Dobrodružství - oponentura místních DM?

Kostra plánovaného dobrodružství a k ní oponentura zdejších zkušených DM? Jeví se vám to jako zajímavý nápad?
Napsal: Count
Autorská citace #21
9.1.2009 21:05 - Count
Tak se nám kritika mého námětu stočila na zásobárnu zápletek. Proč ne, díky všem, ale těšil jsem se na cupanici mých nápadů. Nebo bych to měl ještě jinak strukturovat?
Autorská citace #22
11.1.2009 00:11 - Gurney
Tak jsem se konečně dostal k přečtení kostry dobrodružství.

Honba za závětí jako mcguffin mi přijde dost dobrá, ale celé mi to přijde takový dost lineární - grupa najde situaci a pak se může přidat k hodným nebo zlým týpkům... Určitě bych to nějak zkomplikoval a přidla nějakej zákulisní komplot, že Nurych chce ve skutečnosti uchvátit stolec a postavy se pokusí zneužít je asi nejklasičtější ale klasika má něco do sebe :)

Rozhodně bych nechal postavy aby nakonec byly těmi, kteří svými činy vychýlí váhy jedním nebo druhým směrem a bylo by dost dobré kdyby neexistovalo žádné otimální řešení, jen menší a větší zla. I kdyby měl Nurych zůstat "tím hodným" pořád by nemusel být vhodným kandidátem na dědictví po svém otci..

Strany a jejich motivace by pak mohly vypadat nějak takto

Olych: Největší záporák, ale nejvýhodnější spojenec - potom co postavy dokážou, co v nich je. Nebere si servítky, neláme si hlavu s rodinou ctí ani s nevinnými a když se profláknou jeho metody nebude váhat prosadit si své silou (co třeba s pomocí stráží- mocných konstruktů, které je zapovězeno užívat jiank než pro obranu před nepřítelem zvenčí a ovládnutých přes znesvěcené kosti svých předků). V případě vítezství pozná Rovný důl jeho krutovládu.

Drelych: Zlatá střední cesta, chlápek hlavně chamtivý a ne zrovna přívětivý, na druhou stranu dbá dobrého jména rodiny, a odstraňuje jen lidi které je nezbytně třeba odstranit. Dobrý a rozhodný vůdce, který by Rovný důl vedl k prosperitě. Postavy musí jasně dostat najevo že to není žádný svatoušek, ale Olychově krutosti se nemůže rovnat. Pokud se k němu postavy přidají štědrá odměna je nemine.

Nurych: Nejmladší syn by pak mohl být stižen nějakou vrozenou chorobu nebo vadou (napadla mě třeba schizofrenie), neléčitelnou (což může být také důvod jeho dobrovolného vyhnanství). V podstatě nezáleží na to co to bude, každopádně by měly být postavy srozuměny s tím že ačkoli je Nurych téměř ideální dobrý a čestný vládce, jeho dosazení bude znamenat že frakce v Dolu využijí jeho sebemenší slabosti a téměř jistě to bude časem znamenat nestabilitu a krvavé boje o moc, ve kterých budou umírat nevinní a tak není jasné zda si Nurych vládu udrží.

Baron: Zastává názor že pro dobro Dolů je nezbytné přestat se úzkostlivě držet starých a zbytečných tradic a rozhodnutí jako neobchodovat s trpasličími tajemstvími jako je výroba hlídacích konstruktů. Samotný baron je dobře informovaný a osobnost která by vedla Rovné doly skrz slabé, snadno manipulovatelné prostředníky (další možní nástupci za stolec). Postavy může o pomoc požádat delegace nějakého království, které nutně potřebuje nějakou tajnou trpasličí techniku (např. konstrukty na obranu před mocnějším nepřítelem) ale postavy by měly být jasně srozuměny že baron bude prodávat tajemství komukoli kdo dost dobře zaplatí, což bude znamenat prosperitu pro doly ale nejspíš časem také katastrofu pro okolní svět. Taky dostanou zapalceno něco od barona, něco zas od delegace a dohromady to může být slušná suma.

Tak co, koho byste si vybrali?


J a tak se koukám jestli je vůbec něco co postavy drží u toho aby řešily celou tuhle zápletku, já bych je do toho "namočil" něčím jako že pro postup v kampani potřebují nějaký extra předmět, který jim ale může dát jen korunovaný vládce dolů - tedy dobrá motivace se rozhodnoutro některou stranu, možná spíš způsob jak je donutit si vybrat menší zlo (myslím že povinnost se rozhodnout je celkem nutnost u takovýchto morálních voleb ve hře).
Autorská citace #23
11.1.2009 22:43 - unknown
Už to tady bylo několikrát, použít kladně se tvářícího Nurycha ke zvratu. Ale i když je to lákavé, nepůjde to. Nurych je v okolí velmi známá osoba a coby NPC už nekolikrát postavám v minulosti zkřížil cestu.

