaveno příspěvků na stránce, tak jsem jich tam dal raději víc.
27.6.2019 07:37 - Jarik
6 si jsem jistej. Další 3 trochu nejistej (takové hraniční) - zda to tak autor zamýšlel.
27.6.2019 07:47 - Jerson
Naštěstí jsem s tím počítal, a protože se vypsané odpovědi neobjevily hned pod obrázkem, tak tu hořící stodolu můžu zase snadno uhasit ;-)
Kromě toho jsem chtěl zkusit, jaké chyby kdo odhalí, a nikoliv dávat rovnou odkaz na odpovědi.

Jinak autorem uváděných chyb je 26, já narazil na 4 další, na první pohled jsem jich našel 14.
27.6.2019 07:52 - Jarik
Nevím jak to má autor, ale když jeden obláček letí na druhou stranu než ostatní, tak to vidím jako stejnou věc jako když strom jde vlevo a dým vpravo.
27.6.2019 08:04 - Colombo
Oblaky vypadají "zjevné", ale vítr může mít různý směr a různou rychlost v jiných výškách.

Mimochodem, když je konflikt mezi dvěmi věcmi, počítá se to jako 1 nebo 2? Ergo, počítá se konflikt za každý konfliktní objekt nebo jen jednou jako "Typ konfliktu mezi touto skupinou objektů"

Dále, neolistěné stromy můžou být suché, to moc neříká.
27.6.2019 08:29 - Jerson
Jariku, jak poznáš směr letu obláčků? :-) Nicméně ne, směr letu mraků není započítán vůbec.
Pokud jsou v konfliktu dvě věci, počítají se jako jedna. Tedy dým na jednu stranu a stromy na druhou stranu se počítá jako jedna věc Nejasný směr větru.

A všiml jsem si další chyby.
27.6.2019 09:39 - Jarik
Takže jak?
Chceš to tu všechno sepsat? Jako jestli jsme nenašli něco, co tvé oko (léty pilované pro detail) ne?
27.6.2019 10:31 - Jerson
Tak nějak - rád bych věděl, jakých věcí si zrovna na tomto obrázku všimnou jiní lidé, kolik jich bude, a zda se budou navzájem shodovat.
27.6.2019 10:46 - Jarik
Tak začnu zdola-nahoru:
1) vlnitý stín z rovné "branky" (budu předpokládat, že zem je rovná)
2) plot místo branky (já tomu říkám … chybějící panty)
3) odchylné stíny (primárně vidět na muži a psu,.. .ale i té "brance")
4) dům bez dveří
5) ovce bez stínu
6) ovce s psím ocasem
7) kárka bez kola
8) pluhování pole vs. sklizeň
9) uchycení postroje na koně (pro tah by asi nepotřeboval sedlo)
10) olistěné vs. neolistěné stromy (asi to má reprezentovat různé roční doby)
11) směr větru (stromy vs. dým)
12) moře místo hor
13) jehličí na listnáči
14) stromy na poli

EDIT:
15) záclonky zvenku (jsem si říkal, co mi na tom nesedí :D)
27.6.2019 11:01 - Arten CZ
Na první pohled zjevné
1) Stíny
2) Dům nemá dveře
3) Směr větru
4) Moře na kopci

Po hledání chyb (cca minuta)
5) Kůň táhne bránu sám bez vodiče
6) Brána v plotu/zídce nejde otevírat (i když bych si dovedl představit, že se otevírá otočením kolem pravého sloupku)
7) Nevím, zda je možné, aby se připravovala půda v době sklizně, ale zde bych řekl, že ano, na naší zahradě to někdy vypadá podobně :-)
8) Záclonky z venku oken
27.6.2019 11:09 - Jezus
Když jsem u toho pluhování:
16) Kůň pluhuje opačně (maže brázdy)
17) Kupky sena jsou v nepoměru k muži (asi) vidlemi.
18) Ovce jsou v nepoměru k psovi (nebo jsou to vlastně bílí pudlíci?)
19) Těm stromkům vpravo dole chybí kmínky (nebo jsou to keře, co rostou z plotu)

20?? Příjde mi, že se ta cesta směrem k pozorovateli příliš rozšiřuje. Má prostě špatnou perspektivu.
27.6.2019 11:13 - Aegnor
Jarik píše:
13) jehličí na listnáči

A tohle vychází z čeho?
27.6.2019 11:16 - Log 1=0
Já si hned všiml stínů člověka a psa, chybějících dveří, a stromů a kouře (větru).
Po hledání stínu branky (ale naskočilo mi, že to může být terénem), ovčího ovcasu, vozíku bez kola, divných oken a divného jezera (ale kdyby nebylo cílem hledat chyby, odmávnu to jako špatně namalované).
Po přečtení komentů dodám, že zemědělství nerozumím, stromy můžou být suché a té větvičky jsem si nevšiml.
27.6.2019 11:22 - York
Hokejista ;-)

edit: A vrhat svůj vlastní stín na sebe je taky docela kumšt.
27.6.2019 11:27 - Jarik
Aegnor: větvička, která trčí má n a sobě jehličí (velký strom)

Co se pluhování týká,... já si to představil právě naopak, že místo, aby oral, tak používá bránu => srovnává terén.
Pokud by to měla být orba, tak bych to viděl také jako špatný šměr pluhu

Ty keříky vpravo dole považuji za přerůstající přes zídku.
27.6.2019 11:29 - Aegnor
ajo, shit, jsem slepej. :D
27.6.2019 11:36 - York
Komín je v průřezu kosodélník, za okny (uvnitř domu) je obloha, dům má střechu i z boku (místo štítu)...
27.6.2019 11:57 - Colombo
Imho ty "ovce" vypadají spíš jako směska pudlů.

Imho ta sklizeň a orba nemusí být zas tak od sebe. Vyorali brambory a teď zahlazují brázdu.

Nepřízomné kolo na trakaři taky vypadá spíš jako perspektiva (není ani u toho v pozadí).

Stromy můžou být uschlé či kombinace různých opadajících a neopadajících rostlin.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11790800094604 secREMOTE_IP: 44.213.80.203