Stíny nad Nerathem: Organizace

Zkušenosti posledních let mne naučily, že jak člověk stárne, je schopnost sejít se na hraní RPG stále více a více ohrožena. To je důležité si ujasnit, když se chystáte hrát kampaň, jejíž účastníci už povětšinou nejsou nebo dlouho nebudou studenti.
Pokud jsou hráči schopní tomu dát čas jeden víkendový den za jeden až dva měsíce, tak se tomu musíte přizpůsobit. Moje aspirace jsou tedy tyto:

  • Hrát jednou měsíčně, pokud možno v dlouhodobě předvídatelný termín (např. druhá sobota v měsíci)
  • Hrát sice kampaň, ale každé sezení musí fungovat a obstát jako uzavřené dobrodružství. Hráč tedy přijde, zahraje si a odejde uspokojen, protože prožil příběh od začátku do konce.
  • Odměnit pravidelné chození umocněním interakcí mezi dobrodružstvími. Opakovaně se objevující postavy nebo meta-příběh, který se táhne napříč kampaní, jsou nástroje, o něž chci usilovat.
  • Hráči by měli spoluhráčům (i těm, kteří nebyli) poskytovat stručný výtah z toho co se událo. Je žádoucí debriefing hry jak z hráčské optiky (co se mi líbilo, co bych zachoval; co se mi nelíbilo, co bych změnil nebo zlepšil); tak z optiky postav (co se událo, co jsem zažil). Pro zjednodušení nějakou korespondenční on-line formou.
  • Hráči by měli poskytovat náměty pro elementy další dobrodružství – zápletky, lokace, postavy, zvraty, scény apod. Opět pro zjednodušení přes internet.
Zároveň je potřeba zajistit, že na hru dorazí vždy dost lidí, aby byla rozumně hratelná. Připadá mi vhodné, aby ke hře bylo pozváno například šest hráčů s tím, že maximum je pět hráčů v daném sezení a přihlašuje se online systémem „kdo dřív přijde“. Minimum jsou tři hráči. Nejsou-li týden předem přihlášeni na sezení alespoň tři hráči, sezení neproběhne.

Co se herně-systémového aspektu týče, viděl bych to takto:
  • Hra jen na hrdinské úrovni (úrovně 1-10 nebo i méně), kde systém 4e funguje velmi dobře a bez komplikací
  • Odehrání v průběhu jednoho až jednoho a půl roku (reálně tedy 12 - 18 celodenních sezení/dobrodružství) s frekvencí jednou měsíčně
  • Hra má klasické aspekty Dungeons & Dragons (draky, kobky atd.)
  • Hra akcentuje „points-of-light“ charakter defaultního settingu
  • Hra pracuje s konceptem „zlatého věku“ (kdysi bylo lépe, kdysi tu byl Nerath) a snahou po jeho návratu
  • Hráčská motivace je směřovaná na MacGuffin (obnovení Nerathu), možná zpředmětněný skrze mocný artefakt, který by to mohl dokázat (nabízí se např. Žezlo sedmi částí), který postavy musí získat
  • Hra obsahuje vyšetřovací element, hráči během hry postupně odhalují, co vlastně vedlo k pádu Nerathu
  • Hra dovádí postavy do klasických D&D lokací (jako jsou Chrám živelného zla, Drowí pokladnice)
  • Hra má mírně temný podtón
Napsal: Alnag
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.

Alnag

Alek Lačev

Věk: 33 let
Bydliště: Praha
Ukončil aktivní hráčskou kariéru v roce 2014.

Hry, které jsem hrál: 13th Age, Advanced Dungeons & Dragons 2e; Čas pro hrdiny; D20 Modern; Dračí doupě 1.2 a 1.5; Dračí doupě plus; Dungeons & Dragons 3e; Dungeons & Dragons 3.5e; Dungeons &...více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076448917388916 secREMOTE_IP: 3.143.0.157