Dobrodružství - oponentura místních DM?

Kostra plánovaného dobrodružství a k ní oponentura zdejších zkušených DM? Jeví se vám to jako zajímavý nápad?
Napsal: Count
Autorská citace #1
3.1.2009 20:56 - Jerson
Od té doby, co jsem jednomu spoludiskutérovi (a nynějšímu kamarádovi) rozebral jeho dobrodružství na kousky jsem žádnou takovou kritiku neprovozoval, protože mě o ni nikdo nežádal. Nicméně jsem stále ještě schopen a ochoten zhodnotit ledacos. Stačí ti to jako odpověď?
Autorská citace #2
3.1.2009 21:35 - Count
Jerson: Jistě, počkám ale, zda se objeví ještě někdo. Chtěl bych znát názory i dalších lidí. Rozboru se nebojím. Jednak mne nikdo osobně nezná a nebude tedy ukazovat prstem - "jú hé, to je ten co neumí dělat dobrodružství" ;-) a potom, uvítám i názory jiných, dlouho jedu v zajetých kolejích. Zatím to jdu trochu připravit.
Autorská citace #3
3.1.2009 21:47 - Chrochta
Rozhodně to stojí za úvahu. Spatlat dobrodružství není takový problém, ale alespoň mizivá kvalita ano. Rozhodně bych se za oponentury přimlouval (nejsem Hráč, jen nadšený Čtenář všeho možného a pokud můžu sousedit z výzvratků konkurence, pár "rad do života" je nutností).
Autorská citace #4
3.1.2009 21:49 - Malfin
Myslím, že je to dobrý nápad. Já se ale spíše taky zúčastním pouze jako pozorovatel a komentáře nechám na zkušenějších.
Autorská citace #5
3.1.2009 22:42 - Gurney
Mě docela často chybí někdo kdo by mi tak zhodnotil ještě neodehraný dobrodružství a přidal třeba pár návrhů co a jak, problém je že vlastně všichni dostatečně rpg-pozitivní lídé se kterýma bych to mohl probrat jsou hráči pro které je to pak určené a někteří čas od času mrknou i na d20, takže tady taky moc nemůžu.

Kubulinek: jo, jasný my si tady budem vylívat svoje bolestně vymyšlené nápady a supi jako ty budou mít inspiraci zadarmo :D ...i krátký komentář s nápadem může hodně pomoct, tak se nestyď
Autorská citace #6
3.1.2009 22:57 - Jerson
Nápady do RPG mám odkud brát, přeci jen těch třináct nebo kolik odehraných let mi dává slušnou zásobu inspirace, takže můžu radit i konstruktivně.
Autorská citace #7
3.1.2009 23:10 - Malfin
Gurney: A sakra, byl jsem prokouknut!! :D Tak samozřejmě když budu mít nějakou připomínky, tak se ozvu :)
Autorská citace #8
3.1.2009 23:12 - Count
Dobře, vypadá to, že je o téma zájem. Pro začátek zápletku.

Olych Tyval, nejstarší syn trpasličího vojvody Tagrycha Tyvala z Rovného lomu převzal stolec svého otce. Říká se, že ne úplně po právu a že prý má podíl na brzké smrti trpasličího vojvody. To se mnoha lidem nelíbí a jeho mladší bratr, Nurych Tyval, šikuje věrné proti uzurpátorovi. V horách Železné pěsti se schyluje další válce. Cesta k jezerům zvaným Oči Isgedramovy je uzavřena. Postavy musí najít jinou cestu, která vede podél starého vodního přivaděče a dál přes dareří území. Velkobaron do trpasličích sporů zatím nezasahuje, i když pochyby o přirozené smrti vojvody existují, nikdo nemá důkazy. A bez nich jsou věci po právu, když nejstarší z bratří převzal vojevodský stolec.

Nurych Tyval pomůže postavám dostat se k jezerům, za to mu ale musí slíbit pomoc. Vojvoda sepsal před svou smrtí novou závěť, ve které dává vojvodství tomu, koho vybere trpasličí rada se souhlasem velkobarona. Zároveň v ní oběma starším bratrům Olychovi a Drelychovi dává doživotní privilegia a práva, která jim zajišťují mnohé výhody (a částečnou beztrestnost). Právě proto Olych Tyval závět ještě nezničil a nechává si ji jako pojistku pro případ, že by převzetí moci nevyšlo. Závěť je uschovaná na tvrzi v Rovném lomu.

Doplnění: Pro postavy je bezpodmínečně nutné se k jezerům dostat. Doprovázejí svého druha na pouti, která mu byla uložena jako odplata trpasličímu bohu za sejmutí ne zrovna veselého prokletí.
Autorská citace #9
3.1.2009 23:20 - Lotrando
je to dobrý nápad, klidně se přidám a můžu přihodit i něco k posouzení
Autorská citace #10
4.1.2009 00:19 - Alnag
Gurney píše:
někteří čas od času mrknou i na d20, takže tady taky moc nemůžu.


Přinejhorším by se to dalo udělat přes ICQ s tím, že bys pak nějaký výstup hodil na Kostku, aby z toho taky něco bylo pro ostatní :) (Po odehrání pochopitelně.)

Další možnost je rozebírat ex-post, což ti sice aktuálně nepomůže, ale může ti to dát pohledy a nápady do budoucna a konec konců můžou přispět i tví hráči a dát ti tak nový pohled na věc.

