Ženy a D&D

Dneska jsem si četl na Wizardích fórech srdnatá slova hlavního brand-managera D&D na adresu chystané knížky Confessions of a Part-time Sorceress. Záměrně říkám knížky a ne příručky, protože je to titul mířený více méně mimo trh klasického hráčstva - což je ostatně poznat už z obálky.

Nicméně abych se dostal k pointě, Scott Rouse usoudil, že D&D hraje málo žen a hodlá s tím zatočit v rámci soupeření s World of Warcraft (MMORPG). Samozřejmě jenom představa, že si to chce rozdat s WoW a vyhrát je komická. Ale přivést do hobby víc zástupkyň něžného pohlaví by jistě bylo záslužné.

Co mi není jasné je, jak toho chce dosáhnout touhle anekdotickou knihou... ale budiž.

Otázky, které se nabízejí jsou mnohé. Jak byste na to šli vy? Co si myslíte o tomto "počinu"? A co hráčky mezi námy? Chtějí si přečíst deset důvodů proč je D&D lepší než rande?

  • Dostat košem stojí jen pár životů.
  • Někoho praštit obvykle zahrnuje buď magickou střelu nebo pořadný palcát.
  • Ochrana před zlými kouzly - musíme říkat víc?
  • Váš parťák zná čtyřicet dva kouzel a umí máchat mečem.
  • "Být zkušená" je něco, s čím se můžete vychloubat.
  • První rande obvykle sestává ze střetnutí s medvěvýry a rosomáky ne bývalými partnerkami a rodiči.
  • Rozpadlé vztahy lze svést na špatný hod kostkou.
  • Deník postavy vám dává šanci omrknout chlápkovy statistiky ještě před prvním rande.
  • Jste-li raněna, je naděje, že do rána budete uzdravena.
Napsal: Alnag
23.2.2009 12:55 - Jerson
Wraiths píše:
a on neni gepard nejrychlejsi?

1) Jeho rychlost je odhadovaná (= vycucaná z prsty pozorovateli před sto lety a od té doby je údaj pořád opisovaný)
2) Dokáže ji vyvinout na velmi krátkém úseku, takže "nejrychlejší" je dost ošemetná kategorie. Na ještě kratších úsecích jsou i rychlejší zvířata (třeba při startu a prvních pár metech jsou někteří psi rychlejší), na delších jsou rychlejší zase jiná zvířata.

3) Chtěl jsem tím Colombovi ukázat, že když bude používat nevhodná přirovnání, aby ukázal díry v mé argumentaci, otočím je proti němu, abych ukázal díry v té jeho. Pokud se tím chce bavit, jeho věc. Já se zase budu bavit tím, jak ho jakýkoliv náznak argumentu muži nejsou lepší než ženy zvedne ze židle.

K RPG nic nemáte? Třeba že dívky dokážou ve hře intrikovat minimálně stejně dobře a možná i lépe než muži?
23.2.2009 12:55 - Lotrando
je hroch stádové zvíře?
23.2.2009 13:04 - wraiths
Jerson: a to jsi napsal jako prvni vetu myslis vazne ci nas(me chces houpat)?! vycucana.... to je prokazatelny a zmereny Xkrate. Gepardi zavody ti asi nic nerikaji. zkus se kouknout na nejky clanek o "únor 1999 gepardí dostihy v Cheetah Outreach"( tohle snad neni vycucany z prstu).
jaci psi? nic jsem o tom nenasel(ale neznamena ze neni). ja proste beru...gepard =cca 100km/h. a nejrychlejsi u me je neco zmeritelny( a prokazatelne,nekde zapsany)..tudis zavod. nikde jsem se nedocetl o zadnym psu(zavody chrtu,apod.),ze by nejaky zvladl stovku za 6 s. ale takovejch veci jeste nevim. :-) a rad se poucim a neco zvim napr o antropologii, takovych veci jeste nevim,jen cekam cim me prekvapis.