Taky je pravda že je to zatím dost lineární. Tady je úkol, tam jděte, tohle udělejte, vraťte se a půjdete zase dál. Libí se mi Gurneyho nápad
.
11.1.2009 00:11 - Gurney:Píše:
já bych je do toho "namočil" něčím jako že pro postup v kampani potřebují nějaký extra předmět, který jim ale může dát jen korunovaný vládce dolů
.

Postavy potřebují k podzemním jezerům zvaným Oči Isgedramovy. Jediná cesta je magickou branou v podzemí Rovného lomu. Tu ale Olych nechal zavřít, aby se z podzemí nedosta do Rovného lomu žádný z konkurentů se svými vojáky. Otevřít tuto bránu je ale možné pouze pomocí artefaktu a ten má ve svém držení trpasličí rada, která jej se všemi insigniemi předá novému vojvodovi. Protože někteří členové rady stále váhají posvětit Olychovo jmenování, artefakt nemá. Pak už je na postavých, ať se přikloni k některé straně, která se ujme vlády nad Rovným lomem a artefakt jim předá. Boční cesta k podzemním jezerům, kterou původně zamýšlel Nurych prozradit postavám se tedy ruší.
Autorská citace #24
11.1.2009 22:51 - Count
Hloupé ale je, že chci Nurycha i dále držet ve hře jako klaďase. Proto se mi líbi Merlinův měňavec. Postavy v kraji dlouho nebyly, neví co se děje. Nurych se bude v poslední době chovat jako rapl. Bude zlý, nevrlý a půjde proti svému bratrovi Olychovi. Když postavy přijedou do kraje, nebude mezi Nurychem, Olychem a Drelychem velký rozdíl. Jeden zlejší než druhý, jen k Nurychovi se dostanou jako první a možná tam zafungují drobné sympatie z dřívějška. A až nakonec se může někde Nurych objevit, poté co přežil měňavcův strkanec ze skály.

Myšlenka na dalšího "dlouhodobého" zlocha v podání měňavce se mi docela zamlouvá. V dohledu žádný není, bude to docela zábavné.

Jen s jednou věcí mi ještě pomožte. Olych, Drelych a Nurych nejsou jediní synové Tagracha Tyvala. Měl jich totiž pět. Olych a Drelych jsou již známí. Nurych také a společně se svými mlašími bratry tvoří trio zvané:

Kovaní bratři
Potulují se již drahně let po širokém okolí města Bory na velké káře s plnými koly tažené dvěma býky. Jsou to rodilí válečníci a na svém voze si vezou několik zbrojí, válečných seker, kladiv, kyjů, palcátů, několik težkých kuší, toulců šipek a věčně poloprázdný sud piva.

Nurych Tyval (71 let), třetí syn Vojvody Tagrycha Tyvala z Rovného lomu a okolí. Nejstarší z trojice a třetí následník na Vojvodovský stolec jejich otce. Narodil se na gedorské straně hor Železné pěsti a je na to právem hrdý. Považuje sám sebe za pravého trpaslíka. Trpaslíci z jiných krajů jsou pro něj méněcení. I když je velmi výbušné povahy a nechá se vyprovokovat sebemenší záminkou, je také velice moudrý a o věcech nad i pod zemí v horách Železné pěsti ví velmi mnoho. Jako následovníka ho jeho otec učil být v budoucnu Vojvodou. Koho však k smrti nesnáší jsou jeho starší bratři Olych a Drelych, kteří v současné době nedělají nic jiného a čekají až jejich otec zemře, aby mohl jeden z nich dosednout na uvolněný stolec.
Orych (62let) je prostřední z Kovaných bratří a asi největší kliďas na zemi. Sám říká že Nurych vysál z jejich matky s mlékem všechnu zlost a na něj už nezbylo.
Horych (43let) je nejmladší z Kovaných bratří. Nurychův a Orychův otec ho po smrti své ženy měl s jednou trpaslicí z Rovného lomu a v tom případě by na něj jako levobočka nečekalo nic jiného, než ústrky a ponižování. Jeho dva starší bratři se ho ale ujali a přijali mezi sebe jako rovného. I když je nejmladší, je to největší pijan na zemi a tolik co vypije, tolik vydá v boji, protože on jediný ovládá mistrně zvláštní zbraň „Vorské sestry“ pojmenované po dcerách jednoho trpasličího hejtmana, které s Orychem připravili "o věneček".