Count: Je to dobrý nápad, pusťme se do toho...
Autorská citace #11
4.1.2009 00:25 - Alnag
Count: Kdo je Drelych? (Je tam zmíněn, že je v závěti, ale zatím nijak nefiguruje...)

Jako námět mi to přijde zajímavé. Je to takové - fajn, máme tu zašmodrchanou situaci, a co dál? Zaměřil bych se na to, jak je pro postavy významná (jak do ní mohou a budou chtít zasáhnout). Bez toho skoro nemá smysl ji tam ani tahat. Mohlo by se třeba stát, že ve finále to budou oni, kdo budou rozhodovat kdo bude vládnout, ale možná to bude volba menšího zla.

Každopádně bych asi hledal nějakou možnost "dramatického zvratu". Prostě hra běží a najednou se zcela změní situace. Třeba je Nurych Tyval zradí (protože ???), zatímco Olych Tyval je bude chtít dostat na svou stranu. Třeba najdou důkazy, že Olych je nevinný, že obvinění je vykonstruované mladším bratrem... Třeba starý vojvoda vůbec nezemřel jak se myslelo, nebo vstal z mrtvých pomocí nečisté magie... atd. atd.
Autorská citace #12
4.1.2009 00:48 - Colombo
A co, kdyby se přišlo, že oba bratři jsou jedna a tatáž osoba?:)

Sláva Malažské knize padlých, kde nic není tak, jak vypadá:D
Autorská citace #13
4.1.2009 11:51 - Lotrando
Count: souhlasím s tím, že pro postavy je ta situace nejspíš hodně nečitelná a budou pravděpodobně ve vleku toho z bratrů, kdo jim umožní průchod. Předpokládám, že ta pouť je takový pověstný oslí můstek mezi většími příběhovými celky a ve skutečnosti chceš rozehrát záležitost s tím následnictvím.

K tomu pak několik poznámek:
- trpaslíci pravděpodobně mají seniorát, t.j. vládne nejstarší rodu kterého potvrdí nějaká rada starších. Tak to fungovalo i v knížecích Čechách. Právem tedy nastoupil nejstarší syn a čeká se na potvrzení. Nejednou se ovšem stane, že nakonec usedne někdo jiný a ty tam máš tři potenciální zájemce. Všichni by za sebou měli mít nějakou skupinu zájemců, kteří jim pomáhají do sedla a budou profitovat z případného úspěchu. Nejčastěji nejbližší přátele každého z bratrů, jejich družiníci.

Velkobaron je tu jakýsi arbitr, určitě by se mohl některý z bratrů pokusit složit mu lenní přísanu a on by ho pak mohl dosadit. Stalo se nesčetněkrát, takhle fungoval feudální systém. Silný spojenec za humny většinou stačil k tomu, aby se následník zabydlel. Většinou to však znamenalo setrvalé vazalství.

Nosný prvkem můhou být i podivné okolnosti smrt vojvody. Ten kdo něco ví, může být v ohrožení života a postavy jej mohou potkat v okamžiku, kdy bude jeho život viset na vlásku. Jedna z možností jak postavy zainteresovat do konfliktu.

Nabízí se i možnost božského zásahu v podobě té určené poutě. Postavy jsou vlastně poslány na pomoc jedné ze stran, kterou ten bůh protěžuje, třeba v rámci spravedlnosti. Tohle je hodně přímočaré a bude to celkem jednoduše utíkat do vyjetých kolejí, proto by měly jakékoliv božské nápady být řádně rozmazané. Ať si to hráči přeberou.
Autorská citace #14
4.1.2009 22:56 - Count
Předem se chci omluvit, myslel jsem že budu mít víc času, ale škola požírá vše. Dnes tedy ještě trochu vysvětlení, zítra snad už slíbená kostra.

Osoby a obsazení:
Olych Tyval, nejstarší syn trpasličího vojvody Tagrycha Tyvala z Rovného lomu
- uzurpátor vojevodského stolce. Několik posledních let čekal jako sup v blízkosti svého otce s nadějí na následnictví. Když se dozvěděl o změně závěti, která ho z následnictví vyšachovala, spojil se s pánem podsvětí města Bory, v celém okolí známém jako Mrtvý muž, který za tučnou sumu poslal své nejlepší traviče, aby skon starého vojvody urychlili.

Drelych Tyval, druhý nejstarší syn trpasličího vojvody
- s vidinou bohatství a moci které se mu po smrti jejich otce dostane, stojí při svém starším bratrovi. Stále ale vede vnitřní boj, zda to čeho se mu nyní dostalo, je dostatečná satisfakce za podíl na otcovraždě. Možná by chtěl víc.

Nurych Tyval
- i když by ho nejraději většina trpaslíků viděla na vojevodském stolci, on sám se té myšlenky už dávno vzdal a raději se svými mladšími bratry Orychem a Horychem podniká dobrodružné výpravy po blízkém i dalekém okolí. Vražda jejich otce ho ale donutila jednat a stát se hlavou odporu proti uzurpátorovi, svému nejstaršímu bratrovi. Chce jen dosáhnout naplnění závěti.

