RPG a realita, uvěřitelnost, smysluplnost, logika

Toto je pokud o omezení různých hádek v jiných debatách na téma realističnosti v RPG, a budu sem psát své poznámky a výhrady k různým prvkům, na které narazím.

Kdo nemá rád pohled na RPG, zejména fantasy RPG přes optiku logiky, smysluplnosti, realističnosti a podobných kategorií, ať to tady ani nečte.
Napsal: Jerson
15.1.2019 20:32 - LokiB
sirien: v konstruktivní hře ano. v realistické to tak být nemusí. jde přeci o realismus.
kupříkladu u Jersona nerozhodují kostky.

Když chceš realistickou hru, nemůžeš odmávnout nerealistický požadavek hráče s tím, že je to vlastně cool, tak proč ne.
15.1.2019 20:36 - sirien
U Jersona rozhodují karty a je to celé nastavené mnohem dramatičtějc než by se z mnoha Jersonových výroků zdálo.

Zároveň i v realistické hře je mnoho věcí ponecháno neurčitých tak aby o nich rozhodly kostky. Např. přesná pozice dokování na orbitě a to jak rychle stihne zareagovat posádka vesmírného křižníku, aby se pustila do pronásledování malé fregaty a tedy jak velký náskok ona fregata skutečně má a kolik času potřebuje na manévr oproti tomu kolik času potřebuje křižník na výstřel je něco co obvykle rozhodnou kostky. Naznačovat opak je ad absurdum rejpání, protože z řešení herní situace přesouváš diskusi do zadání domácího úkolu pro vysokoškoláky na matfyzu.
15.1.2019 20:37 - Šaman
sirien píše:
Loki: Tebou předestřená námitka je nesmysl - o tomhle se už ve hře rozhoduje kostkama a ne licitací, od toho tam ty kostky sou.

Já to ale z té diskuze taky pochopil tak, že dobrý popis je půlka úspěchu (ne-li celý). O tom byly mé reakce.
Jakmile rozhodnou kostky, tak také není potřeba rozporovat fluff, pokud to není tak velký nesmysl, že by někomu silně nabourával pocit, že ta fikce dává smysl. A v takovém případě se dá často upravit k všeobecné shodě.

sirien píše:
protože z řešení herní situace přesouváš diskusi do zadání domácího úkolu pro vysokoškoláky na matfyzu

Právě tenhle pocit jsem z toho měl. Jsem rád, že tomu tak není :)
15.1.2019 21:00 - Jerson
Loki, zaprvé nevím jde jsi vzal, že v realistické hře jde (jen) o realismus, a že v mých hrách rozhoduje jen popis hráče bez kostek (či jiné mechaniky).

Jinak mě docela baví, jak jsi vysazený na slovo "realistický". Podobné námitky slýchávám z druhé strany proti fantasy - "Máš ve hře magii, tak zkouzlíš a vyčaruješ si hrad se služebnictvem, nebo se přeneseš do země, ve které jsi vládcem. Jde přeci jen o fantasii, ne?"

Šaman píše:
Já to ale z té diskuze taky pochopil tak, že dobrý popis je půlka úspěchu (ne-li celý). O tom byly mé reakce.

Ano - protože bez popisu není žádný úspěch - alespoň v mých hrách. Takže dobrý popis je půlka úspěchu. Další půlka je nepředvídatelná mechanika, schopnosti postav, intepretace hráčů.
15.1.2019 21:12 - LokiB
Jerson píše:
Jinak mě docela baví, jak jsi vysazený na slovo "realistický".


Prdlačky :) Nejsem vůbec vysazený na slovo realistický. To, že upozorňuju na nškteré možné problémy s realistickou hrou (tak jak tu požadavky na ni zazněly), není o tom, že bych ji zavrhoval ... ale že jsou to problémy, se kterými jsem se reálně setkal, když jsem zkoušel hrát svoje hry realisticky.
Že ty z toho pochopíš, že jsem vysazený na to slovo, je šum někde u tvé klávesnice :)

Jerson píše:
jde jsi vzal, že v realistické hře jde (jen) o realismus,

A kde jsi ty vzal, že tvrdím, že v ní jde jen o realismus?

To, že je to jen znamená, že připouštíš možnost, že v realistické hře nejde o realismus vůbec? To se omlouvám, tomu nerozumím.
15.1.2019 21:33 - Aegnor
Loki: Já jsem to tvoje tvrzení, že v realistické hře jde jen o realismus, pochopil třeba z tohohle vyjádření:
LokiB píše:
sirien: v konstruktivní hře ano. v realistické to tak být nemusí. jde přeci o realismus.

Vyznívá mi to tak, že jakmile hraješ realistickou hru, tak nemůžeš hrát konstruktivně. A to mi přijde jako dost slušný nesmysl.

LokiB píše:
ale že jsou to problémy, se kterými jsem se reálně setkal, když jsem zkoušel hrát svoje hry realisticky.

Já nevím, co tu zmiňuješ za problémy (destruktivní styl, dlouhé diskuze o tom, co jde ...) nejsou svázané s realisticky stylizovanou hrou, ale jsou na úrovni společenské. Jde o nepochopení žánru, bad GM practice, nevyjasněný social contract, neochota ustoupit ze své pozice ... znám lidi, kteří by se byli ochotní úplně stejně hádat u hraní SW nebo WH40k.
15.1.2019 22:32 - sirien
Šaman píše:
Já to ale z té diskuze taky pochopil tak, že dobrý popis je půlka úspěchu

může být, ale přesné číselné hodnoty zejména jsou-li samy o sobě determinantou úspěchu (jak tomu je v logově příkladu) nejspíš nebudou součástí popisu, že.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.

Jerson

Věk 35 let, větší polovina z toho připadá na aktivní hraní RPG.
Mám trochu neobvyklé názory a zkušenosti, i v porovnání s ostatními lidmi okolo RPG. Když mě necháte, budu vám vnucovat svůj názor a rozebírat ten váš. Když to vydržíte dostatečně dlouho, třeba zjistíte, že jsem měl pravdu - nebo já...více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.57768893241882 secREMOTE_IP: 54.226.64.30