Jak se ale budou Orych a Horych chovat ke svému bratrovi Nurychovi, který je teď o 200% zlejší než býval?
Autorská citace #25
11.1.2009 23:58 - unknown
Ten Drelych (v předchozím postu sem z ně nedopatřením udělal Drelycha) mi tam pořád připadá jako taková děsně nevýrazná postava, minimálně by se měl pokusit nějakým velmi geniálním způsobem převzít moc, třeba do toho namočit i vlastní postavy.

Ti bratři by se taky dali využít v příběhu, jde o to jestli chceš happy ending nebo něco tragického (zase větší drama) - jeden z nich by se mohl pokusit ostatní s těžkým srdcem zradit, třeba je prodat Drelychovi (tady by mohl zazářit) výměnou za něco pro něj velmi důležitého (co třeba nějakou milovanou trpaslici, kterou Durych drží u sebe a vyhrožuje mu že ji zabije - nakonec). Nejvíc by se na to hodil Orych - ostatní si ani nemusí všimnout že je najednou nějak zasmušilejší než obvykle. V happy ending příběhu by mohl zradit Nurycha - měňavce (když se mu snažil vysvětlit o co jde, tak se mu vysmál do tváře) a když se najde pravý Nurych, Orych opět přejde na jeho stranu a vysvětlí mu že kdyby nebylo změny v Nurychově chování (měňavec), nikdy by ho nezradil. Celá tahle situace by se hodila pokud by se měňavec vydával za Nurycha už delší dobu. Všechno se dá samozřejmě i zaonačit tak že se Orych, tou dobou z donucení vykonávající nějaký úkol pro Derycha dozví o měňavci a Kovanýmbrtarům a postavám umožní dostat se do Derychova sídla, provést s ním co uznají za vhodné + zachránit Orychovu milou.

V případě tragického konce se Orych potká s postavami které nebudou mít čas, nedokáží ho, nebo ani nebudou chtít (z jejich pohledu to může vypadat tak že prostě zradil pro moc) přesvědčit že je Nurych s kterým se potkával, byl měňavec. Na konci scény rukou postav smrtelně zraněný, umírající Orych vysvětlí Nurychovi, který teprve teď dorazí, proč ho zradil a že by to nikdy neudělal nebýt měňavce. Pikantní by bylo kdyby Orych navíc zemřel při obraně Drelycha - co s ním udělá horkokrevný Nurych je na obrazotvornosti DM (úplně si představuju scénu s useknutou Drelychovou hlavou dopadající na podlahu, náslodovaná hroutícím se tělem a krev tekoucí po znaku rodu vládců Rovného dolu, vytesaného na podlaze :)
btw v rámci realismu by nebylo dobré zapomenou na Orychovu slečnu, aby v tom sklepě nezůstala zavřená :) (po tom co ji osvobodí může shakespearovsky spáchat sebevraždu, což ale postavy moc nedojme a co je horší neovlivní, lepší by bylo kdyby jim dávala za vinu Orychovu smrt a zasloužili si tím její nenávíst, jestli ve sevém světě vedeš u trpaslíků něco jako knihy záště tak ta nenávist může být závazná a dědičná pro celý její rod a můžou z toho v budoucích dobrodružtvích být ještě základy nějakých zápletek)

Otázkou je co s Horychem, ale ten by se dal vyřešit tím že by došel na scénu později (možná ho vypudilo Nurychovo/měňavcovo chování v poslední době), až někdy v době kdy by se ukázal pravý Nurych a řešil by se měňavec a Orychova zrada.

Jak se tak koukám tak sem z Drelycha udělal většího záporáka než ze samotného Olycha, ale neva, všechny tyhle věci by mohl provádět Olych a nebo by Olych mohl být prostě ne úplně z nejychytřejších a stalizovat ho jako týpka co jedná hlavně silou, jeho "mozkem" by pak tajně mohl být Drelych, který se ho potom také v příhodný čas zbaví... tím by to celé nebylo tak lineární (v pozadí nejen měňavec ale i taková čechovova puška (viz tenhle článek, česká wikina tenhle pojem nějak nebere) v podobě Drelycha, který do té doby vapadá jako naprosto neužitečná postav do počtu. Cynicky řečeno vše vyřešeno, zbyl jeden poslední následník a cesta k Očím je volná...
Autorská citace #26
11.1.2009 23:59 - Gurney
Moje, asi sem to psal moc dlouho a odloglo mě to, jestli mi ten článek někdo přiřadí tak opravím tiskové chyby.
Autorská citace #27
13.1.2009 16:31 - Gurney
Count: Tak co, jak to vypadá? Plánuješ, píšeš nebo už DMuješ? Docela by mě zajímala finální podoba (t.j. k čemu tě hráči donutili :) a jak to dopadlo.
Autorská citace #28
13.1.2009 18:33 - Count
Zatím jen plánuji. Hrát se kvůli škole bude někdy v únoru, tak se potom ozvu. Zkusím si pečlivě pročít ještě tvoje poslení příšpevky a dát se finální vezi, kterou na hráče vybalím.
Autorská citace #29
7.2.2009 23:08 - Count
Vypadá to na další prodlevu v hraní, zatím se nám nedaří smluvit se na společném termínu. Pro chtivé finální verze ji tedy přikládám.