Pro postavy je získání závěti jen bokovka. Hlavní směr je právě pouť a cesta k Očím Isgedramovým. Je to poslední dobrodružství, které uzavírá větší dějový celek, ale nemám dost času na potřebnou přípravu. Takže jsme se s hráči dohodli na nějaké drobné zápletce kolem.

A co by postavy mohlo zainteresovat na tom najít závěť. Jsou to jednak osobní vztahy. S Nurychem Tyvalem a jeho mladšími bratry se potkali před lety na turnaji bezzemků a padli si do oka. Taky budou silným motivem peníze, které Nurych nabídne. Posledních několik akcí dostalo postavy takměř do červených čísel a budou se chtít na pouť dobře připravit.
Autorská citace #15
4.1.2009 23:34 - Lotrando
Jen poznámka. Je poměrně nezvyklé, aby vojvoda měnil dědičné právo na seniorátní. Jestli bylo právo na vojvodský stolec uznáno v jedné pokrevní linii, je hodně zvláštní, že to sám vojvoda chtěl změnit. Skoro si myslím, že jej nebylo třeba trávit, stačilo ho prohlásit za blázna a ukázat závěť, každý by uvěřil.

Je naopak možné, že ten dědičný titul nebyl až tak jistý. Třeba vojvoda vládnul v nějakých těžkých časech, kdy mu všechno uznali za zásluhy, ale později změnil názor a rozhodl se vrátit k právu předků, proto ta závěť. To jen na dokreslení opačného přístupu.

To jsou věci, které mě napadají a k jedné z nich bych se jako hráč přiklonil a začal ji prověřovat. Ta ukázaná kostra mi zatím vede k několika málo řešením, kde za všechno může nejstarší bratr a nejmladší to zachrání.

Hodně plochý je tam ten prostřední bratr. Asi je hodně tupý, nemá žádné ambice, proč by jinak měl podíl na otcovraždě a přitom jen ohlodával kosti co mu bratr milostivě nechá. Nebo se na něj něco ví?

Ještě to travičství. Za to byly dost strašlivé tresty a někdo s takovou pověstí nebude mít moc věrných poskoků.

Asi do toho rejpu moc, ale můžeš si za to sám. Má to pěkný kolorit, je tam hodně invence, skoro si to dokážu představit. Bylo by škoda nahrnout to všechno do jedné jediné dějové linie.
Autorská citace #16
5.1.2009 10:30 - Goran
Jestli se má poutí uzavřít jeden dějový celek, mohlo by být fajn nástupnictví po vojevodovi zatím spíš nakousnout a pak kolem toho postavit další dějový celek. Z toho se dá vytřískat dlouhé tažení, byla by škoda tak dobrý nápad zredukovat na jediné sezení.

Osobně bych to vyřešil tak, že postavy by vyřešily nějaký úkol pro pěšáky (nějakou drobnou prácičku, kterou místní neumí/nechtějí udělat), za což by dostaly peníze a možnost projít. Pak by mohly cestovat spolu se starým knězem, který se jde na poutní místo modlit za vnuknutí, co s případem dělat. Těsně před cílem bude zavražděn, takže postavy dosáhnou cíle své cesty, ale zároveň budou mít o důvod víc (přání umírajícího kněze) zjistit, kde je skutečně pravda.
Pro zkomplikování mohl na kněze vraha poslat někdo jiný než Olych, třeba jeho bratr Drelych (aby nevyšel najevo jeho hlavní zločin, o kterém zatím ví jen Olych).
Autorská citace #17
5.1.2009 13:35 - Ebon Hand
Závět mě nijak netrápí, nedržím se striktně historie, takže ústup od dědictví pro nejstaršího syna přes závět mi přijde v poho. Spíš mě překvapilo, že ji má Olych. Čekal bych, že ji bude mít rada starších, kněží, nebo velkobaron.
Já bych se nedržel tak striktně linie, že Olych otrávil otce, aby uzmul stolec, Drelychovi je to jedno a Nurych to má zachránit.
Nechal bych, že všichni tři mají zájem o stolec. Co to otočit, že Nurych na stolec kašlal, protože podle standartního postupu neměl šanci. Jenže teď je jeho šance reálná a on se rozhodl chytit šanci za pačesy.
A jsou dvě cesty, buď starší bratry zkompromitovat a bude zvolen jako jediný správný a čestný vůdce, nebo by je mohl nechat odrovnat, svést to na jejich nečestné spojence, kteří oddělali už vojvodu Tagrycha (čím kdo zachází, tím taky schází) a postavit se k tomu "nedá se nic dělat, musím tedy vládnout já". A postavy by mohl použít jako jeden z nástrojů svých intrik..
Autorská citace #18
5.1.2009 20:21 - Count
Jedním slovem zajímavé. Ještě jsem nic pořádně nenapsal, a už mám námětů na tři další sezení. Dal jsem dneska dohromady poznámky z notebooku, papírů i mobilu a zde je tedy zhruba kostra toho, nač se chystám.