Píše:
K RPG nic nemáte? Třeba že dívky dokážou ve hře intrikovat minimálně stejně dobře a možná i lépe než muži?
ne nemam, ktera divka dokaze intrikovat lepe nez ja. :-D

Píše:
je hroch stádové zvíře?

viz. wiki: Hroši jsou teritoriální zvířata, žijící ve stádech, která mají zpravidla 15 - 20 kusů, výjimečně i výrazně více.
23.2.2009 13:10 - Lotrando
Jerson: já mám třeba tu zkušenost, že moje žena si ve hře všímá mnohem víc příběhových prvků. Stejně tak její sestra, většinou si obě pamatujídrobné detaily, které byly mnou pohozeny okolo a mají mít význam. Otázka je, jestli je to prostě daný tím, že jsou to ženy, nebo tím, že nejsou tak zkažený - nemají tak těžký brain damage :). Hádám půl napůl.
23.2.2009 13:56 - Colombo
Jerson:
je to sice totálne OT, ale dobrá...
Gepard je nejúspěšnějším lovcem(spíše šelmou). Ale asi 70% jeho kořisti mu ukradnou hyeny, lvi a ostatní(třeba jen drzí velcí ptáci), protože je po tom tak vyčerpaný, že nemůže žrát. Těch 10% sis vycucal z prstu nebo co? To počítáš jako neúspěch, když jde gepard okolo a antilopy začnou utíkat?
Kratší vzdálenost, ten metr bo kolik uvádíš, to není o běhu, to je o reakční rychlosti.
Delší vzdálenost: tu by jsi klidně mohl započítat člověka(prokazatelně předběhne koně), ale tu pak nejde o rychlost, tu jde o vytrvalost. Afričtí lovci se chovali trochu jako vlci, kořisť(antilopu) prostě uštvali.
A antilopa je prokazatelně pomalejší než gepard. To by pak nemusela kličkovat:))

Jinak, gepard je jedna z mála kočkovitých šelem, které se dají více-méně ochočit. Taky příšerně stará tradice(egypt...).

wraith: maličká chybka, anatomie(antropologie - antróphos=člověk, zvířecí antropologie, eh, ale při všech těch anime s různými člověko-zvířecími mixi, proč ne:) nech si to patentovat:))

Hroch je nejnebezpečnější zvíře afriky(nepočítaje komáry, mouchy, respektive parzity, jež přenáší)
23.2.2009 14:25 - wraiths
Colombo diky zmeneno. mysleno takto.
23.2.2009 15:31 - Argonantus
Pravda. Hroch zdrhá opravdu výjimečně.
Spíš je často dobrý důvod zdrhat před hrochem.
23.2.2009 15:34 - andtom
Přesně jak říká Argonantus. Že Tys četl Řeku bohů od Wilbura Smithe ;)
23.2.2009 16:01 - andtom
Colombo: Nepochopili jsme se, to bylo na Argonanta.

Souhlasím, že je lepší mluvit ve fóru o ženách nikoli o hroších, ale o gazelách (jak se v některých jazycích o ženách i říká, pokud se vyjadřuje obdiv).
23.2.2009 16:07 - Colombo
Slečno, vy máte nožky jako srnka.
Tak štíhlé?
Křivé a chlupaté!
23.2.2009 19:15 - Sethi
povšimni si ale, že hrocha jsem do diskuse zavedla já, takže to je v pořádku.

ostatně, i like'em big, i like'em chunky, i like'em big, i like'em plumpy...

...hrochy, samozřejmě =)
23.2.2009 19:50 - andtom
U svatého Pelora, ono se tomu říká i hroch?
23.2.2009 19:54 - Sethi

tomuto, ano.

vyšší vývojový stupeň.

mým snem je stát se hrochem, celý den se válet ve vodě nebo na trávě a těšit se titulem nejnebezpečnějšího sladkovodního tvora.
24.2.2009 09:57 - Jerson
Wraithsi, odpověď máš v PM. Tady se raději budu věnovat tématu.

Lotrando píše:
já mám třeba tu zkušenost, že moje žena si ve hře všímá mnohem víc příběhových prvků. Stejně tak její sestra, většinou si obě pamatujídrobné detaily, které byly mnou pohozeny okolo a mají mít význam.

Toto bohužel nemůžu porovnat, i když mám dojem, že se kluci častěji nechávají unést plánováním a taktikou, až ztratí pojem o tom o co vlastně v téhle akci jde.
A pak s tím, že i poměrně rozumní kluci mají tendenci shazovat nápady spoluhráčky ze stolu jako nesmyslné a neproveditelné, a potom tvrdit, že nic takového nedělají, ačkoliv to dělali pokaždé.

Klasická scéna "S tímhle malým letadlem nemůžeme přeletět 1200 kilometrů oceánu," řekne holka.
"Nesmysl, nějak se odsud musíme dostat, tak to zkusíme."