Postavy poletí najatými orly až nad Rovný lom, jak bylo domluveno a zaplaceno. Místo hladkého přistání na ně ale začnou trpasličí hlídky z věží pevnosti a hradu pálit vším co budou mít po ruce (balisty, těžké kuše, apod.). Průvodce postav kvapně změní cíl a místo Rovného lomu poletí s orly do Bory, nejbližsího města s pobočkou banky která jim orly pronajala. Trpaslíci v Rovném lomu stříleli na příkaz Olycha, nového vojvody, který se v Rovném lomu opevnil a je rozhodnut odrazit každý pokus uzmout mu jeho nově nabitý vojvodský stolec.

V Boře se, kromě jiných informací, také dozví o rozbrojích v Horách železné pěsti. O Olychovi s Drelychem na straně jedné a Nurychvi a trpasličí radě na straně druhé. Jediná cesta k jezerům je uzavřená. Olych nechal bránu k nim zavřít, ale k tomu aby ji znovu otevřel, i kdyby chtěl, nemá potřebné klíče. Ty má trpasličí rada a nevydá je, než se shodnou všichni její členové. Dva z nich ale stále váhají.

Nurych – šikuje trpaslíky proti uzurpátorovi Olychovi. Těší se důvěře mnohých ze svého okolí ale, zdá se že jen jeden, mladší bratr Orych, si všiml jeho podivného chování v poslední době. Přesněji řečeno od poslední výpravy do hor, ze které se Nurych vrátil jako vyměněný. A jeho podezření, které ale nemůže ničím dokázat, je správné.

Na výpravě se totiž Nurych setkal s měňavcem. Ten ho zákeřnou ranou omráčí, okrade a bezvládné tělo shodí do rokle. Sám pak v nových šatech zaujímá Nurychovo místo. Pro vyvrhela jakým měňavec je, je to výborná příležitost. Použije identitu Nurycha, svrhne uzurpátora Olycha a stane se novým vojvodou. K tomu ale potřebuje závěť starého vojvody.

Olych se Rovném lomu opevňuje. Ví o Nurychovi a nechce ponechat nic náhodě. Brána do podzemí je uzavřena, napadetí skrze doly tak nehrozí a strážní na hradbách odrazili dokonce pokus o útok za pomocí orlů. Vysílá k velkobaronovi poselstvo s ujištěním o své věrnosti a zvažuje jakým způsobem získat nerozhodné členy trpasličí rady na svou stranu. (Postavy, pod záminkou získání klíčů od brány k jezerům, použije k likvidaci nerozhodnch členů rady).

Drelych se s bratrem dohaduje o výši své odměty za podíl na otcovraždě. Je nespokojen a tak ukradne závěť, která, v případě že by se převzetí moci po otcově smrti nezdařlo, zajišťuje Olychovi a Drelychovi beztrestnost a odjíždí na svou tvrz na sever. Z ní posílá Olychovi vyděračský list – „Přidej, nebo vše prozradím baronovi“.
Nechává ale v Rovném lomu své lidi, kteří mu zasílají informace o dění ve městě a jeho okolí. A čím dál víc přemýšlí, proč by vlastně on sám nemohl usednout na vojevodský stolec. „Povstání“ se mu hodí. Vyčkává na střet Nurycha s Olychem a připravuje se. Jako kněz trpasličího boha má dost prostředků i znalostí a vždy může přijít jako ochránce vojevodského stolce....

Nurych se mezitím pomalu zotavuje v zapadlé horské vesnici, do kterého ho polomrtvého donesli horníci vracející se z čištění horského vodosvodu a jen zvolna se mu vrací paměť.
Autorská citace #30
11.2.2009 21:29 - Gurney
Pěkné, dal bych pozor aby hráči pochopili o co jde, ale jinak dost dobré, tipoval bych to na fajn hru.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24234199523926 secREMOTE_IP: 35.173.48.53