Starý vojvoda Tagrych Tyval umírá. Bojí se rozkolu mezi skupinami trpaslíků v Rovném lomu, které již mnohokrát vedly k šarvátkám a potyčkám a vyvrcholily roku 1987 bitvou u Rovného lomu, kdy jeden z místních hejtmanů, kvůli zvýšení daní ze stříbra baronem z Bory, vyvolal rebélii, ve které nechal zabít Tagrychova otce. Na trpaslíky neplatí nic jiného než vláda pevné ruky a tu Tagrych nevidí ani u svého prvorozeného syna Olycha, ani jeho mladšího bratra Drelycha. Vyrostli z nich jen vyžírkové a požitkáři a Tagrych postupem času dospěl k názoru, že svěřit jednomu z nich vládu do rukou by bylo to nejhoší, co by mohlo Rovný lom potkat.

Nurych, jeho třetí syn, by byl vhodným nástupcem. Jenže se sám před lety zřekl všeho co jen vzdáleně souvisí s vládnutím v Rovném lomu a Tagrych nemá způsob, jako ho přimět k převzetí vojevodského stolce. Zbývá jediná možnost. Sepsat novou závěť, v níž dá vojvodství tomu, koho vybere trpasličí rada se souhlasem velkobarona a připojí k ní i několik svých kandidátů.

Jeden z trpasličích mnichů přítomných sepisování závěti, nezachoval tajemství a za tučný peníz informoval o změně závěti Olycha Tyvala. Několik dopisů do města Bory a příjezd travičů všemi obávaného Mrtvého muže zajišťuje Olychův následnický nárok. Dva mnichy přítomné u sepisování závěti posílá Olych ještě před otcovou smrtí se vzkazy na sever a na jih hor Železné pěsti, kde si je najdou vrazi Mrtvého muže. Zbývá starý opat trpasličího kláštera, v jehož držení je nová závěť. Mrtvý muž posílá jednoho ze svých zlodějů závěť ukrást a zároveň mu tím zajišťuje rozsudek smrti. Zloděj je dopaden připravenými Olychovými vojáky nad mrtvolou opata, souzen za vraždu a oběšen. Závěť v tom zmatku zmizela.

Lidé Mrtvého muže ale neodvedli dobrou práci. O nějaký čas později se Nurych Tyval dozvídá od jednoho trpasličího kněze, který poskytl poslední útěchu těžce raněnému trpaslíkovi, o nové závěti svého otce a jejím obsahu. Začíná jednat a...

...do cesty mu bohové sešlou trojici postav. Dva z těch tří už kdysi potkal. V jeho očích potulní žoldáci a dobrodruzi, tedy ideální nástroj odplaty, za trochu peněz a možná protislužbu. Věc s novou závětí se již rozkřikla, není problém seznámit s ní i nové „přátele“, stejně jako s pozadím smrti trpasličího vojvody. Plán je jasný. Trojice se dostane do Rovného lomu a pokusí se závěť ukrást. Bude nejspíš uložena ve vojvodské pokladnici o které Nurych něco málo ví (např. kdo má do ní vstup a kam)a může tím postavám pomoct v pátrání. V nalezení závěti nedoufá, ale postavy odlákají pozornost od jeho mužů, kteří se mezi tím podzemím dostanou až do Rovného lomu a není možná, aby Olych se sekerou pod krkem závěť nevydal. Naleznou-li postavy závěť dřív (nebo naleznou-li ji vůbec) bude to pro Nurycha jen lepší.

Zatím v Rovném lomu probíhá hádka mezi bratry Olychem a Drelychem. Drelych se nechce spokojit s tím málem, které mu Olych jako nový vojvoda za pomoc na otcovraždě dal. Chce víc. Víc peněz i moci. Když se nedohodnou, ještě té noci Drelych sebere závěť z pokladnice a odjíždí na svou tvrz do Malé horniny. Po příjezdu posílá bratrovi jasný vzkaz – „Zaplať a přidej titulů a země, jinak se velkobaronbaron a trpasličí rada dozví, jak to s otcem bylo. Nemám co ztratit, ale ty ano“.

Vypadá to, že Olych bude muset bojovat na třech frontách zároveň (Drelych, Nurych a trpasličí rada+velkobaron) a to i s prostředky které má, nebude lehké. Pokusí se získat čas. Vypraví k velkobaronovi tajné poselstvo. Donese mu pozdravy nového vojvody, ujištění o Olychově oddanosti a také informaci o Drelychovi, otcovrahovi a pravém uzurpátorovi vojevodského křesla, které Olych s vypětím všech sil brání. Než se informace o tomto poselstvu dostanou k Drelychovi, zahrabaném na vzdálené tvrzi, bude mít Olych dost času na přípravu tažení. Coby ochranitel vojevodského křesla rozbije Drelychův pokus o rozvrat.

Finance utracené za služby lidí Mrtvého muže se vyplácejí. Na základě informací špehů padnou Nurych a jeho věrní do pasti nastražené v podzemí Rovného lomu a putují do smradlavých kobek pod hradem. Olych si nemohl přát lepší sled událostí. Veřejně prohlašuje Nurycha za zrádce a uchvatitele vojevodského stolce a se svolením trpasličí rady ho nechá co nejdřív popravit. Někteří členové rady ale váhají…