Samozřejmě že doletěli třetinu vzdálenosti než spadli do moře, ale i potom tvrdili, že si mysleli, že je pevnina blíž. Nebyla, přitom jsem jim to ukázal na mapě a také jim to řekl - ale prostě takovéto "detaily" vypustili, přesně jak říkáš ty.
24.2.2009 10:46 - Rytíř
Jersone, jen jestli ty náhodou těm holkám nenadržuješ :))
Kdyby to prohlásila ona, že i s malým letadlem se dají uletět velké věci, tak to jistě nikam nespadlo.. :)

Mě třeba osobně přijde, že holky opravdu obecně víc baví ten příběh, jednat s NPC, popisovat svou postavu při kdejaké příležitosti. Zase je třeba nebaví plánovat akce, piplat se s taktikou. To už se radši utrhnou a někam bezhlavě naběhnou, když mají pocit, že se už moc dlouho nic neděje :)
Ale nějak mi to nevadí a bojím se na základě svých malých zk právě tohle generalizovat. A hlavně, i kdybych se odvážil, stejně z toho nakonec vyplyne vám jen jedno, opravdu "překvapující" zjištění - nejlepší je mít v partě hráče i hráčky!
24.2.2009 10:49 - Sethi
Píše:
A hlavně, i kdybych se odvážil, stejně z toho nakonec vyplyne vám jen jedno, opravdu "překvapující" zjištění - nejlepší je mít v partě hráče i hráčky!

tohle je dost skandální odhalení a nejsem si jistá, jak to společnost přijme =)
24.2.2009 10:59 - Lotrando
Nemám pocit, že by holky nechtěly taktizovat. Je jim sice trošku jedno, jak přesně vše probíhá a které pravidlo je na co, ale nakonec velmi dobře chápou jaký smysl ten který manévr má.

V čem je trochu rozdíl, je vyzobávání detailů. Stalo se mi několikrát, že po patnáctém probrání situace řekne hráčka něco, co sice celou dobu vědí, co sice bourá celý jejich plán, ale oni jsou jak slepí :). Ten detail tam je, je to jako pěst na oko a jediné o co jde, nechat mluvit někoho, kdo jednoduše má pravdu, ale nemá potřebu se prosazovat. Kdyby ji měl, tak to asi vyzní jinak, protože by se uplatnil někde na začátku. Tím že dívky a dámy většinou nemají potřebu se prosazovat za každou cenu, tak pak možná vzniká tenhle dojem jiného přístupu. Ten je ale stejný. Když prostor pro vyslovení nápadu, názoru udělám jako GM. Prostě okřiknu spoluhráče, který skáče holkám do řeči. Řeknu jednoduše, nech ji domluvit. Posune to hru malinko jinam. Nakonec to může vypadat, že je to celé jen v tom jak se holky nechají přepřičet. Určitě to nebud ejenom tím, velký podíl to podle mě ale má.
24.2.2009 12:10 - wraiths
Rytíř: ty lumpiku! Tohle by se u Jersona jiste nestalo... :D
jinak tve odhaleni je fatalni! k touhle se neda nic rici,jen kyvat hlavickou jak "andelicek na Sv. Hore".
24.2.2009 17:21 - Jerson
Rytíři, nemám důvod. Tahle holka jim předtím docela i zavařila, ale to neznamená, že by měla hloupé nápady (: )

Ostatně Lotrando to píše dobře:
Píše:
Když prostor pro vyslovení nápadu, názoru udělám jako GM. Prostě okřiknu spoluhráče, který skáče holkám do řeči. Řeknu jednoduše, nech ji domluvit. Posune to hru malinko jinam. Nakonec to může vypadat, že je to celé jen v tom jak se holky nechají přepřičet.


Tohle jsem párkrát udělal také a aniž jsem změnil nějakou část připraveného akce, tak dopadla vcelku dobře. V jednom příapdě tedy na sebe slečna přitáhla pozornost a nechala za zajmout, aby ostatní mohli utéct, ale i tak si myslím, že holky se prostě nechtějí dohadovat - řeknou svůj nápad, jednou, podruhé, možná potřetí, ale pak ty cyhtráky nechají, ať si dělají věci podle svého.

Jinak s těma hráčkama - už jsem to psal. Měl jsem skupinu s jednou až třema holkama plus pěti až jedním klukem. Nikdy jsem nehrál jen s dívkčí skupinou, ale někdy více holek nedělalo úplnou dobrotu a i samotné holůyk přiznávaly, že nejde o chování nebo nápady - ale prostě o to, že ten další hráč je ženská. Tedy o žárlivost, a to i když se na sebe nepokoušely strhnout pozornost, jedna i druhá.

Naopak dvě kamarádky zase měly tendence se trhnout od ostatních a případně jim zavařit, i když to asi bylo dáno poměrně hloupým jednáním těch hráců.
24.2.2009 21:11 - Colombo

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096112012863159 secREMOTE_IP: 54.224.90.25