LokiB píše:
mohla by tu poznámku o snadnosti výroby nadhodit i hráčka, která by Berlínskou modř neznala a považovala za herní termín, a ROZHODLA se, že "její postava" dokáže snadno tuto protilátku vyrobit (aniž by měla o snadnosti výroby Berlínské modři ánung)?
Doteď mě nenapadlo podívat se, jak přesně se ta
Berlínská modř vyrábí - a to jsem postavy nechal výrobu provádět v hotelovém pokoji. Přijde ti to jednoduché? Mně moc ne. Rozporoval bys výrobu v hotelovém pokoji, o kterou by se ve hře pokoušely postavy tvých spoluhráčů, když bys tohle všechno věděl? Já to neudělal.
York píše:
A kde ho podle tebe mám vzít? S technologií té doby prostě mind control není realistický a uvěřitelný. Jediné skutečně Jersonovsky pravověrné řešení tudíž je, na mind control se úplně vykašlat. Protože kdo by chtěl hrát ve světě, který není perfektně uvěřitelný?
Takže chceš jen trollit? Já někde napsal, že můj setting je čistě realistický? To že volně pleteš realističnost a uvěřitelnost spolu s tím, jaké je jediné pravověrné řešení ve mě vzbuzuje silný dojem, že mi jen chceš dokázat, že bych se neměl kriticky vyjadřovat k výtvorům jiných lidí.
LokiB píše:
Oproti tomu dojem z komentu byl spíše "hmm, ten plánek dost sucks, proč kreslíte nerealistické blbosti?"
Určitě víš, jak tohle vzniklo. Napřed byla přeložená verze, u které jsem kritizoval různé prvky, které nedávaly smysl a podle mě by hru pro nové hráče zbytečně komplikovaly (protože se hráči při představování potřebují chytat známých věcí, jiné záchytné body nemají). Sirien navrhnul lepší verzi, Maelik ji zapracoval. Jen na začátek dal mapku, kterou potenciální GM při hře téměř určitě ukáže hráčům, a která opět vypadá jako zvláštní shluk domů. Zejména pokud má dojít k úvodní bitce ve vesnici a nějakým přesunům po ní. Proto jsem vypsal věci, které považuju za
neobvyklé - zde si dovolím podotknout, že jsem ani jednou nenapsal nic ve smyslu "je to blbost", takže vaše dojmy už zřejmě nedokážu víc ovlivnit.
Takže moje myšlenka je, když už nějakou mapku vesnice do toho dobrodružství dávat, tak je lepší vzít nějakou historickou a upravit, nebo třeba vzít nějakou současnou jako základ. Nic víc.
Jinak otázky, které kladeš pro svou tvrz, nevyžadují naše odpovědi, protože to není věc určená širší veřejnosti. Takhle od pohledu bych jen přidal hromady sutin a možná i trámů dovnitř i vně budov, svalené vnější zdi do vody (které bych tam dal i v případě, že je zevnitř uklidili, někam tu suť museli naházet, odvézt ji nebylo jak (nebo kameny naskládali na hromadu pro pozdější použití při opravách, to by bylo ještě lepší.
malkav píše:
v jednom případě ti vadí (resp. uvádíš jako nedostatek) koncentrace neobvyklých prvků ve stavbě FANTASY vesnice, na druhé straně ti nevadí přisuzování fantaskních vlastností reálným prvkům.
Ta vesnice je fantasy jen kvůli settingu, jinak je to normální vesnice. A pokud v tom settingu jezdí vozy tažené párem koní nebo volů a lidé chodí z baráků na pole nebo do lesa, tak pro ni platí stejné principy jako pro reálné vesnice, totiž cesty udělané tak, aby jimi vozy mohly projet a vytočit se na nich, a pěšiny, které se spojují a napojují na hlavní cestu.
Protože ona to možná je jen úvodní vesnice, ale to neznamená, že se postavy nemůžou dalších deset sezení držet v okolí, takže podivnosti vesnice budou postupně vyplývat na povrch.