Postavy mají několik možností. Pomoct Nurychovi a jeho lidem z vězení a dostat se do Malé horniny dřív než Olych, aby zabránili zničení závěti. Přidat se k Olychovi, nebo příjmout nabídku Drelychových lidí, kteří zůstávají v Rovném lomu, aby kryli svému pánovi záda. A nebo brát peníze od všech co dávají a vraždit každého koho potkají (zdravím Belkara :-)) a nebo cokoli dalšího...
Autorská citace #19
7.1.2009 19:32 - unknown
Žeby vás odradilo mé grafomanství? To doufám ne. Když já jinak poznámky pro hru psát neumím. :-)
Autorská citace #20
8.1.2009 09:16 - Merlin
Tak zkusím jen takový lehký náznak jak bych to nejspíš komplikoval já, protože u mě nikdy není nic tak jak vypadá (i když si nedělám kostry questů ale jen dílčí představu a main linii a protože mám obzváště rád strašně zamotané zápletky:
Za celkovým spiknutím by stál Velkobaron a to z důvodů získání moci na trpasličími roy (či z jiných pohnutek). Původně se pro to nechtěl odhodlat, jen mu to lehce hlodalo hlavou a pak se konečně rozhodl. Zkusil začít zpracovávat nejstaršího syna Olycha a tepal mu do hlavy myšlenky na vládu. K jeho překvapení Olych po určité době souhlasil a traviči naspoupili na plac. Co však milý velkobaron netuší je fakt, že Olych je měňavec, který před mnoha měsíci převzal podobu Olycha, když ho potkal v horách a vzal mu identitu a strčil ho ze srázu.
Skutečného Olycha však našlo pár nezávislých horalů a se ztrátou paměti ho odtáhli do svých domovů.

Olychovi se může postupně vracet paměť, ale to již je jejich rod v bratrovražedné válce. Prostřední syn podporuje Olycha-měňavce, protože ten převzal i vzpomínky a ví, že je Delrych zbabělec a v jedné bitvě se zachoval bezectně...tak jej vydírá. Delrych je ve skutečnosti typický sadista, který si vybíjí zlost a frustraci na ostatních.

vše by se prolínalo ve zmatcích a chaosu se záměnama a nakonec by bratři skutečně mohli bojovat proti sobě, když by měnavec zjistil, že se pod ním hroutí trůn, zbavil by se nové podoby a převzal jinou a zmizel pryč, případně převzal podobu osoby, která je blízká postavám a ji zabil a znetvořil (aby nešla poznat a neudělal chybu jako s Olychem). Takhle by se z měnavce stal dlouhodobý padouch, kterého by postavy vlastně pronásledovali po celém kontinentu, protože pokud by se stalo někde něco podivného (jako že jinak klidný starý král umyslně rozpoutal válku se sousedem), bylo by možné, že je za tím tahle Kurva měnavec.

v závěru by se začaly rozplétat nitky velůkého finále, kdy by se mohlo a nemuselo zjistit, že je v tom i velkobaron a Olych s Nurychem by se mohli utkat v boji, kdy by mohl Nurych vlastně zabít nevinného a tím by se mohl zešílet a stát se šíleným vládcem, který začíná zabíjet své poddané..takže by nakonec po čase zase postavy museli vyrazit proti němu, svému dávnému příteli....na uzemí co tak dobře znají a přitom je jiné...
Autorská citace #21
9.1.2009 21:05 - Count
Tak se nám kritika mého námětu stočila na zásobárnu zápletek. Proč ne, díky všem, ale těšil jsem se na cupanici mých nápadů. Nebo bych to měl ještě jinak strukturovat?
Autorská citace #22
11.1.2009 00:11 - Gurney
Tak jsem se konečně dostal k přečtení kostry dobrodružství.

Honba za závětí jako mcguffin mi přijde dost dobrá, ale celé mi to přijde takový dost lineární - grupa najde situaci a pak se může přidat k hodným nebo zlým týpkům... Určitě bych to nějak zkomplikoval a přidla nějakej zákulisní komplot, že Nurych chce ve skutečnosti uchvátit stolec a postavy se pokusí zneužít je asi nejklasičtější ale klasika má něco do sebe :)

Rozhodně bych nechal postavy aby nakonec byly těmi, kteří svými činy vychýlí váhy jedním nebo druhým směrem a bylo by dost dobré kdyby neexistovalo žádné otimální řešení, jen menší a větší zla. I kdyby měl Nurych zůstat "tím hodným" pořád by nemusel být vhodným kandidátem na dědictví po svém otci..

Strany a jejich motivace by pak mohly vypadat nějak takto

Olych: Největší záporák, ale nejvýhodnější spojenec - potom co postavy dokážou, co v nich je. Nebere si servítky, neláme si hlavu s rodinou ctí ani s nevinnými a když se profláknou jeho metody nebude váhat prosadit si své silou (co třeba s pomocí stráží- mocných konstruktů, které je zapovězeno užívat jiank než pro obranu před nepřítelem zvenčí a ovládnutých přes znesvěcené kosti svých předků). V případě vítezství pozná Rovný důl jeho krutovládu.

Drelych: Zlatá střední cesta, chlápek hlavně chamtivý a ne zrovna přívětivý, na druhou stranu dbá dobrého jména rodiny, a odstraňuje jen lidi které je nezbytně třeba odstranit. Dobrý a rozhodný vůdce, který by Rovný důl vedl k prosperitě. Postavy musí jasně dostat najevo že to není žádný svatoušek, ale Olychově krutosti se nemůže rovnat. Pokud se k němu postavy přidají štědrá odměna je nemine.

Nurych: Nejmladší syn by pak mohl být stižen nějakou vrozenou chorobu nebo vadou (napadla mě třeba schizofrenie), neléčitelnou (což může být také důvod jeho dobrovolného vyhnanství). V podstatě nezáleží na to co to bude, každopádně by měly být postavy srozuměny s tím že ačkoli je Nurych téměř ideální dobrý a čestný vládce, jeho dosazení bude znamenat že frakce v Dolu využijí jeho sebemenší slabosti a téměř jistě to bude časem znamenat nestabilitu a krvavé boje o moc, ve kterých budou umírat nevinní a tak není jasné zda si Nurych vládu udrží.

Baron: Zastává názor že pro dobro Dolů je nezbytné přestat se úzkostlivě držet starých a zbytečných tradic a rozhodnutí jako neobchodovat s trpasličími tajemstvími jako je výroba hlídacích konstruktů. Samotný baron je dobře informovaný a osobnost která by vedla Rovné doly skrz slabé, snadno manipulovatelné prostředníky (další možní nástupci za stolec). Postavy může o pomoc požádat delegace nějakého království, které nutně potřebuje nějakou tajnou trpasličí techniku (např. konstrukty na obranu před mocnějším nepřítelem) ale postavy by měly být jasně srozuměny že baron bude prodávat tajemství komukoli kdo dost dobře zaplatí, což bude znamenat prosperitu pro doly ale nejspíš časem také katastrofu pro okolní svět. Taky dostanou zapalceno něco od barona, něco zas od delegace a dohromady to může být slušná suma.

Tak co, koho byste si vybrali?


J a tak se koukám jestli je vůbec něco co postavy drží u toho aby řešily celou tuhle zápletku, já bych je do toho "namočil" něčím jako že pro postup v kampani potřebují nějaký extra předmět, který jim ale může dát jen korunovaný vládce dolů - tedy dobrá motivace se rozhodnoutro některou stranu, možná spíš způsob jak je donutit si vybrat menší zlo (myslím že povinnost se rozhodnout je celkem nutnost u takovýchto morálních voleb ve hře).
Autorská citace #23
11.1.2009 22:43 - unknown
Už to tady bylo několikrát, použít kladně se tvářícího Nurycha ke zvratu. Ale i když je to lákavé, nepůjde to. Nurych je v okolí velmi známá osoba a coby NPC už nekolikrát postavám v minulosti zkřížil cestu.

Taky je pravda že je to zatím dost lineární. Tady je úkol, tam jděte, tohle udělejte, vraťte se a půjdete zase dál. Libí se mi Gurneyho nápad
.
11.1.2009 00:11 - Gurney:Píše:
já bych je do toho "namočil" něčím jako že pro postup v kampani potřebují nějaký extra předmět, který jim ale může dát jen korunovaný vládce dolů
.

Postavy potřebují k podzemním jezerům zvaným Oči Isgedramovy. Jediná cesta je magickou branou v podzemí Rovného lomu. Tu ale Olych nechal zavřít, aby se z podzemí nedosta do Rovného lomu žádný z konkurentů se svými vojáky. Otevřít tuto bránu je ale možné pouze pomocí artefaktu a ten má ve svém držení trpasličí rada, která jej se všemi insigniemi předá novému vojvodovi. Protože někteří členové rady stále váhají posvětit Olychovo jmenování, artefakt nemá. Pak už je na postavých, ať se přikloni k některé straně, která se ujme vlády nad Rovným lomem a artefakt jim předá. Boční cesta k podzemním jezerům, kterou původně zamýšlel Nurych prozradit postavám se tedy ruší.
Autorská citace #24
11.1.2009 22:51 - Count
Hloupé ale je, že chci Nurycha i dále držet ve hře jako klaďase. Proto se mi líbi Merlinův měňavec. Postavy v kraji dlouho nebyly, neví co se děje. Nurych se bude v poslední době chovat jako rapl. Bude zlý, nevrlý a půjde proti svému bratrovi Olychovi. Když postavy přijedou do kraje, nebude mezi Nurychem, Olychem a Drelychem velký rozdíl. Jeden zlejší než druhý, jen k Nurychovi se dostanou jako první a možná tam zafungují drobné sympatie z dřívějška. A až nakonec se může někde Nurych objevit, poté co přežil měňavcův strkanec ze skály.

Myšlenka na dalšího "dlouhodobého" zlocha v podání měňavce se mi docela zamlouvá. V dohledu žádný není, bude to docela zábavné.

Jen s jednou věcí mi ještě pomožte. Olych, Drelych a Nurych nejsou jediní synové Tagracha Tyvala. Měl jich totiž pět. Olych a Drelych jsou již známí. Nurych také a společně se svými mlašími bratry tvoří trio zvané:

Kovaní bratři
Potulují se již drahně let po širokém okolí města Bory na velké káře s plnými koly tažené dvěma býky. Jsou to rodilí válečníci a na svém voze si vezou několik zbrojí, válečných seker, kladiv, kyjů, palcátů, několik težkých kuší, toulců šipek a věčně poloprázdný sud piva.

Nurych Tyval (71 let), třetí syn Vojvody Tagrycha Tyvala z Rovného lomu a okolí. Nejstarší z trojice a třetí následník na Vojvodovský stolec jejich otce. Narodil se na gedorské straně hor Železné pěsti a je na to právem hrdý. Považuje sám sebe za pravého trpaslíka. Trpaslíci z jiných krajů jsou pro něj méněcení. I když je velmi výbušné povahy a nechá se vyprovokovat sebemenší záminkou, je také velice moudrý a o věcech nad i pod zemí v horách Železné pěsti ví velmi mnoho. Jako následovníka ho jeho otec učil být v budoucnu Vojvodou. Koho však k smrti nesnáší jsou jeho starší bratři Olych a Drelych, kteří v současné době nedělají nic jiného a čekají až jejich otec zemře, aby mohl jeden z nich dosednout na uvolněný stolec.
Orych (62let) je prostřední z Kovaných bratří a asi největší kliďas na zemi. Sám říká že Nurych vysál z jejich matky s mlékem všechnu zlost a na něj už nezbylo.
Horych (43let) je nejmladší z Kovaných bratří. Nurychův a Orychův otec ho po smrti své ženy měl s jednou trpaslicí z Rovného lomu a v tom případě by na něj jako levobočka nečekalo nic jiného, než ústrky a ponižování. Jeho dva starší bratři se ho ale ujali a přijali mezi sebe jako rovného. I když je nejmladší, je to největší pijan na zemi a tolik co vypije, tolik vydá v boji, protože on jediný ovládá mistrně zvláštní zbraň „Vorské sestry“ pojmenované po dcerách jednoho trpasličího hejtmana, které s Orychem připravili "o věneček".

Jak se ale budou Orych a Horych chovat ke svému bratrovi Nurychovi, který je teď o 200% zlejší než býval?
Autorská citace #25
11.1.2009 23:58 - unknown
Ten Drelych (v předchozím postu sem z ně nedopatřením udělal Drelycha) mi tam pořád připadá jako taková děsně nevýrazná postava, minimálně by se měl pokusit nějakým velmi geniálním způsobem převzít moc, třeba do toho namočit i vlastní postavy.

Ti bratři by se taky dali využít v příběhu, jde o to jestli chceš happy ending nebo něco tragického (zase větší drama) - jeden z nich by se mohl pokusit ostatní s těžkým srdcem zradit, třeba je prodat Drelychovi (tady by mohl zazářit) výměnou za něco pro něj velmi důležitého (co třeba nějakou milovanou trpaslici, kterou Durych drží u sebe a vyhrožuje mu že ji zabije - nakonec). Nejvíc by se na to hodil Orych - ostatní si ani nemusí všimnout že je najednou nějak zasmušilejší než obvykle. V happy ending příběhu by mohl zradit Nurycha - měňavce (když se mu snažil vysvětlit o co jde, tak se mu vysmál do tváře) a když se najde pravý Nurych, Orych opět přejde na jeho stranu a vysvětlí mu že kdyby nebylo změny v Nurychově chování (měňavec), nikdy by ho nezradil. Celá tahle situace by se hodila pokud by se měňavec vydával za Nurycha už delší dobu. Všechno se dá samozřejmě i zaonačit tak že se Orych, tou dobou z donucení vykonávající nějaký úkol pro Derycha dozví o měňavci a Kovanýmbrtarům a postavám umožní dostat se do Derychova sídla, provést s ním co uznají za vhodné + zachránit Orychovu milou.

V případě tragického konce se Orych potká s postavami které nebudou mít čas, nedokáží ho, nebo ani nebudou chtít (z jejich pohledu to může vypadat tak že prostě zradil pro moc) přesvědčit že je Nurych s kterým se potkával, byl měňavec. Na konci scény rukou postav smrtelně zraněný, umírající Orych vysvětlí Nurychovi, který teprve teď dorazí, proč ho zradil a že by to nikdy neudělal nebýt měňavce. Pikantní by bylo kdyby Orych navíc zemřel při obraně Drelycha - co s ním udělá horkokrevný Nurych je na obrazotvornosti DM (úplně si představuju scénu s useknutou Drelychovou hlavou dopadající na podlahu, náslodovaná hroutícím se tělem a krev tekoucí po znaku rodu vládců Rovného dolu, vytesaného na podlaze :)
btw v rámci realismu by nebylo dobré zapomenou na Orychovu slečnu, aby v tom sklepě nezůstala zavřená :) (po tom co ji osvobodí může shakespearovsky spáchat sebevraždu, což ale postavy moc nedojme a co je horší neovlivní, lepší by bylo kdyby jim dávala za vinu Orychovu smrt a zasloužili si tím její nenávíst, jestli ve sevém světě vedeš u trpaslíků něco jako knihy záště tak ta nenávist může být závazná a dědičná pro celý její rod a můžou z toho v budoucích dobrodružtvích být ještě základy nějakých zápletek)

Otázkou je co s Horychem, ale ten by se dal vyřešit tím že by došel na scénu později (možná ho vypudilo Nurychovo/měňavcovo chování v poslední době), až někdy v době kdy by se ukázal pravý Nurych a řešil by se měňavec a Orychova zrada.

Jak se tak koukám tak sem z Drelycha udělal většího záporáka než ze samotného Olycha, ale neva, všechny tyhle věci by mohl provádět Olych a nebo by Olych mohl být prostě ne úplně z nejychytřejších a stalizovat ho jako týpka co jedná hlavně silou, jeho "mozkem" by pak tajně mohl být Drelych, který se ho potom také v příhodný čas zbaví... tím by to celé nebylo tak lineární (v pozadí nejen měňavec ale i taková čechovova puška (viz tenhle článek, česká wikina tenhle pojem nějak nebere) v podobě Drelycha, který do té doby vapadá jako naprosto neužitečná postav do počtu. Cynicky řečeno vše vyřešeno, zbyl jeden poslední následník a cesta k Očím je volná...
Autorská citace #26
11.1.2009 23:59 - Gurney
Moje, asi sem to psal moc dlouho a odloglo mě to, jestli mi ten článek někdo přiřadí tak opravím tiskové chyby.
Autorská citace #27
13.1.2009 16:31 - Gurney
Count: Tak co, jak to vypadá? Plánuješ, píšeš nebo už DMuješ? Docela by mě zajímala finální podoba (t.j. k čemu tě hráči donutili :) a jak to dopadlo.
Autorská citace #28
13.1.2009 18:33 - Count
Zatím jen plánuji. Hrát se kvůli škole bude někdy v únoru, tak se potom ozvu. Zkusím si pečlivě pročít ještě tvoje poslení příšpevky a dát se finální vezi, kterou na hráče vybalím.
Autorská citace #29
7.2.2009 23:08 - Count
Vypadá to na další prodlevu v hraní, zatím se nám nedaří smluvit se na společném termínu. Pro chtivé finální verze ji tedy přikládám.

Postavy poletí najatými orly až nad Rovný lom, jak bylo domluveno a zaplaceno. Místo hladkého přistání na ně ale začnou trpasličí hlídky z věží pevnosti a hradu pálit vším co budou mít po ruce (balisty, těžké kuše, apod.). Průvodce postav kvapně změní cíl a místo Rovného lomu poletí s orly do Bory, nejbližsího města s pobočkou banky která jim orly pronajala. Trpaslíci v Rovném lomu stříleli na příkaz Olycha, nového vojvody, který se v Rovném lomu opevnil a je rozhodnut odrazit každý pokus uzmout mu jeho nově nabitý vojvodský stolec.

V Boře se, kromě jiných informací, také dozví o rozbrojích v Horách železné pěsti. O Olychovi s Drelychem na straně jedné a Nurychvi a trpasličí radě na straně druhé. Jediná cesta k jezerům je uzavřená. Olych nechal bránu k nim zavřít, ale k tomu aby ji znovu otevřel, i kdyby chtěl, nemá potřebné klíče. Ty má trpasličí rada a nevydá je, než se shodnou všichni její členové. Dva z nich ale stále váhají.

Nurych – šikuje trpaslíky proti uzurpátorovi Olychovi. Těší se důvěře mnohých ze svého okolí ale, zdá se že jen jeden, mladší bratr Orych, si všiml jeho podivného chování v poslední době. Přesněji řečeno od poslední výpravy do hor, ze které se Nurych vrátil jako vyměněný. A jeho podezření, které ale nemůže ničím dokázat, je správné.

Na výpravě se totiž Nurych setkal s měňavcem. Ten ho zákeřnou ranou omráčí, okrade a bezvládné tělo shodí do rokle. Sám pak v nových šatech zaujímá Nurychovo místo. Pro vyvrhela jakým měňavec je, je to výborná příležitost. Použije identitu Nurycha, svrhne uzurpátora Olycha a stane se novým vojvodou. K tomu ale potřebuje závěť starého vojvody.

Olych se Rovném lomu opevňuje. Ví o Nurychovi a nechce ponechat nic náhodě. Brána do podzemí je uzavřena, napadetí skrze doly tak nehrozí a strážní na hradbách odrazili dokonce pokus o útok za pomocí orlů. Vysílá k velkobaronovi poselstvo s ujištěním o své věrnosti a zvažuje jakým způsobem získat nerozhodné členy trpasličí rady na svou stranu. (Postavy, pod záminkou získání klíčů od brány k jezerům, použije k likvidaci nerozhodnch členů rady).

Drelych se s bratrem dohaduje o výši své odměty za podíl na otcovraždě. Je nespokojen a tak ukradne závěť, která, v případě že by se převzetí moci po otcově smrti nezdařlo, zajišťuje Olychovi a Drelychovi beztrestnost a odjíždí na svou tvrz na sever. Z ní posílá Olychovi vyděračský list – „Přidej, nebo vše prozradím baronovi“.
Nechává ale v Rovném lomu své lidi, kteří mu zasílají informace o dění ve městě a jeho okolí. A čím dál víc přemýšlí, proč by vlastně on sám nemohl usednout na vojevodský stolec. „Povstání“ se mu hodí. Vyčkává na střet Nurycha s Olychem a připravuje se. Jako kněz trpasličího boha má dost prostředků i znalostí a vždy může přijít jako ochránce vojevodského stolce....

Nurych se mezitím pomalu zotavuje v zapadlé horské vesnici, do kterého ho polomrtvého donesli horníci vracející se z čištění horského vodosvodu a jen zvolna se mu vrací paměť.
Autorská citace #30
11.2.2009 21:29 - Gurney
Pěkné, dal bych pozor aby hráči pochopili o co jde, ale jinak dost dobré, tipoval bych to na fajn hru.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14632821083069 secREMOTE_IP: 3.90.205.166